Auteur Topic: help. jacob graaft zijn kooi leeg!!!  (gelezen 3702 keer)

keetje

• Gast
help. jacob graaft zijn kooi leeg!!!
« Gepost op: mei 10, 2005, 15:41:37 pm »
hallo,

ik heb een vraagje, misschien is het al eerder behandeld, ik heb gezocht maar kon het niet vinden! :CENS
het volgende'probleem'doet zich voor in huize keetje: onze grijze jacob (leeft samen met chico,eveneens een grijze roodstaart) graaft de hele dag onder in zijn kooi. hij kan dat uren achter elkaar doen. hij is niet op zoek naar voer want ik zie hem niets opeten.
wie, oh wie heeft een (misschien wel eenvoudig) antwoord op mijn vraag?

gt. keetje.

Cosch

• Gast
Re: help. jacob graaft zijn kooi leeg!!!
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2005, 15:48:43 pm »
De meeste kooien hebben een rooster! Misschien kun je die er op leggen? Of misschien een krant onder in de kooi ipv bijv beukensnippers enzo?

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: mei 10, 2005, 16:05:02 pm »
We hebben het hier inderdaad wel eens vaker over gehad, maar volgens mij is dat topic weg.. Sjakko doet het heel zelden, dat graven. Ik schenk er geen aandacht aan in ieder geval, anders wordt het iets waar hij aandacht mee krijgt!
Maar uren achter elkaar? Dat is wel erg lang... ;)

keetje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 10, 2005, 16:17:40 pm »
hoi, bedankt voor de snelle reactie! :thumbsup:
Er liggen beukensnippers onder in de kooi, en een rooster wordt wat moeilijk, het is een grote kooi.
het is ook een overkomelijk probleem dat al die rommel 3 meter verder in de kamer ligt, alleen ik zou graag willen weten of het een herkenbaar iets is voor iemand, misschien broeds of zo?(ik roep ook maar iets!) :CENS

gr. keetje.

Paco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 10, 2005, 20:05:43 pm »
Hallo.

Onze grijze roodstaart deed hetzelfde (we noemden het gekscherend "schaatsen") en het was bij hem een vorm van verveling.
Toen we hem pas gekocht hadden deed hij het erg vaak en lang (overigens de vogels in de winkel ook!), maar hij doet het nu bijna nooit meer.
Wij hebben wel een rooster onderin de kooi dus ik vond het eerder zielig als lastig......maar ben erg blij dat hij ermee is opgehouden!!
Groetjes en succes. ;)

keetje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2005, 20:27:59 pm »
hoi,

zou het verveling kunnen zijn?
ze zitten met z'n tweeen in de kooi, klimmen veel en hebben genoeg afleiding. ze krijgen regelmatig verse wilgentakken.hebben een groot flostouw en een kong en verder nog diverse andere dingen om te spelen.
Ik ga dat rooster proberen, maar als het verveling is dan graaft hij niet meer omdat het niet kan, maar als het verveling is en hij kan niet meer graven dan gaat hij misschien iets anders verzinnen, misschien wel plukken, ik moet er niet aan denken!

gr. keetje.

aan het voer kan het niet liggen, denk ik. ze krijgen pellets,zaad voor de bezigheid(ietsiepietsie) wilgentakken, fruit,groente enz.enz.enz.

billy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 10, 2005, 21:50:54 pm »
Broeds?? Ric deed het ook en dagen soms weken achter elkaar ,voor ze eieren ging leggen. :)
Oeps zie dat het een hij is, solly :-[
Groetjes Els

Paco

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 10, 2005, 23:14:59 pm »
hoi,

zou het verveling kunnen zijn?
ze zitten met z'n tweeen in de kooi, klimmen veel en hebben genoeg afleiding. ze krijgen regelmatig verse wilgentakken.hebben een groot flostouw en een kong en verder nog diverse andere dingen om te spelen.
Ik ga dat rooster proberen, maar als het verveling is dan graaft hij niet meer omdat het niet kan, maar als het verveling is en hij kan niet meer graven dan gaat hij misschien iets anders verzinnen, misschien wel plukken, ik moet er niet aan denken!

gr. keetje.

aan het voer kan het niet liggen, denk ik. ze krijgen pellets,zaad voor de bezigheid(ietsiepietsie) wilgentakken, fruit,groente enz.enz.enz.

Ja ik weet het natuurlijk niet, maar zo was het bij Paco.
Zoals jij alles beschrijft kan ik me niet voorstellen dat er sprake is van verveling!
Ze hebben afleiding genoeg. ;)

Toen Paco het zo erg deed hebben we hem met andere dingen kunnen afleiden en dat werkte prima!!!
Maar die zat alleen.....!!

Zou me niet teveel zorgen maken hoor!! :thumbsup:
Kan wel iets tijdelijks zijn!

Groetjes. :thumbsup:

keetje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 11, 2005, 10:52:40 am »
hoi,

nu ik dit aan het typen ben is jacob weer bezig!
en billy, zou 'hij' broeds kunnen zijn, denk je? ik weet niet of jacob mannelijk of vrouwelijk is, ik heb hem in huis gekregen nadat hij 3 dagen bij zijn overleden vrouwtje in  huis gezeten had, ik weet niets over zijn voorgeschiedenis'.dat de naam jacob is weten we eigenlijk ook niet echt zeker, dat was zo volgens een erg ver familielid van de vrouw.
Ik heb mijn vogels nooit laten sexen.

groetjes keetje.

billy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 11, 2005, 12:13:26 pm »
Het zou best kunnen, Ric deed het echt dwangmatig, ze kon echt dagen op de bodem zitten en maar graven.
Afleiden is inderdaad te proberen.
Groetjes Els

Cheetah

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 12, 2005, 01:44:08 am »
Dit is een heel bekend probleem.
Zowel mijn Jodie als Dino hebben dat. Nu heb ik alleen kranten en een rooster in mijn kooi.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: mei 13, 2005, 09:41:13 am »
En Jodie en Dino zijn jong, dus niet broeds... ;)

billy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 13, 2005, 22:54:57 pm »
En Jodie en Dino zijn jong, dus niet broeds... ;)

Ik bedoel alleen dat het zou kunnen, niet dat het altijd broeds gedrag is, ik vertel alleen dat Ric dat ook deed en die was broeds.
Groetjes Els

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: mei 14, 2005, 10:25:17 am »
En ik bedoelde ook niet dat jouw idee helemaal fout was hoor!! Absoluut niet, want ik denk dat dat heel goed zo kan zijn.... ;)