Auteur Topic: CITES registratie  (gelezen 2891 keer)

Shi-NaYne

• Gast
Re: CITES registratie
« Reactie #15 Gepost op: mei 23, 2005, 20:44:23 pm »
Geweldig om te lezen dat jullie zo ontzettend behulpzaam zijn!! :thumbsup: :thumbsup:
Vind ik erg goed bij dit forum, en het probleem krijgt altijd verschillende invalshoeken!! :thumbsup:
Zoals Frank..... ja een ander land, een andere gewoonte.....je weet het niet!
Mijn complimenten! :thumbsup:

Hmmm, klopt, maar bij problemen zoals dit zijn die verschillende invalshoeken dus eerder een probleem dan hulp. De een zegt dat het wel moet, de ander niet, en dan ontstaat er een rommeltje.

Maar we zijn geslaagd :thumbsup:  liefje is hier en hij is geweldig. Hij blijft mij verbazen. Hij ging heel makkelijk in het vervoerbakje terwijl hij er de laatste keer van paniekte, bij de dierenarts was hij heel nieuwesgierig en ging zelfs bij hen op de hand en liet koppiekrauw toe - we waren er zo'n half uur binnen, waarvan de 29 minuten met 'oooh' en 'aaah' van de dierenartsen waren doorgebracht  :) en in de auto was hij ook heel braaf. Kortom, ik ben apetrots  :hart: en natuurlijk ook ERG blij dat alles zo soepeltjes is verlopen want we hadden 3 dagen voor zo veel nieuwe en potentieel stressende dingen.

Voor wie geinteresserd is hoe het met de CITES zit : in NL hoef je Grijsjes dus niet te registreren, en als je ze vanuit een andere (EU, voor andere gelden mogelijk andere regels) land vervoert, moet je alleen een klinische veterinaire verklaring hebben van het land van herkomst, zodat ze je over de grenzen laten (ik heb een vraag gesteld via de officiele website - bedankt, Ingmar :)). In de praktijk betekent het dat de dierenarts naar de vogel kijkt en je een papiertje krijgt met daarop bevestigt dat hij geen ziektesymptomen vertoont.

Paco

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 23, 2005, 20:47:10 pm »
 :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
Gefeliciteerd en veel plezier met je vogel, maar dat lukt vast wel!!
Gr. ::)

Ingmar

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 23, 2005, 20:48:03 pm »
Goed om te horen dat alles is gelukt, enuh geen dank hoor. :thumbsup: