Nou ik weet het niet meer hoor, ik heb er alles aan gedaan dat hij me leuk vind alle aandacht , speeltjes geef ik hem snoep, lekkers, aandacht , nou van alles, ik weet niet, wat alles, maar hij wil niets van me weten, alleen van mijn man: als die zijn kop laat zien dat weet coco niet wat die van gekkigheid moet doen om zijn aandacht te trekken hij is helemaal dol op mijn man terwijl die niet eens z'n best doet en hem bijna geen aandacht schenkt(bijna negeert)
Kijk nou eens naar deze zin...de oplossing staat er volgens mij in

Jij probeert de aandacht te trekken en coco laat je links liggen
Je man negeert hem en coco vindt hem geweldig!
Kijk ook eens naar de regels van Hooimeijer, of ga er anders eens naartoe...je zult zien dat het hem zit in jou "je best doen"
Probeer hem juist te negeren en trek aandacht door voor jezelf iets te doen. Of ga zelf lekker gek doen en maak plezier en negeer hem
Een vogel wil niet buitengesloten worden. Als je daarna naar hem toe gaat en iets laat zien en vertelt, bijvoorbeeld over een speeltje...de kleuren etc etc
Dan zal het vast al heel anders worden. Zorg dat de vogel tegen je op gaat kijken, je bewonderd en graag samen met je wil zijn. Zorg dat je intressant wordt. JIJ hebt plezier zonder hem...WOW das niet leuk

Vergelijk het met een kind...Het dier is gebaad bij regels en houdt van leren, dat waarderen echt...verwennen werkt juist niet, al was het nog zo goed bedoeld. Hij manipuleert jullie en dat kan best anders. Kijk ook naar wat Loes zegt over de baas zijn en bang zijn voor bijten.
Dit is kort gezegd, maar ik denk dat je ongeveer het idee begrijpt.
Coco is bij een ander niet beter uit dan bij jullie hoor....het moet gewoon goed aangepakt worden, waar en door wie dan ook. Ik denk dat hij het liefst bij jullie blijft, maar met een andere benadering. Lukt het niet, vraag dan, of ga naar Hooimeijer.
Ik lees zo vreselijk vaak hoe deze man problemen oplost en mensen uitlegt hoe ze moeten omgaan met papegaaien...ik heb daar veel bewondering voor!