Auteur Topic: Senna's kweek papegaaien 2005  (gelezen 17922 keer)

eddykiprich

• Gast
Re: Senna's kweek papegaaien 2005
« Reactie #90 Gepost op: juli 31, 2005, 00:53:00 am »
ow wat zijn het toch een gruwelijke mooie beestjes... blijft absoluut een droom voor ooit die edels. Echt supermooi om te zien!

senna

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: juli 31, 2005, 01:28:32 am »
Dank je wel,

Ik ben er ook supertrots op....... :)

gr corina

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #92 Gepost op: juli 31, 2005, 03:41:17 am »
Hele mooie duidelijke fotoos.Zo zie je de kleurenpracht goed.

Rob

Riboet

• Gast
« Reactie #93 Gepost op: juli 31, 2005, 10:32:52 am »

Wat een heerlijke foto vind ik dat  :hart:!
Ik had hier ook zo'n groot leeftijdsverschil tussen de jongen. Was geen gezicht, 1 zo;n klein hummeltje met broertjes en of zusjes die bijna drie keer zo groot zijn. Maar nu zie je alleen nog verschillen in de veerontwikkeling. Wat grote betreft, zijn ze inmiddels allemaal gelijk!

Kimz

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: juli 31, 2005, 11:31:29 am »
Schattig zeg, die kleintjes :hart: en wat zijn die edels toch prachtig! :thumbsup:
Groetjes, Kim.

senna

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: augustus 01, 2005, 00:57:23 am »
Ik vind het ook wel grappig, Barbara

En vaak worden ze het mooist............ :)

gr corina

eddykiprich

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: augustus 01, 2005, 01:12:20 am »
Heb je ook nog ergens foto's staan van jouw voliere/(kweek)kooi(en), ik ben namelijk zeer benieuwd.

senna

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: augustus 01, 2005, 01:59:26 am »
Hahahaha, ik ben niet zo heel groot hoor,

maar ik zal eens kijken voor je of ik foto's heb......

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #98 Gepost op: augustus 01, 2005, 12:23:25 pm »
Weer jonge Meyertjes.. Geweldig joh! Als ik het goed begrijp zitten ze niet meer bij de ouders? Als ze goed verzorgd werden, waarom dan niet? Of heb ik het verkeerd begrepen? ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #99 Gepost op: augustus 01, 2005, 13:14:19 pm »
Ik vind die Meyertjes echt heel schattig, en ik vind Edels ook steeds mooier  ::)  :hart:
Hele mooie foto's!  :thumbsup:

maria

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: augustus 02, 2005, 11:29:56 am »
  :hart: Edels.... Zucht....  :hart:

senna

• Gast
« Reactie #101 Gepost op: augustus 02, 2005, 20:28:07 pm »
Weer jonge Meyertjes.. Geweldig joh! Als ik het goed begrijp zitten ze niet meer bij de ouders? Als ze goed verzorgd werden, waarom dan niet? Of heb ik het verkeerd begrepen? ;)

Hoi Loes,

De Poicephalus familie is vaak erg moeilijk met nestcontrole of verstoring in hun omgeving. Ik kan dus niet zien of ze goed verzorgt worden of niet, sterker nog ik mag er niet in de buurt komen anders bijten ze de kleintjes dood. Dus als ze twee weken zijn en ze geringd moeten worden dan moet ik ze er gelijk uithalen want mams accepteerd het niet. ik kan ze dan niet meer terug zetten.

De kleintjes geven signalen en geluidjes af en daar kan ik aan horen hoe het met ze gaat. Maar hoeveel eitjes en hoeveel kleinjes is voor ons ook altijd een verrassing. En de kleintjes zijn schitterende vogels. Zowel kwa uiterlijk als kwa karakter, en ik vind het heel leuk om mee te kweken. Ik had dit al eens eerder verteld.

Heb je ook nog ergens foto's staan van jouw voliere/(kweek)kooi(en), ik ben namelijk zeer benieuwd.

Zoals beloofd:

De buitenvoliere, Hier zit in de eerste voliere de prachtrossell

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #102 Gepost op: augustus 02, 2005, 20:49:00 pm »
Hoi Loes,

De Poicephalus familie is vaak erg moeilijk met nestcontrole of verstoring in hun omgeving. Ik kan dus niet zien of ze goed verzorgt worden of niet, sterker nog ik mag er niet in de buurt komen anders bijten ze de kleintjes dood. Dus als ze twee weken zijn en ze geringd moeten worden dan moet ik ze er gelijk uithalen want mams accepteerd het niet. ik kan ze dan niet meer terug zetten.

De kleintjes geven signalen en geluidjes af en daar kan ik aan horen hoe het met ze gaat. Maar hoeveel eitjes en hoeveel kleinjes is voor ons ook altijd een verrassing. En de kleintjes zijn schitterende vogels. Zowel kwa uiterlijk als kwa karakter, en ik vind het heel leuk om mee te kweken. Ik had dit al eens eerder verteld.

Inderdaad, nu ik het weer lees, weet ik het weer, zal het onthouden nu! ;)

eddykiprich

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: augustus 02, 2005, 21:45:57 pm »
Bedankt voor de foto's. Super, ik was eigenlijk ook benieuwd in wat voor ruimte je de edels laat kweken? (Lengte-breedte-hoogte)

senna

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: augustus 02, 2005, 22:47:07 pm »
De edels zitten in volieres van 2x1x1 (hxbxd). We hadden ze buiten in grotere volieres maar dat vonden ze zelf niet prettig. Ze waren dat niet gewent en ik kon ze daar niet meer aan laten wennen. Nu hebben ze met zijn viertjes een eigen kamer. En dat gaat prima.  :)

De buitenvoliere is iets meer dan 10 meter lang. En de voliere in de vogelkamer is aan de rechterkant 2.20x2.20x0.60 en aan de linkerkant 4 volieres van 1x0.80x0.60 (hxbxd). De kooi van cookey en jopie is 1x180x0.60 ofzoiets, en die van Nicky ook maar heeft aan de bovenkant een playtop.

Vanmiddag waren er kijkers voor een meyertje, en ik heb al twee nieuwe baasjes. Ze komen nu elke week als ze kunnen, en groeien op met de baby's. Dit vind ik het prettigst en ook het leukst. Ze zijn pas 2.5 tot 3.5 week oud, maar het gaat zo snel.

Oefenen met de vleugeltjes Yoepie, Jessie en Jamie

Voor de pap (jamie)

De eerste pennentjes en veertjes komen al bij Yoepie,

En nog twee foto's van Zitka en Varden, ze eten allebei uit hun pootje een stukje cracker,

gr corina

Lekker realxed pap eten, (Jessie)