Auteur Topic: ik weet het niet meer hoor  (gelezen 15509 keer)

billy

• Gast
Re: ik weet het niet meer hoor
« Reactie #15 Gepost op: mei 10, 2005, 01:16:24 am »
Ik ben net bezig met het opzetten van een yahoo groep over het clickeren met papegaaien.
Wat je al kan oefenen is clik en belonen, zoek een beloning die niet te groot is ( ik gebruik hier gepelde zonnepitten)
En kijk eens hoe je papegaai erop reageerd. Hij/zij moet de link gaan leggen tussen click en beloning.
Dit is effe in het kort ik moet te bed  :)
Groetjes Els

coco

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 10, 2005, 01:26:49 am »
begin er morgen gelijk mee bedankt en slaap lekker :thumbsup:

@eric

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 10, 2005, 01:51:20 am »
Ik las je stukje en ik begrijp helemaal wat je bedoelt.
Ook ik ben een man waar coco te gek op is en van de vrouw moet ie weinig hebben.
We hebben coco nog niet zo lang maar wij doen het volgende, of het gaat werken is afwachten.

Coco komt altijd naar mij toe, ik ga dan met coco naar het vrouwtje en daar gaan we met zijn drieen spelen.
Ook laat ik de vrouw leuke dingen met coco doen, voor zover ik weet wat ie dus leuk vindt.
Hoofdzakelijk zetten we coco tussen ons in en geven hem beurtelings aandacht.
Zo doen we het ook met de kinderen.
Coco vliegt nu al vaker naar het vrouwtje en met veel doorzettingsvermogen gaat dit vaker gebeuren.
Maar het is best frusterend om te zien dat coco bij elke mannelijke visite zich helemaal happy voelt en het vrouwtje negeert.
Maar om dan de lieverd te verkopen gaat me ook te ver, het is een uitdaging om hem zo op te voeden dat de vogel wel doet wat jij wilt.
Alhoewel ik coco dus nog niet zo lang heb is het mij wel heel erg duidelijk geworden dat het zeeer slimme vogels zijn die goed kunnen leren maar ook goed kunnen manipuleren.
Het is aan jouw om dit goed te doseren.
Succes!
eric

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: mei 10, 2005, 08:59:01 am »
Dat is het punt, ze zijn slim en manipuleren als de beste. Als je dat door hebt ben je al een heel eind hoor en ik ben er van overtuigd dat je vrouw ook van alles met hem zal kunnen, zeker als jij niet thuis bent.. Dat zou ze in eerste instantie ook  ;) moeten doen, met hem bezig zijn als jij er niet bent...

Tommy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 10, 2005, 09:34:28 am »
Coco! Verdiep je eerst wel in clickeren hoor, want de timing is ERG belangrijk.
Dus click niet zomaar wat en beloon ALTIJD na een click.

Als je het principe niet begrijpt moet je het dus niet zomaar even doen. De clicker is eigenlijk ook niet nodig, met een klak van je tong gaat het ook. Staar je dus niet blind op de clicker zelf, maar verdiep je eerst in de methode. Er is vrij veel te vinden op internet over clickeren bij honden en paarden. Dit is precies hetzelfde principe als bij vogels of andere dieren. Zoek dus maar eens en ga dan aan de slag. Het leuke is dat je helemaal meer gaat begrijpen van leer prosessen en ook ineens ontdekt wat er gebeurd bij altijd op de zelfde manier belonen (bv goedzoooooo) dat heeft namelijk bijna het zelfde effect, alleen doe je het dan niet bewust en maak je dus eerder fouten.

Succes! Je kunt er veel mee bereiken en vraag anders gerust. ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 10, 2005, 09:43:54 am »
Oh ja Els! Wat leuk dat je bezig bent met die groep...hou je me op de hoogte? :)

Mag ik hier trouwens een link plaatsen naar een site met clicker training voor gaaitjes? Ik doe het gewoon en anders halen jullie hem maar weg hoor ;)

http://www.parrotbunch.com/clickerinleiding.htm

Vergeet niet links onder "clickertraining sub"  nog verder te kijken, want er staat veeeel meer dan alleen dit ;D

billy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 10, 2005, 21:54:26 pm »
Coco! Verdiep je eerst wel in clickeren hoor, want de timing is ERG belangrijk.
Dus click niet zomaar wat en beloon ALTIJD na een click.

Als je het principe niet begrijpt moet je het dus niet zomaar even doen. De clicker is eigenlijk ook niet nodig, met een klak van je tong gaat het ook. Staar je dus niet blind op de clicker zelf, maar verdiep je eerst in de methode. Er is vrij veel te vinden op internet over clickeren bij honden en paarden. Dit is precies hetzelfde principe als bij vogels of andere dieren. Zoek dus maar eens en ga dan aan de slag. Het leuke is dat je helemaal meer gaat begrijpen van leer prosessen en ook ineens ontdekt wat er gebeurd bij altijd op de zelfde manier belonen (bv goedzoooooo) dat heeft namelijk bijna het zelfde effect, alleen doe je het dan niet bewust en maak je dus eerder fouten.

Succes! Je kunt er veel mee bereiken en vraag anders gerust. ;)

Bedankt voor je aanvulling, het was ook al erg laat gisteren. :)
Groetjes Els

Tommy

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: mei 10, 2005, 22:30:13 pm »
Ik wil wel weten hoe en wat met die groep hoor Els!!!! :)
Vergeet me niet in te lichten oke?  ;)

Clickeren is best simpel eigenlijk he? maar je moet 1x t systeem snappen, dan ist klaar. Boeken endergelijke heb je eigenlijk ook niet nodig. Maar savonds laat even snel uitleggen? fieuw das niet niks nee ;)

coco

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: mei 12, 2005, 23:19:22 pm »
Nou ik heb de clikker aangeschaft hoor stond ik daar voor die kooi te wachten dat die zou zeggen HALLO MAMA  :P haha en maar wachten totdat ik kon gaan clickeren en met de beloning in mijn hand die ik dan maar steeds weer zelf opat haha dacht trouwens alwel dat hij eerst wat moest doen zodat ik een click en een beloning kon gaan geven  :thumbsup: goed gedaan mams zeg ik dan maar tegen mezelf haha want ik heb hem maar even weggelegd want mijn duim doet zeer van het wachten en ik heb een zere nek( en coco denk ik ook ) kooi staat trouwens niet te hoog alleen als hij erop zit dan staat hijj hoger dan mij. wat ik wel al voor elkaar heb is dat hij niet meer echt voor mijn hand schrikt teminsten ik heb het nu een aantal xren geprobeert van ...als je wilt bijten dan???( ik heb ook een grote doos met pleisters hihi) en verhip het werkt niet dat hij nu enthousiast is ofzo hij nipt wel maar bijt niet door(misschien geschrokken van die handschoen??) en hij is er als de kippen bij als ik met mijn mond naar de kooi kom ...want daar schijnt toch altijd weer iets lekkers uit tevoorschijn te komen haha kijk ik ga vooruit haha maar zogauw hij mijn man hoort dan is het gelijk over en wil hij niets meer van me weten en kijkt me aan alsof ik een verloren poepje onder uit zijn bak ben :)

billy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: mei 12, 2005, 23:29:21 pm »
Hahahahahaha lees nu eerst dit even door, daar staat precies hoe en wat.
http://www.parrotbunch.com/clickertraining.htm
Groetjes Els

coco

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: mei 13, 2005, 00:41:19 am »
bedankt schat maar daar kom ik net weg en ben idd weer wat wijzer geworden leuk die filmjes trouwens heel leerzaam :thumbsup: weet nu iniedergeval wat ik met die clkikker aan moet hihi

Tommy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: mei 13, 2005, 11:48:51 am »
 hahaaaaaa lamme duim :thumbsup:
Ben benieuwd hoe het straks gaat als jullie het beide 1 maal doorhebben ;)
Succes hoor!

coco

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: mei 21, 2005, 03:28:47 am »
Nou ben al weer een stapje verder gekomen met coco hij klimt tegen mijn been op  :hart:(net als bij mijn man) ging op mijn schouder zitten en toen ik dacht van zoo hij wil me een kusje geven ....stond ik ineens weer met bijde benen op de grond ?!!! :D want hij BEET ME IN MIJN LIP en nog wel in dat zachte stukje van mijn mondhoek  >:(  haha ik heb niets gezegt heb hem op de kooi gezet  :-[ met de mededeling MAMA NIET BIJTEN COCO AUW!!! nou hij is inmiddels (een paar dagen verder) verscheidene xren mijn broek opgeklomen en zelfs toen ik op de bank lag ..de bank opgeklomen bij mijn gezicht gaan zitten en keek net of die wou zeggen ...nou gebeurt er nog wat verdorie... IK BEN IN TREK HAHAHAHA... wordt vervolgd.!!!!!!!!!!!!

coco

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: mei 21, 2005, 03:35:31 am »
P.S. wie weet er hier in overijssel een goeie vogelarts te zitten (in geval van nood) niet die uit enschede want die heeft mijn vorige lievert ook vermoord of iniedergeval???   :-X  nou wat dan maar ook, maar, sorry hij i.i.g niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nanda

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: mei 21, 2005, 09:54:20 am »
hahaha, dat bijten in je gezicht is het risico van een gaai op je schouder.
Daarom is het ook af te raden.
Denk maar aan de kapitein met het houten been en ooglapje (zit altijd aan de kant van de papegaai) ;D