Auteur Topic: joko  (gelezen 2418 keer)

tafia

• Gast
joko
« Gepost op: mei 07, 2005, 11:33:05 am »
hallo allemaal
Een tijdje geleden heb ik jullie raad gevraagd over het gedrag van mijn joko.
hij is erg bijterig.
het is nog niet beter geworden maar met veel geduld hoop ik toch verder met hem te komen.
gisteren van degene die hem aan mij verkocht heeft gevraagd wat er gebeurd zou kunnen zijn met hem.
kreeg erg tegenstrijdige antwoorden.
eerst toen we hem kochten zei hij dat hij net bij zijn moeder weg was en ongeveer een week in de kooi in  de kamer stond.
gisteren vertelde hij me dat hij hem gekocht had en hem al een maand in de kamer had staan en al op zijn schouder gezeten had en op zijn hand.
nou laat ik dat nu niet geloven vannaf dat hij bij ons is is hij bang als je maar met de hand bij hem in de buurt komt.
Ik vroeg hem of hij gekortwiek was omdat hij als hij vliegt met een plof op de grond terrecht komt wist hij niets van zei hij.
ik kreeg wel een andere vogel zei hij net of het een pak koffie is die niet goed is .
nou mijn joko krijgt hij niet meer terrug.
hij zou informeren bij de vorige eigenaar of er iets gebeurd was .
maar denk dat ik niets meer hoor.
heb nu het vermoeden dat er iets naars is gebeurd met het kortwieken .
zijn er nog mensen die mij raad kunnen geven .
hij praat al wel en je kunt hem iets geven uit je hand en hij eet ook iets uit je mond maar o wee als je met je hand bij hem komt .
graag reakties
gr tafia en joko.

michiel1981

• Gast
Re: joko
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2005, 11:38:59 am »
het kan zijn dat ie nog wat onzeker is over wat je met je hand bij hem gaat doen. toen ik mijn grijsje net kreeg was ie als de dood als ik met me hand bij ze buikje of rug kwam en nadat ie door begon te krijgen dat ik hem daar alleen maar wou strelen en kriebelen laat ie het met plezier toe maar dat heeft me maanden gekost van continue steeds proberen en steeds kijken of ik iets verder kon gaan en hem rustig benaderen.

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2005, 11:40:33 am »
Hai Tafia,

tja ook weer zo'n rotverhaal , ik zou hem meenemen naar een vogelarts voor een algeheel onderzoek naar de gezondheid van je vogel, dan kan die da ook kijken of er iets mis is met zijn vleugels, bijv. of hij misschien geleewiekt is, en het vertrouwen winnen vereist erg veel geduld, succes,

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2005, 13:17:13 pm »
Mee eens Frank,

Ik zou even een controle doen bij de dierenarts.

Hij kan je waarschijnlijk meer vertellen over de vogel dan de vorige eigenaar. sommige mensen..... >:D

Bouw het vertrouwen rustig op. Maar houd in je achterhoofd dat je waarschijnlijk nooit zult weten hoe hij opgegroeid is en wat hij meegemaakt heeft. Zorg dat hij het in ieder geval beter bij jou krijgt.............

gr corina

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: mei 07, 2005, 13:39:50 pm »
 :'(

Zo jong en waarschijnlijk al veel meegemaakt.

Vertrouwen winnen kost tijd hoor. Toen ik Japie kreeg (vorig jaar mei) heeft het zeker een half jaar geduurd voordat hij mij niet meer beet. Hij had de angst overwonnen dat ik hem iets zou aandoen met mijn hand.

Dus na een half jaar kon ik iets met hem doen. na nog eens 3 a 4 maanden stapte hij pas op wanneer ik hem het commando "opstappen" gaf.

Geduld dus. Komt wel goed denk ik. Zoals Corina en Frank al aangeven, zou ik ook even langs de dieren/vogel arts gaan voor een algehele check. Als je daar dan de uitslag van hebt, dan zijn er al heel wat vragen voor je beantwoord en kun je je focussen op het doel om hem/haar handtam te krijgen.

Succes.

Pascal
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2005, 13:41:33 pm door Pascallo.NL »

Bettie

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 07, 2005, 15:15:42 pm »
Hoi

Ik heb ook sinds 4 weken een grijze roodstaart Jopie.
Volgens de eigenaar was hij in oktober gewiekt en plofte in het begin ook op de grond waarbij een nog een van zijn lange vleugelpennen afbrak want die waren niet geknipt, dus dat was echt balen.
Bijten deed hij ook erg in het begin nu niet meer bij mij althans, de rest van het gezin valt hij nog wel aan.
Toen ik hem net had heb ik hem iedere keer wat lekkers gegeven en dat heeft geholpen.
Toen hij een keer zover was dat hij uit de kooi kwam en hij er boven op zat, en ik dan mijn hand naar hem toe deed dan begon hij te bijten maar dan drukte ik mijn hand onder zijn borst zodat hij wel op moest stappen.
Maar ik heb nu besloten om binnenkort naar Hooimeijer te gaan want die eenkennigheid vind ik ook niet leuk.
Maar je hebt ontzettend veel geduld nodig dat is een ding dat zeker is, maar ze zijn toch wel harstikke leuk.
Veel succes verder.

Groetjes Bettie

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #6 Gepost op: mei 07, 2005, 15:59:13 pm »
Ik heb nu al 6 jaar een grijze roodstaart en ik weet wie de vorige eigenaar was.Dat zat absoluut wel  goed.Het is voor zo`n beessie een hele overgang als hij naar iemand anders toe gaat.Ik ben best angstig voor een volwassen papegaai maar sinds kort heb ik jonkies en merk ik aan mezelf dat ik heel anders met ze om ga.Wat mij vooral duidelijk is geworden is dat  papegaaien wel heel erg naar de persoon toe groeien die het meest intensief met ze bezig is.Ik heb er echt een jaar overgedaan om wat te kunnen gaan doen met Dino maar toen ging het ook erg snel,vond ik.Nu dat ik jonkies heb en mijn omgang toch wat is veranderd(wat losser,ik zie dat ze de snavel meer gebruiken om "te helpen"en niet zozeer om fel te bijten,dus maw mijn angst is weer wat minder geworden)zie ik dat Dino weer meer naar me toe trekt.
Als hij zo extreem bang is voor handen in het algemeen kan hij daar best in het verleden slechte ervaringen mee hebben gehad.
Een papegaai heeft vaak al veel moeite om te wennen aan een ander persoon laat staan aan angst.
Maar veel geduld blijkt toch vaak weer een mooi resultaat te geven.

Succes 

tafia

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 07, 2005, 21:04:18 pm »
ff een bedankje voor al die berichtjes .
geduld zal ik zeker hebben en naar een vogelarts gaan ga ik zeker doen.
ik ben gek op mijn grijsje en merk aan heel kleine dingen dat ik terrein ga winnen.
en als ik dan al die berichtjes lees dat er meer mensen zijn die geduld hebben gehad doet dat me aanmoedigen.
heb nog steeds niets gehoord van degene die hem aan me verkocht heeft maar eigenlijk moet ik dat denk ik ook niet verwachten .
ik schrijf gauw weer hoe het gaat
gr joko en tafia

Ronald

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 08, 2005, 00:55:18 am »
Succes Tafia. Het gaat vast leukken, Daar ben ik van overtuigd. :thumbsup:

Ronald.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: mei 08, 2005, 09:55:46 am »
Ja, hou ons op de hoogte hoor! Dit is een uitdaging. Vraag maar raak! ;)

Offline matybu

• NOP Sponsor
  • Net geringd
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #10 Gepost op: mei 08, 2005, 16:14:28 pm »

Hallo Tafia
Leuk dat je die uitdaging bent aangegaan met Joko.
De aanhouder wint, alleen deze keer niet met geweld.
Ik wens je veel succes en plezier met Joko  :thumbsup:

Groetjes Kees

Paco

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 08, 2005, 19:09:47 pm »
Heel veel succes!!! :thumbsup: :thumbsup:

tafia

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2005, 15:14:54 pm »
hallo allemaal
weer even een berichtje over joko

heel langzaam merken we kleine vooruitgang
hij word nieuwschierig komt van zijn kooi op de tafel als we die naar zijn kooi schuiven om te eten.
hij komt ook kusjes geven als je je handen maar op rug houd.
wat ik mij afvroeg zou het helpen als je er een tamme papagaai bij zet.
kan iemand mij daar iets over vertellen .
ik ga van de gedachtengang uit dat hij dan ziet dat die wel op de hand komt en zo.
laat het me weten gr tafia en joko

Wickingh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 15, 2005, 15:35:28 pm »
hallo allemaal
weer even een berichtje over joko

heel langzaam merken we kleine vooruitgang
hij word nieuwschierig komt van zijn kooi op de tafel als we die naar zijn kooi schuiven om te eten.
hij komt ook kusjes geven als je je handen maar op rug houd.
wat ik mij afvroeg zou het helpen als je er een tamme papagaai bij zet.
kan iemand mij daar iets over vertellen .
ik ga van de gedachtengang uit dat hij dan ziet dat die wel op de hand komt en zo.
laat het me weten gr tafia en joko

Hai Tafia,

ik denk zeker dat als 2 gaaien met elkaar zitten en er 1 handtam is, de ander ervan leert dat de mens niet zo'n monster is als hij denkt.
Alleen zal de niet tamme vogel 1st vriendschap moeten sluiten met de handtamme en daar gaat ook weer tijd overheen.Hoe graag je ook wilt dat je vogel jou gaat vertrouwen, met of zonder tamme soortgenoot , zal je toch veel geduld moeten hebben.
Paris onze tamme edelman zorgt er wel voor dat helena ,onze natuurbroed edelpop , ziet dat ze niet bang hoeft te zijn voor ons en nu gaat het wel sneller om met haar een band aan te gaan.

mvg Frank

Tommy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 15, 2005, 21:41:30 pm »
Ik zou niet om die reden een 2e aanschaffen hoor :CENS
Het kan ook uitdraaien op een teleurstelling , bv dat ze elkaar niet mogen of elkaar juist de andere kant op trekken en beide minder tam zijn.
Er zijn veel andere manieren om het vertrouwen van deze te winnen . Daar zou ik eerst voor kiezen. Lukt je dat, dan kun je ook beter de eventuele problemen van 2 vogels aan.