Auteur Topic: ik weet het niet meer hoor  (gelezen 15513 keer)

coco

• Gast
Re: ik weet het niet meer hoor
« Reactie #75 Gepost op: juli 27, 2005, 03:50:51 am »
ja cosh koppijn letterlijk en figuurlijk echt ik ging weg en durfde coco niet eens meer aan te kijken coco zelf heeft de hele dag geen woord gezegt echt ik moest het echt even laten bezinken en coco volgens mij ook .maar zoals jullie weten durfde ik absoluut niet met mijn hand bij hem te komen alleen als hij van schrik van de kooi af vloog en hij van schrik wel op mijn hand moest gaan zitten ik ben normaal gesproken de hele dag aan het proberen om maar in zijn gunst te komen en das nu van de een op de andere dag verandert (ik heb er getuigen bij haha :) ) ik steek mijn hand onder zijn voeten en duld geen tegenspraak ga ZITTEN en hij doet het en ik knipper er niet eens bij 8) luisteren zul je  8) haha en echt als je geen schrik toont voelt hij zich idd niet onzeker en stapt op zonder schroom geen probleem onvoorstelbaar maar ik heb nog een lange weg te gaan. maar ben het niet met alles eens oftewel kan me in bepaalde dingen niet vinden vooral dat van geen liefde maar alleen respect goed respect ofcourse maar liefde vind ik toch eigenlijk wel iets belangrijker die schoo;juf voor de klas die respect afdwingt is natuurlijk heel imposant maar als een kind dan komt uithuilen op schoot van zijn/haar moeder vind ik eveneens heel belagrijk want een gaai is toch ook een roedeldier net als een mens en dat van dat praten van een gaaitje (onzekerheid?) en dat dat niet moet e.d. ben ik het ook niet helemaal eens want een gaai staat bekend als imitator en zal dat altijd blijven doen want dat is zijn aard net als de rest van zijnleven loes en iedereen die bij dr.h is geweest en nog zal gaan ga ertussenin zitten dan zit je altijd goed beter i.i.g beter dan wat ik deed je moet het zo zien als je met je kind bij het riagg komt dan weet een gedragsconsulent die al 25jaar bezig is met het opvoeden van kinderen het ook als de beste zeer zeker maar waarom heeft iedereen daar dan zo'n moeite mee om het dan ook daadwerkelijk te doen almetal weten we wel hoe het moet maar het blijft moeilijk MAAR WE ZIJN OP DE GOEDE WEG HIHI HOOIMEYER RULEZZZZZZZZZZZ (op den duur  :thumbsup: )

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #76 Gepost op: juli 27, 2005, 09:50:30 am »
Je hebt in ieder geval al heel wat belangrijke dingen opgestoken!! De onzekerheid die je zelf had, is bijvoorbeeld verdwenen. Dat is toch heel belangrijk. Probeer maar zoveel mogelijk uit te voeren zou ik zeggen.. Over respect in plaats van liefde.. Misschien werkt het inderdaad wel zo.. Wij houden van de vogel, maar houden zij ook van ons of zit dat anders in elkaar. Wij zijn geneigd een vogel menselijke eigenschappen toe te dichten die er helemaal niet zijn... Dat doen we met honden precies hetzelfde. Maar een hond heeft respect voor de roedelleider en wil zich voor de rest gewoon vermaken, leuke dingen doen. Houdt hij net zoveel van ons als wij van hem? Denk het niet..

Tommy

• Gast
« Reactie #77 Gepost op: juli 27, 2005, 11:19:19 am »
Wat goed zeg :thumbsup:
Dat van die schooljuf trouwens...mijn kinderen hadden vaak heel relaxte juffen. Maar toen kregen ze een hele strenge consequente juf. Ik had daar zelf eerlijk gezegd wat moeite mee, maar ja :-[ Deze juf was in het begin dus echt heel streng, TOT alle regels duidelijk waren! Moest je zien hoe gek de kinderen op haar waren :o Ongelovelijk hoor! Dat heeft mijn ideeen over streng wel veranderd ;)

Bij haar hadden ze zekerheid, vertrouwen en er was ruimte voor hunzelf, zonder gedoe en steeds op je plek gewezen te worden, want die plek was overduidelijk.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #78 Gepost op: juli 27, 2005, 11:23:24 am »
Mooi voorbeeld!  :thumbsup:

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #79 Gepost op: juli 27, 2005, 12:31:04 pm »

TOT alle regels duidelijk waren!
Bij haar hadden ze zekerheid, vertrouwen en er was ruimte voor hunzelf, zonder gedoe en steeds op je plek gewezen te worden, want die plek was overduidelijk.

Mijn 'werkstijl' met 'mijn' kids op school ;) eerst alles duidelijk zijn voor iedereen, dan pas kan er 'geleerd' worden, kan me er helemaal in vinden.  :thumbsup:
Zo ben ik ook het liefst met mijn agaatjes, wat niet betekend dat ik ze niet kroel of wat dan ook. Ik probeer gewoon een middenweg te vinden in de 5 stappen, iedere vogel is tenslotte anders.

coco

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: augustus 31, 2005, 01:12:48 am »
nou wij zijn dus inmiddels al weer een tijdje van vakantie terug hadden coco meegenomen in de vouwwagen my god wat een :-X weer zeg hebben we gehad die arme coco 3 dikke deken om de kooi snachts tegen de kou (volgens hooimeyer is er nog geen papagaai aan tocht bezweken maar heb toch maar geen risico genomen vandaar) nou heb hem elke dag bijna ff meegenomen rondje camping en dat ging goed tot ik overmoedig werd hij zat op mijn schouder en ik draaide mijn hoofd naar hem toe en zei ja he coco wat ben je toch een lievert  :o hap, krak :o en ik had een nieuw piercing gaatje in mijn lip ..... leuk he >:( en ik hoefde er niet eens voor te betalen... nou dat doen we dus inmiddels ook maar niet weer ...coco bedankt :-*

ps.....  was half om half begonnen (mix het met xtra vital superpremium) met de harrisons maar die werden deskundig weer het voederbakje uit gesmeten hij moet er niets van hebben zat(weer) op mijn schouder en ik hoorde dat kleine maagje van hem knorren en toen dacht ik en nu is het genoeg we beginnen wel na de vakantie want het was mijns inziens na al die nieuwe indrukken niet de juiste tijd om met ander voer te beginnen dus deed vervolgens weer xtravital en alleendat in zijn bakje (en een beetje meer dan normaal) nou hij liet zich zo langs mijn arm naar beneden glijden op het voerbakje heeft wel anderhalf uur aan een stuk gegeten nu alles achter de rug is wil ik het eigenlijk nog wel eens weer proberen ik heb van HM van alles gekregen druppels en ik weet het niet meer precies maar wat doe ik daar ook al weer mee? want hij heeft nergens een beschrijving op gezet?? maar als het niet goed gaat blijf ik denk ik gewoon vital voeren want harrisons mag dan wel het perfecte voer zijn maar dat zijn spruiten en rauwkost ook wel voor de mens en daar houd ik nu ook niet echt bijzonder van :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #81 Gepost op: september 01, 2005, 16:46:33 pm »
Bijn a geen enkele vogel heeft moeite om overgezet te worden op de Harrisons, dus gewoon proberen en dan maar wat rigoreuzer. Desnoods wat lekkers er over heen druppelen (bijv. sinaasappelsap of appelsap, wat ie maar lekker vindt..). En nog maar een klein beetje zaad. Als ie honger krijgt, eet ie wel hoor, wees maar niet bang! En van je lip.. een beetje eigen schuld, dikke bult is het wel h

Tommy

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: september 01, 2005, 21:24:14 pm »
Uhmmmmm Loes? :-[ Bedoel je niet dat bijna ELKE vogel moeite heeft met overzetten? :)

En die bijt in je lip...tsja, dat is nou net 1 van de redenen dat je ze niet op je schouder moet laten he? ;D

coco

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: september 01, 2005, 22:36:22 pm »
hahaha ja i know maar het is zo makkelijk en meestal klimt hij zelf omhoog op de arm is beter of knie maar op schouder geeft je de mogelijkheid om ook nog iets te doen met je handen en ja ik weet het dat gaatje is mijn schuld ik had het kunnen weten maar dat die zo snel was had ik niet verwacht jeemig zeg ik had hem er vast in hangen haha maaaaaaaaaaaaaarrrrrrr heb me niet laten kennen he 8) ben met hem naar de kooi gelopen heb hem erop gezet stoute coco BAH ben weggegaan en heb toen pas de traantjes weggepinkt   :'( hihi

coco

• Gast
« Reactie #84 Gepost op: september 01, 2005, 22:39:05 pm »
ja maar die juveniledruppels sorry sunshinedruppels wat do ik daar ook al weer mee?? op die grote pot wat door het voer heen moet staat wel op maar dat kleine potje weer niet

Cosch

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: september 02, 2005, 08:41:48 am »
Je moet 8 druppels van die olie, 3 theelepeltjes juvenile en dan heb je als het goed is ook nog een klein potje met oranje spul. Daarvan doe je een mespuntje!
En dat mengen met een heeeeeel klein beetje water. Zodat het plakkerig word. En dan kun je er balletjes van draaien en die geven. Wat ik zelf het handigste vond is, op het theelepeltje voeren!
Is ook wat interessanter voor hem.

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #86 Gepost op: september 02, 2005, 09:43:36 am »
Uhmmmmm Loes? :-[ Bedoel je niet dat bijna ELKE vogel moeite heeft met overzetten? :)

En die bijt in je lip...tsja, dat is nou net 1 van de redenen dat je ze niet op je schouder moet laten he? ;D

Haha, nee ik bedoelde wat er stond.. Ik heb zelf gemerkt dat overzetten op Harrisons pellets v

Tommy

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: september 02, 2005, 13:12:44 pm »
Owh oke sorry dan hoor :-[ ;)

coco

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: september 02, 2005, 14:31:29 pm »
heb nu 3 schepjespremium xtra vital en 20 korrels H gegeven maar hij gooit er alles nog uit vind het een beetje zielig je hoort zijn maagje zo knorren loes en tommy moet je er bolletjes van draaien?? ik dacht dat je het met H moest mengen of zo?? groetjes belinda

Cosch

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: september 02, 2005, 14:45:38 pm »
Ben wel geen Loes of Tommy, maar van de Juvenile moet je balletjes draaien. Niet van de brokjes Harrisons!  ;D

Gr Corina