Hoi allemaal,
Eergisteren heb ik de kleintste uit het nestje van de edels gehaald. Meestal leggen de edelpapegaaien maar twee eieren en soms drie. Als er ook nog drie baby's komen hebben de ouders het heel erg zwaar. Op de vorige foto's is te zien hoe ze door elkaar geslingerd in het nestje zitten. Duidelijk is dat de twee oudsten veel groter zijn dan het kleintje.
Omdat ik ze zo lang mogelijk bij de ouders wil laten hebben we het gerekt naar 8 dagen maar toen vonden wij het niet meer verantwoord. zie ons kleintje..........

Hij is wat kleiner maar ziet er best goed uit. Zijn gewicht is iets te laag, maar dat was te verwachten. Op zijn koppie zit wat zaagsel en wat troep dus we hebben hem voorzichtig schoongemaakt en lekker in een warme bak neergezet.
Het nadeel voor mij is dat hij om de drie uur gevoed moet worden. Ook s'nachts en dat is echt heel vermoeiend, kan ik je vertellen. Maar ik doe het met liefde. Hj woog 36 gram toen ik hem eruit haalde. En vandaag woog hij 47 gram, dus het gaat goed. De eerste dagen is altijd even kijken hoe het loopt en waar hij behoefte aan heeft. Lichamelijk groeit hij hard.
Met Bo , het meyertje, gaat het ook erg goed. Zijn gewicht drie dagen na zijn geboorte was 9 gram en hij weegt nu bijna 3.5 weken later 87 gram. Zijn pennetjes komen nu goed door en dan gaat het steeds sneller.
Met mijn vier baby's op handvoeding op dit moment heb ik het heel erg druk. Ik ben ook maar af en toe een uurtje online, maar wel altijd bereikbaar via mail. Straks als ik minder voedingen hoef te geven dan ben ik er gewoon weer.
wordt vervolgt,

gr corina