Auteur Topic: Verkleuring van de veren na douchen  (gelezen 2594 keer)

hale

• Gast
Verkleuring van de veren na douchen
« Gepost op: mei 01, 2005, 02:02:44 am »
Hallo iedereen,

Mijn grijsje, Tonny, gaat om de twee dagen douchen. Dat vind hij heerlijk. Maar, nu hebben we een probleem!!!  :'(
Laatste dagen zodra hij nat wordt,( douchen,water drinken of nadat hij gegeten hebt beetje zijn borst en snavel wassen) de veren op zijn borstkas en buik veranderen van kleur.Puntjes worden paars en de rest blijft grijs.En dat gaat pas over zodra hij droog is.
Echt raar!!!!!!!!!  :CENS
Maar,eerlijk gezegd ben ik wel van geschroken,hopen dat hij niet ziek is.Hij wordt volgende week 6 maanden.
Heeft iemand ervaring met zo iets??????

Alvast bedankt,groetjes :-*
Hale

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Verkleuring van de veren na douchen
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2005, 12:35:35 pm »
Hallo iedereen,

Mijn grijsje, Tonny, gaat om de twee dagen douchen. Dat vind hij heerlijk. Maar, nu hebben we een probleem!!!  :'(
Laatste dagen zodra hij nat wordt,( douchen,water drinken of nadat hij gegeten hebt beetje zijn borst en snavel wassen) de veren op zijn borstkas en buik veranderen van kleur.Puntjes worden paars en de rest blijft grijs.En dat gaat pas over zodra hij droog is.
Echt raar!!!!!!!!!  :CENS
Maar,eerlijk gezegd ben ik wel van geschroken,hopen dat hij niet ziek is.Hij wordt volgende week 6 maanden.
Heeft iemand ervaring met zo iets??????

Alvast bedankt,groetjes :-*
Hale

Hoi, ik had dit berichtje in eerste instantie gemist en zie dat niemand er op geantwoord heeft. Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe dat komt, maar het zou kunnen dat het ergens in de verte een mutatie is. Er zijn wel meer grijsjes die "anders" zijn... ;)
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:05:45 am door Loes »

miekje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 02, 2005, 14:15:46 pm »

Bij Rick is dat net zo. Alleen is hij geen grijsje, maar een Blauwvoorhoofd Amazone.
De puntjes op zijn veren worden een beetje roestkleurig.
Net alsof hij bloedluis heeft, maar ik heb al vaak gekeken en dat is het niet, maar het zijn gewoon verkleurinkjes.  :CENS
Dat is trouwens bij Rick alleen als hij heel erg nat is, niet als het maar een paar druppels zijn.
Zou het dan toch iets van stof op zijn huid zijn? ???  Yakkoe heeft het niet.

Groetjes Marieke

edit Eric, quote stond verkeerd  ;)
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:06:43 am door Loes »

hale

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 02, 2005, 16:48:01 pm »
?Hallo loes,

Alvast bedankt dat je op mijn vraag heb gereageerd.Dat is echt heel lief van je. Want ik heb echt van niemand een reactie ontvangen. Ik ben al dagen bezig met Tony.Hier in spijkenisse ben ik naar twee dierenartsen gegaan en hun weten ook geen raad mee.Er schijnt dat in rotterdam een soeciale vogelkliniek is en dat ze echt goed verstand hebben van papegaaien.Maar helaas ik kan de adres noch de telefoonnummer nergens vinden. Ik weet me echt geen raad. Al paar dagen slaap ik heel weinig (op de bank} naast de kooi hou ikde wacht.Ik heb echt dikke ogen door huilen. Sorry,ik wil niet zielig doen maar ik vind het gewoon zielig voor tony. Loes wat bedoel je met mutatie???

Alvast bedankt voor je begrip,
Groetjes,hale
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:07:02 am door Loes »

hale

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 02, 2005, 16:54:19 pm »
hallo.miekje
sorry ik had je bericht niet gezien.En ik was zo verdrietig dat niemand op mijn berichtje reageerde.
Maar na loes zag ik jou ook.Dank je wel voor je reactie.
Groetjes,hale
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:07:27 am door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 02, 2005, 16:56:56 pm »
Maar doet de vogel ziek aan dan? Eet tie wel? Is hij rustiger? Waarom ga je niet naar een vogelarts?
In Dreibergen, veldhoven en Meppel zit een goede vogelarts! Misschien dat je hen eens kunt bellen!
En in ieder gevla vragen of het kwaad kan en of je langs moet komen!

Als je je zo'n zorgen maakt kun je er maar beter achter aan gaan! Toch?

Hou je ons op de hoogte?

Gr Corina
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:07:52 am door Loes »

miekje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 02, 2005, 17:20:27 pm »
Hallo!

Ik denk zelf dat het komt door stof/vuil o.i.d.
Maar misschien verkleurd het ook wel doordat het juist nat wordt, netzoals je eigen haar, daar veranderd ook een beetje als het nat wordt.
Maar als je het echt niet vertrouwd dan kan je er maar beter achteraan gaan!
En zoals Cosch als zei: hou ons op de hoogte!!
Want we zijn erg benieuwd!
Succes verder!

Groetjes Marieke
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:08:14 am door Loes »

hale

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 02, 2005, 22:17:49 pm »
Hallo,

Tony eet en drinkt goed.Ik was hem om de twee dagen en zijn eet en drink bakjes ontsmet ik ook elke dag en onder zijn kooi waar hij poept maak ik ook elke dag schoon.Alleen zijn hele kooi verschoon ik een keer per week.Ja,verder weet ik het ook niet.
Mischien hebben jullie wel gelijk over verkleuren dat het wel normaal is net als bij een mens.
Maar,vanavond kreeg ik een telefoontje van mijn broer.Hij had een dieren ziekenhuis gebeld in rotterdam,want hij was ook een keer daarheen gegaan voor zijn hond,hij was erg tevreden.Maar goed,hij heeft een hele gesprek gehad met een arts dat alleen papegaaien behandeld en ook gelijk afspraak gemaakt voor a.s. woensdag middag.Ik was echt blij.En nou maar wachten tot woensdag.
ik ben zo blij met dit forum.In een dag kreeg steun van jullie en van mijn broer,harstikke bedankt.
Ik zal zeker jullie op de hoogte houden!

Groetjes,hale

{p.s:sorry voor de gramatica,woordenschatting.Mijn nederlands is niet zo goed.}
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:08:33 am door Loes »

Tommy

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 02, 2005, 23:19:04 pm »
Hale?
Bedoel je niet de blauwe gloed die op de veren zit? Lijkt die niet paars als hij nat is?
Tommy heeft namelijk een blauw/paarse gloed over zn veren en dat is volgens wat ik gelezen heb een gezond teken.

Kun je anders een foto maken? Als t daar op te zien is natuurlijk. Misschien kunnen mensen van hier je dan beter helpen.
Heel veel sterkte in iedergeval en probeer je niet te druk te maken hoor ;)
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:08:55 am door Loes »

Nanda

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 03, 2005, 09:18:54 am »

Groetjes,hale

{p.s:sorry voor de gramatica,woordenschatting.Mijn nederlands is niet zo goed.}

Niets mis mee hoor :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:09:23 am door Loes »

miekje

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 03, 2005, 11:56:58 am »
Maar goed,hij heeft een hele gesprek gehad met een arts dat alleen papegaaien behandeld en ook gelijk afspraak gemaakt voor a.s. woensdag middag.Ik was echt blij.En nou maar wachten tot woensdag.

Veel succes woensdag! En we horen het wel van je!
En je grammatica is goed hoor!  :thumbsup:

Groetjes Marieke
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:09:41 am door Loes »

senna

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 03, 2005, 16:00:12 pm »
Hoi,

Ik heb het met de edelmannen........

Die zijn grasgroen, maar als ze nat zijn dan worden ze beetje oranje. Als ze opdrogen dan zijn ze gewoon weer grasgroen.

Ik denk dat je je helemaal niet druk hoeft te maken hoor. Het komt veel voor dat ze van kleur veranderen als ze nat zijn. Bij de één een plekje en bij de ander wat meer. Als ze spontaan andere kleuren veren krijgen, als ze droog zijn,  zou ik me wel druk maken.

gr corina
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:10:00 am door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: mei 03, 2005, 16:07:41 pm »
Ach meisje (toch?) het komt echt nooit voor dat er niet gereageerd wordt op zulke berichten, maar ik zie dat Pascallo waarschijnlijk tegelijkertijd met jou een bericht aan het typen was en dat dat meteen na jouw bericht geplaatst is.. daardoor is jouw berichtje per ongeluk over het hoofd gezien..
En ik ben het helemaal met Senna eens: ik zou me geen zorgen maken! Maar omdat je de afspraak toch al hebt: het kan geen kwaad om een algehele check up te laten doen!!! ;)
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:10:22 am door Loes »

Wickingh

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 05, 2005, 00:33:19 am »
Hallo,

het is een schande!!!!!!!!!!!!!!! ben ik er een paar dagen niet en men negeert nieuwe leden al , :(
 ;D ik denk dat je idd per ongeluk over het hoofd bent gezien Hale , ik weet zeker dat dit niet expres is gebeurd.
Terug komend op jouw vraag , denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken als hij voor de rest goed in zijn vel/veren zit,

mvg Frank
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:11:18 am door Loes »

hale

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 08, 2005, 01:03:28 am »
Halo allemaal, :)

We zijn naar de dieren kliniek geweest. Tony is onderzocht bij de dierenarts. De arts zei dat Tony er goed uitzag en gezond is. Maar het gekste komt nog; de dag dat ik met Tony naar de kliniek zou gaan zag ik tot mijn verbazing dat zijn veertjes weer grijs waren. :o

De arts wist ook niet waardoor dat komt. Buiten dat was alles goed, hij is 6 maanden en weegt 520 gram. Wat voeding betreft, raadde hij harrison aan. En dat kon je gelijk daar kopen. Nou, ik heb al kleine zak gekocht. Tony vindt het wel lekker maar hij wil liever zaadjes. Thuis heb ik pellets van ander merk en ik gaf hem altijd in de ochtend zaadjes en in de avond pellets en tussendoor fruit. Maar de arts zei dat niet goed was en dat ik alleen harrison pellets moet geven. Wat nu? :CENS
In de kliniek was een man en vrouw, die kwamen daar om alleen harrison pellets te kopen voor hun kaketoe van een jaar oud. Hun zijden tegen mij dat de artsen niet veel verstand van papegaaien hebben. Ze zeiden dat ik met Tony naar vogel kliniek in den haag moet gaan, dat daar een arts was dat veel verstand van hebt en dat hun kaketoe dank zij die arts nog leeft.

Nou, zo zie je maar wat je allemaal in een dag tegen komt en veel leert.
Maar, tussendoor mijn excuses dat ik niet eerder wat van Tony liet horen, want na hem ben ik ziek geworden. Weer een longontsteking.
Ik dank jullie allemaal voor jullie steun. :-*

Groetjes,Hale
« Laatst bewerkt op: mei 08, 2005, 10:11:43 am door Loes »