Auteur Topic: edelpapegaai schreeuwer??  (gelezen 5819 keer)

adriana

• Gast
Re: edelpapegaai schreeuwer??
« Reactie #15 Gepost op: mei 12, 2005, 15:54:54 pm »
het wordt dus met zekerheid een pop !!!!
haar naam wordt LUNA vondt ik mooi klinken en heb het altyd
een mooie naam gevonden

fujimo

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 12, 2005, 17:34:17 pm »
Wat ken ik hier nog aan toevoegen
Onze Tessa is geen schreeuwer , zit vaak te brabbelen en als zij honger heeft en haar bak leeg heeft laat ze dit weten , is het hinderlijk , nee voor ons niet .
Bak weer vol en het is weer goed.
Als we de kooien open zetten en we halen eerst Luna uit haar kooi wil ze ook nog wel eens schreeuwen omdat mevrouw dan weet dat ze er uit mag maar dan is ze bij mij bij de verkeerde wn laat ik haar lekker zitten tot ze rustig is en haal haar er dan pas uit, zou ik ze meteen er uit halen bevorder ik het schreeuw gedrag en zal ze zeker de volgende keer weer gaan schreeuwen .

Vaak zie je dat een jonge pop af en toe wat schreeuwt maar dat dit na een jaar helemaal over is en dat het hele rustige en sociale vogels blijken te zijn.

Succes met je nieuwe aanwinst Adriana

Gr Eric

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #17 Gepost op: mei 12, 2005, 18:08:48 pm »
Bij mijn kweek koppels zijn de mannetjes luidruchtig.De vrouwtjes hoor je absoluut niet.Als er iemand voorbij komt ja dan gaan de mannetjes flink te keer.Willen ze vers eten dan idem dito *.
Een edel wil gewoon lekker in alle rust in zijn vertrouwde omgeving z`n gang kunnen gaan.
Ben je met hem op een vreemde plaats dan zal hij zich rustig houden want dan is de situatie zo anders dat hij het lekker aan jouw overlaat.
Het oog wil ook wat daarom is een edel een geweldige papegaai.Lief en mooi.

Heel veel succes ermee.

Rob

senna

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 12, 2005, 18:18:20 pm »
Leo handels beter dan Rob, Thiely, sandra, ik............ :CENS

Hmmmmm.......

Veel succes, adriana  :)

gr corina

Ronald

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 12, 2005, 19:06:45 pm »
Zei ik ook al, waarom ga je niet naar Corina. Maar dat vond ze ver zei ze. :) ;)
Succes hoor Adriana. Veel plezier met je Edelpopje!!!

Groetjes, Ronald.

adriana

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 12, 2005, 20:23:53 pm »
Leo handels beter dan Rob, Thiely, sandra, ik............ :CENS

Hmmmmm.......

Veel succes, adriana  :)

gr corina

oh wat errugg !!! :) :)
ik betreur het echt dat ik niet zo ver kan reizen als ik zo van je hoor op msn enz.. wou ik dat ik naast je woonde!!! :-[

groetjes adriana

adriana

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 12, 2005, 20:28:58 pm »
ik was dus bij leo geweest was gesloten :P :Pom gek van te worden
2 van die vette rotweilers in de winkel liggen als ze ons op konden vreten hadden ze het gedaan  :) :)
morguh nieuwe poging :-[ :-[

Wickingh

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: mei 12, 2005, 21:27:22 pm »
2 van die vette rotweilers in de winkel liggen als ze ons op konden vreten hadden ze het gedaan  :) :)

Hai,

het is misschien een voorteken of waarschuwing,

mvg Frank

adriana

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: mei 12, 2005, 21:29:07 pm »
kan maar had ik moeten weten het is niet overal koopavond en was na 6 uur gegaan  :) :) :D

Ronald

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: mei 16, 2005, 11:51:58 am »
Heb ik nog wel een vraagje over het schreeuwen.

Tjickie heeft de neiging om te schreeuwen wanneer er een muziekje opstaat op het volume dat mij aanstaat. Niet extreem hard ofzo, maar wel gewoon dat je je niet hoeft in te spannen om te luisteren als je begrijpt wat ik bedoel.

Daarnaast wordt ze haast histerisch als ik aan het stofzuigen ben en dan ook nog eens met dat enge ding bij haar in de buurt kom.

Nu probeer ik dit zo veel mogelijk te negeren maar op een gegeven moment knapt er toch iets dat je zegt: GDVRDME :-[ ;D :P

Wat vinden jullie en jullie papegaaien hiervan? Kunnen ze goed tegen iets meer geluid dan normaal of is het gehoor van een gaai bijvoorbeeld net zo gevoelig/gevoeliger als dat van een hond ofzo?

Groetjes, Ronald.

Wickingh

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: mei 16, 2005, 12:02:51 pm »
2 van die vette rotweilers in de winkel liggen als ze ons op konden vreten hadden ze het gedaan  :) :)

Hai Adriana,

ik ben benieuwd wat een edel bij Leo handels kost, ik denk dat de benzine dan met het verschil in prijs makkelijk te betalen is.Het zou me niets verbazen als je dan nog geld overhoud, maar ja waarom particulier kopen als je bij de altijd betrouwbare handel ook terecht kan.

Heb ik nog wel een vraagje over het schreeuwen.

Tjickie heeft de neiging om te schreeuwen wanneer er een muziekje opstaat op het volume dat mij aanstaat. Niet extreem hard ofzo, maar wel gewoon dat je je niet hoeft in te spannen om te luisteren als je begrijpt wat ik bedoel.

Daarnaast wordt ze haast histerisch als ik aan het stofzuigen ben en dan ook nog eens met dat enge ding bij haar in de buurt kom.

Nu probeer ik dit zo veel mogelijk te negeren maar op een gegeven moment knapt er toch iets dat je zegt: GDVRDME :-[ ;D :P

Wat vinden jullie en jullie papegaaien hiervan? Kunnen ze goed tegen iets meer geluid dan normaal of is het gehoor van een gaai bijvoorbeeld net zo gevoelig/gevoeliger als dat van een hond ofzo?

Groetjes, Ronald.

Hai Ronald,

deze vraag laat ik aan de gedragsexperts over  ;) ,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: mei 16, 2005, 12:14:17 pm »
Oh? Dus ze vindt de stofzuiger eng? Sjakko helemaal niet.. ik mag gewoon de kooi stofzuigen (pluisjes eraf en zo), hij probeert dan nog erin te bijten..
Gewoon doorgaan met stofzuigen in ieder geval en geen aandacht schenken aan haar gedrag...
Muziek wil hier ook wel effect hebben, maar Sjakko wordt alleen maar wat drukker en gaat handjeklap geludien maken en klikken met de vingers-geluidjes...  ;)

senna

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: mei 16, 2005, 12:39:34 pm »
hoi,

Bij Leo handels kosten de edels 450 meen ik dat adriana vertelde. Ze kon me niet zeggen of het natuurbroed, handopfok,leeftijd, of welke soort edels het zijn. Dat zou ze nog navragen.

Bij plotseling harde geluiden zoals, stofzuigen, muziek, blender, boor enz zullen de meeste papegaaien wel reageren. Meestal proberen ze erover heen te komen. Maar hysterie is iets anders. Dan heeft ze een ervaring meegemaakt waar ze erg van is geschrokken, en wat zij associeerd met de stofzuiger. Als negeren niet helpt en het alleen maar erger word, kun je proberen om het stapje voor stapje weer op te bouwen. Dus stofzuiger uit neer te leggen bij haar kooi. Als je het volume kan regelen, dan zet je hem steeds iets harder tot ze eraan gewend is, en dan weer iets harder. Een stofzuiger heeft ook warme lucht die hij weg blaast met behoorlijke kracht. Misschien is de achterkant een keer op haar gericht en is ze er van geschrokken.

gr corina

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #28 Gepost op: mei 16, 2005, 14:20:18 pm »
Bij Leo handels kosten de edels 450 meen ik dat adriana vertelde. Ze kon me niet zeggen of het natuurbroed, handopfok,leeftijd, of welke soort edels het zijn. Dat zou ze nog navragen.

Dat zal ik maar doen want daar zit nogal verschil in.
Ik heb verleden jaar mijn eerste jong laten grootbrengen door de ouders maar nu doe ik het met handvoeding,Dat is een wereld van verschil.
Verleden jaar 14 weken met een handdoek oppakken.Nu 13 weken en "aan het handje" mee.

Veel succes met je beslissing

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #29 Gepost op: mei 16, 2005, 14:33:33 pm »
Citaat
Daarnaast wordt ze haast histerisch als ik aan het stofzuigen ben en dan ook nog eens met dat enge ding bij haar in de buurt kom

Prober eens heel rustig als dat ding uit staat haar te laten wennen.Zet de stofzuiger in de kamer.Ga erop zitten.Ik weet niet hoe zwaar je bent wees anders voorzichtig.(ik ben niet aansprakelijk voor de gevolgen van mijn advies).Haal Tjickie.Ga weer zitten.Geef haar een traktatie.Na verloop van tijd,als je dit een paar keer geprobeerd heb zet je d`r in de buurt van de stofzuiger neer ga erachter zitten.Lok haar weer met wat lekkers.
Lekker actief bezig zijn.Probeer,oefen en overwin.

Succes en veel plezier.

Als bij mij de radio of tv te hard staat begint Dino mee te fluiten.Vervolgens probeer ik daar weer overheen te fluiten en dan is het een muzikale fluitmand.Als ik me rustig opstel stopt ze er vanzelf weer mee.
De radio gaat dan ook maar wat zachter anders krijg ik ook problemen met de buren.