Auteur Topic: ik weet het niet meer hoor  (gelezen 15572 keer)

coco

• Gast
ik weet het niet meer hoor
« Gepost op: mei 07, 2005, 01:24:54 am »
 :( Nou ik weet het niet meer hoor, ik heb er alles aan gedaan dat hij me leuk vind alle aandacht , speeltjes geef ik hem snoep, lekkers, aandacht , nou van alles, ik weet niet, wat alles, maar hij wil niets van me weten, alleen van mijn man: als die zijn kop laat zien dat weet coco niet wat die van gekkigheid moet doen om zijn aandacht te trekken hij is helemaal dol op mijn man terwijl die niet eens z'n best doet en hem bijna geen aandacht schenkt(bijna negeert) maar coco doet zijn best en kreunt en kreunt het is niet normaal meer hijs net een loopse teef haha is geen grap maar is de waarheid ik wordt er bijna jaloers op hahaha probleem is echter dat hij het van mij moet hebben en ik het zo langzamerhand zat begin te worden hij bijt naar de kinderen en mij als de tijd komt en ik heb mijn praktijk dan werk ik veel meer en hij veel minder tijd en aandacht krijgt want dan zit ik in de praktijk ...??? hij mag mee maar niet als hij zo vervelend blijft doen ik heb er geen zin meer in want ik moet blijven incaseren en inleveren terwijl mijn man er niets voor hoeft te doen ....ik heb er al aan zitten denken om hem weg te doen(mijn man vind het goed maar ik vind het tot nu toe zielig en wil het eigenlijk niet) maar als dat het beste is voor coco ....het is duidelijk dat die niets van vrouwen wenst is er hier een man die heel erg graag een grijsje wil die helemaal gek van hem is en alles voor hem over heeft (want dat zoekt mijn coco) een vriendje die van hem houd de liefde die ik hem wil schenken accepterd hij niet hij wil de liefde van een man en die kunnen wij hem niet bieden dus?????....coco i een schat hij praat goed al is het wat onduidelijk (maar goed hij is ook nog maar 2en een half)hij kan een heleboel is goed opgevoed en is een leieverd( voor een man die hem alle aandacht geeft)ik ben nu op het punt beland dat ik er zeker van ben dat dat het beste voor hem is en heb mijn oogklpjes afgedaan WIE WIL MIJN LIEVE COCO OVERNEMEN?????? METR KOOI EN AL ...500 VRAAG IK ER VOOR ???DA'S NIETS VOOR ZO'N VRIEND VOOR HET LEVEN (EN DAT IS DIE DAT WEET IK ZEKER)  als het niet nodig was zou ik het niet vragen maar ik gun mijn cocootje het allerbeste en dat kan hij helaas niet bij ons krijgen dus ?????(of heeft iemand nog een tip die ertoe bijdraagt dat coco een partnerruil in overweging kan brengen???? :'(

michiel1981

• Gast
Re: ik weet het niet meer hoor
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2005, 08:49:18 am »
mijn grijze roodstaart bijt mijn vader en moeder (niet hard maar wel dat je het net voelt) ook als ze hem willen pakken, maar hij is wel lief voor ze. de reden dat hij bijt is dan ook dat ze bang zijn gebeten te worden of dat ze twijfelend hun arm uitsteken. ik ben dat totaal niet. vogels voelen angst aan en wanneer ze dat voelen worden ze onzeker. misschien dat dit het probleem is  ???
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2005, 09:11:47 am door michiel1981 »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2005, 10:47:53 am »
Je zou er echt nog van alles aan kunnen doen hoor. In mijn ogen is het je eigen houding naar hem toe die hem jou laat bijten... Ik denk dat jij niet de "baas" over hem bent. Je man laat door zijn houding blijken dat hij de baas is (negeren, niet ingaan op zijn  aandachttrekkerij etc.). Heb je de gedragsregels van dr. Hooimeijer al eens goed gelezen en in de praktijk gebracht? Als hij je wil bijten, niet terugtrekken, niet bang zijn voor die snavel, dan is het zo over... Gewoon denken: dan bijt je maar... Mijn Sjakko kwam ook van een man vandaan en hij moest daar van de vrouw niets hebben.. Nu ben ik de favoriet hier, hij moest het van mij hebben en hij is omgeturnd! Je moet er wel wat voor over hebben natuurlijk en je verdiepen in het karakter van een grijze en de regels van Hooimeijer naleven...
Die vind je hier

Tommy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2005, 11:05:54 am »
:( Nou ik weet het niet meer hoor, ik heb er alles aan gedaan dat hij me leuk vind alle aandacht , speeltjes geef ik hem snoep, lekkers, aandacht , nou van alles, ik weet niet, wat alles, maar hij wil niets van me weten, alleen van mijn man: als die zijn kop laat zien dat weet coco niet wat die van gekkigheid moet doen om zijn aandacht te trekken hij is helemaal dol op mijn man terwijl die niet eens z'n best doet en hem bijna geen aandacht schenkt(bijna negeert)

Kijk nou eens naar deze zin...de oplossing staat er volgens mij in ;)

Jij probeert de aandacht te trekken en coco laat je links liggen
Je man negeert hem en coco vindt hem geweldig!

Kijk ook eens naar de regels van Hooimeijer, of ga er anders eens naartoe...je zult zien dat het hem zit in jou "je best doen"
Probeer hem juist te negeren en trek aandacht door voor jezelf iets te doen. Of ga zelf lekker gek doen en maak plezier en negeer hem
Een vogel wil niet buitengesloten worden. Als je daarna naar hem toe gaat en iets laat zien en vertelt, bijvoorbeeld over een speeltje...de kleuren etc etc
Dan zal het vast al heel anders worden. Zorg dat de vogel tegen je op gaat kijken, je bewonderd en graag samen met je wil zijn. Zorg dat je intressant wordt. JIJ hebt plezier zonder hem...WOW das niet leuk ;)

Vergelijk het met een kind...Het dier is gebaad bij regels en houdt van leren, dat waarderen echt...verwennen werkt juist niet, al was het nog zo goed bedoeld. Hij manipuleert jullie en dat kan best anders. Kijk ook naar wat Loes zegt over de baas zijn en bang zijn voor bijten.

Dit is kort gezegd, maar ik denk dat je ongeveer het idee begrijpt.

Coco is bij een ander niet beter uit dan bij jullie hoor....het moet gewoon goed aangepakt worden, waar en door wie dan ook. Ik denk dat hij het liefst bij jullie blijft, maar met een andere benadering. Lukt het niet, vraag dan, of ga naar Hooimeijer.

Ik lees zo vreselijk vaak hoe deze man problemen oplost en mensen uitlegt hoe ze moeten omgaan met papegaaien...ik heb daar veel bewondering voor!

coco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 09, 2005, 01:52:02 am »
bedankt voor jullie tips maar in principe ben ik niet bang voor coco maar hij voor mij ??? ,als ik er aan kom dan gaan zijn ogen groot en klein en begint die te fladderen met z'n vleugels van angst, hij valt soms van schrik van zijn stok als ik er aankom en hij heeft laatst mijn zoon gebeten toen hij zijn hand naar hem uitstak  :o en hij bijt niet zacht of als waarschuwing maar hij bij echt door nou en dan wordt je vanzelf wel angstig en trek je je hand terug, hij deinst ook achteruit als ik met mijn hand zijn richting uitga maar goed ik geef de moed nog niet op wat ik zei was even een uitting van wanhoop hahaha ik zal die site van hooymeierofzo  dan maar eens gaan lezen wie weet  :CENS

michiel1981

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 09, 2005, 07:42:25 am »
misschien komt het wel door iets dat je aan of op hebt, bijv een hoed of grote armbanden of ringen.... mijn papegaai kan soms ook zeer overdreven angstig reageren op bepaalde voorwerpen. :CENS

Tommy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 09, 2005, 10:44:58 am »
Je steekt dus zomaar je hand uit en ik denk dat jullie ook reageren op zijn gedrag...
Hoe zou jij het vinden als iemand ineens zn handen naar je uitstak terwijl je hem doodeng vindt? ;) Het kan dus echt angst zijn, of hij heeft door dat hij jullie hier mee kan manipuleren.
Het angst gedrag moet je verder echt negeren, probeer eerst vertrouwen op te bouwen door hem bijv. iets te vertellen. Of ga voorlezen uit een prenten boek ;D Tommy vond dat echt boeiend...al die plaatjes enzo. Hij liet zich eerst ook vallen als een soort bom :CENS

Zit hij trouwen in een hoge kooi? Misschien kun je hem eerst lager plaatsen? En in het duister zijn ze minder bang...perfect moment om contact te maken en te oefenen met bijv. opstappen.
Stel dat de angst inderdaad voortkomt uit een hoed of sieraden...niks van aantrekken, dit is geen nuttige angst en moet ie maar aan wennen ;) Laat het hem anders een voelen en beloon extreem als hij dat doet. Belonen vinden ze fijn! Zoek dingen om te belonen en waardeer de kleine stapjes vooruit.

senna

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 09, 2005, 10:57:48 am »
Met de clickertraining schijnen ook erg goede resultaten te worden geboekt.

Er staat al ergens een topic over...........

misschien is dat wat voor je,

gr corina

coco

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 09, 2005, 23:11:04 pm »
Ik heb eigenlijk niets bijzonders aan of op :CENS, kan ik me idd wel iets bij voorstellen dat ze dan bang zijn en hem bestraffend en belonend toespreken doe ik ook ik probeer echt wel van alles heb trouwens vandaag weer iets anders uitgeprobeert (zullen jullie het denk ik niet mee eens zijn) :) maar er staat mij iets van bij dat ik het ook zo bij mijn andere papegaai heb geprobeert "een leren handschoen" nou je wilt niet weten hoe hard hij bijt was blij dat ik hem aan had haha is misschien beanstigend voor hem maar als het me lukt op deze manier te wennen aan mijn hand dan moet het maar zo ik doe hem aan en doe hem uit en gooi de handschoen op de grond zodat hij er aan gaat wennen dat het niet eng is ....verdorie ik ben toch de baas  >:D tja als ik het zo op papier zie klinkt het echt wel beangstigend maar net wat ik al zei volgens mij (is al heel wat jaren terug) is mijn vorige papegaai ook zo aan mijn hand gewend geraakt ik zie wel na een weekje uitproberen waar het schip strand

billy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 09, 2005, 23:52:49 pm »
Ik heb eigenlijk niets bijzonders aan of op :CENS, kan ik me idd wel iets bij voorstellen dat ze dan bang zijn en hem bestraffend en belonend toespreken doe ik ook ik probeer echt wel van alles heb trouwens vandaag weer iets anders uitgeprobeert (zullen jullie het denk ik niet mee eens zijn) :) maar er staat mij iets van bij dat ik het ook zo bij mijn andere papegaai heb geprobeert "een leren handschoen" nou je wilt niet weten hoe hard hij bijt was blij dat ik hem aan had haha is misschien beanstigend voor hem maar als het me lukt op deze manier te wennen aan mijn hand dan moet het maar zo ik doe hem aan en doe hem uit en gooi de handschoen op de grond zodat hij er aan gaat wennen dat het niet eng is ....verdorie ik ben toch de baas  >:D tja als ik het zo op papier zie klinkt het echt wel beangstigend maar net wat ik al zei volgens mij (is al heel wat jaren terug) is mijn vorige papegaai ook zo aan mijn hand gewend geraakt ik zie wel na een weekje uitproberen waar het schip strand

Hoi
Ik heb daar ook wel eens aan gedacht om dat te doen, zat ik daar voor de kooi met een ovenwant en inderdaad, ze bijten dan nog harder, ik wist na 1 keer al dat is niet de manier en ik ben nu aan het clickeren en het gaat heel erg goed.
Misschien iets om ook te proberen :CENS
Ik kan nu even niet verder omdat mn gaaien uit logeren zijn ivm met renovatie van mn huis. :'(
maar het is en leuk om te doen en ze snappen het heel snel.
Kijk voor info ook eens op deze site  http://www.parrotbunch.com/
Gooi die handschoen maar weg want dat is zeker niet de manier. :)
Groetjes Els

coco

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 10, 2005, 00:17:09 am »
clickeren oke ga het zeker proberen bedankt voor de tips en de reacties alle goeie raad is welkom

billy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 10, 2005, 00:20:25 am »
Goed zo en je mag me altijd wat vragen , niet dat ik alles weet al, maar van elkaar leer je.
Groetjes Els

coco

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 10, 2005, 00:38:31 am »
bij deze dus een vraagje??? wat is invredes naam een clicker???hahaha :-[

billy

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 10, 2005, 00:54:11 am »
Dit is een clicker en bij iedere dierenzaak te krijgen.
http://www.hondenshop.nl/shop/images/5091b.jpg
Even testen of je de afbeelding kan zien.
Groetjes Els

coco

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 10, 2005, 01:09:44 am »
ja ik kan hem zien hoe werkt het dan :CENS bedankt trouwens
ga hem morgen gelijk ophalen