Auteur Topic: Morsen met het voer  (gelezen 9704 keer)

Cheetah

• Gast
Morsen met het voer
« Gepost op: mei 12, 2005, 01:49:04 am »
Hallo,

Zoals jullie weten ben ik nu 2 maanden in bezit van de grijze roodstaart Dino.
Dino heeft als slechte eigenschap dat hij gigantisch met het eten morst. Op het moment dat ik hem Ecobird/Nutribird geeft (Wat hij heerlijk vind) vind ik de helft onder zijn bakje als poeder vorm terug. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd als een bord eronder zodat ik het kon opvangen om het daarna weer in zijn voerbakje te doen, maar die schijt hij dan onder of gaat met het bord spelen. Heeft iemand een advies wat ik hier tegen zou kunnen doen? Ik ben binnenkort van plan om Harissons te gaan voeren, maar dit word wel een hele dure grap zo. Jodie, mijn andere grijze roodstaart, eet wel alles netjes op. Bij haar vind ik ongeveer 2% terug onder zijn bakje.

p.s. Ik gebruik een bodemrooster omdat ik het niet hygienisch vind als beide vogels in hun ontlasting gaan spelen en omdat ze beiden van graven houden.

Wickingh

• Gast
Re: Morsen met het voer
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2005, 11:25:55 am »
Hai Ashvin,

papegaaien zijn nu eenmaal van nature slordige eters, ik denk dat er weinig tegen te doen is.
Maar wat mij opvalt is dat je zegt dat je overgaat op Harrisons, waarom doe je dat?

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2005, 11:54:56 am »
Hoi Ashvin,

Wat je kan doen als de kruimels nog in het bakje liggen is om het door het fruit heen te mengen. Zo krijgen ze het weer naar binnen. Dit adviseerd de fabrikant van eco-bird.

Ik zou Harrison geven naast de nutribird en ecobird. Doen wij ook en het bevalt prima.

gr corina

Cheetah

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2005, 12:34:05 pm »
Weet je of dat minder kruimelt?

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2005, 12:35:40 pm »
Hai Ashvin,

volgens mij ligt dat kruimelen aan de vogel en niet aan het voer,

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2005, 14:55:52 pm »
Ashvin,

ik ben wel benieuwd naar het antwoord op de vraag van Frank.

Waarom stap je over?

Harrison kruimeld ook, maar minder dan de anderen.

gr corina

shiggy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 12, 2005, 16:20:43 pm »
hallo

katoe knoeit ook met zijn voer en speelt met zijn eetbakje nu heb ik er een gekocht dat je vast kunt schoeven in zijn kooi,hoe ik dat met zijn eten moet oplossen weet ik ook niet . :CENS
groetjes shiggy

pipo

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 12, 2005, 19:36:53 pm »
Hallo, het lijkt inderdaad wel of ze meer morsen dan dat ze opeten. Als ik wel eens zit te kijken hoe of Sjaccie eet, dan vraag ik me af hoe blijft ie in leven? Het ziet er uit of ze alleen maar zitten fijn te malen en dan laten vallen die rommel. De pellets gooit ie tegenwoordig er gewoon uit. Die lust ie helemaal niet. :CENS Hij neemt niet eens meer de moeite om ze in z'n snavel te stoppen.

Cheetah

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 12, 2005, 23:22:40 pm »
Ik wissel het voer altijd af. Ook met zaadvoer heb ik elk keer wat anders van een andere merk. Het lijkt mij ook afwisselender voor de vogel om elk keer een ander basisvoer te hebben.
Aangezien ik altijd positieve dingen over Harissons hoort, wil ik dat ook wel proberen. Daarnaast zal ik wel de Ecobird er naast bliven voeren. Daar ben ik namelijk erg tevreden over. Als de Nutri op is, ga ik dat niet meer gebruiken omdat de vogels er een te waterige ontlasting door hebben.

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 12, 2005, 23:26:06 pm »
Hai Ashvin,

duidelijk bedankt,

mvg Frank

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: mei 13, 2005, 08:22:10 am »
iago knoeit ook met zijn voor en ik vind heel wat pellets in zijn waterbak dat gaat dan zo lekker stinken

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: mei 13, 2005, 10:51:05 am »
Sjakko knoeit niet zo erg veel eigenlijk. Eén keer in de paar dagen krijgt hij wat minder en dan gaat hij de grove kruimels wel opzoeken. Pas daarna krijgt ie weer nieuw eten! Harrisons kruimelt ook inderdaad veel minder dan Ecobird!!

truckerboy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 13, 2005, 14:17:10 pm »
eten africaanse halsband parkieten alleen maar zonnepitten?

nathalie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 13, 2005, 14:28:02 pm »
mijn kaketoe knoeit ook behoorlijk met zijn eten. :)
meer als de helft wordt uit de bak op de grond gegooit.

Nathalie ;D

shiggy

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 13, 2005, 14:38:25 pm »
 dat is bij katoe ook zo ,en als ik het opkuis dat zit hij in mijn haren >:(
 dat mag alleen mijn man doen alles opkuisen ,mij bijt hij altijd

groetjes sheggy