Auteur Topic: vraagje over veel veeruitval  (gelezen 6302 keer)

Kimz

• Gast
Re: vraagje over veel veeruitval
« Reactie #15 Gepost op: mei 17, 2005, 13:30:01 pm »
danke :-* Loes is me al aant helpen met de foto's, ik heb te weinig pixels. Groetjes, Kim.

Kimz

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 17, 2005, 14:37:09 pm »
Hier is gwen (die kruiper). Zijn veren steken alle kanten uit. Ik zal later wat meer foto's erop zetten waarbij je de veren beter ziet, k moe nu ff lere voor mijn examens. Groetjes, Kim.

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 17, 2005, 15:17:00 pm »
Kim,

Op het eerste oog, lijkt het mee te vallen.
Succes met studeren.

Kimz

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 17, 2005, 16:19:48 pm »

Dit is Snowflake, de vogel waar ik me in de eerste instantie druk om maakte. Ze is onderhand veel actiever als eerst. Toen zat ze de hele dag te pitte! Ze zal wel geschrokken zijn van de omslag van woonomgeving. Zoals je ziet is ze wat kaal aan de vleugels en ze verliest steeds meer veren. Aan de voliere hangen allemaal witte donsveertjes van haar. Groetjes, Kim. P.S. Tja van dat studeren komt niet zoveel, haha. Dit is veel te interessant.

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 17, 2005, 17:13:57 pm »
Kim,

Ziet er zo voor mij niet echt verontrustend uit. Geef ze in ieder geval vitaminen.
Het lijkt zo 1,2,3 gewoon op de rui. Di kan wel eens extremer dan gewoon zijn.
Als ze zich verder gewoon gedraagd, zou ik mij niet zo veel zorgen maken.

Als vader zijnde moet ik nu natuurlijk zeggen dat je moet studeren voor je toekomst.  :)
Maar ja,  :P
Vogels zijn ook interessant.

Groetjes

Kimz

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 17, 2005, 18:06:46 pm »
Haha ;D ja, ik zal ze wat extra vitamine geven, weet jij wat voor fruit ze graag hebben, appels eten ze niet. Groenten(groene groenten) eten ze wel, maar alles met een raar kleurtje laten ze liggen  ???
Groetjezzzzz

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: mei 18, 2005, 08:37:51 am »
Je kunt ook Multivitdruppels van Bogena door het drinkwater doen... ;)

Kimz

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: mei 18, 2005, 15:48:13 pm »
O, ja die heb ik ook nog :) Wask ff vergeten omdat ze nu weer buiten staan en een heleboel spulletjes nog binnen. Groetjes, Kim

senna

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: mei 18, 2005, 18:12:26 pm »
Hoi,

Ik vind het ook best meevallen zo en donsveertjes duid idd op rui.  ;)

Maar dit is niet het kruipertje toch? Ik gebruik ook die druppels van Bogena en ben er erg tevreden over. En voor wat betreft de fruit/groente probeer alles uit dan merk je wat ze lekker vinden. In principe mogen ze alles behalve advokado hebben. Eten ze er niet veel van dan zou je pellets kunnen overwegen.

gr corina

Kimz

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: mei 19, 2005, 11:14:09 am »
ee, het kruipertje is die groene op de vorige foto maar je ziet zijn veren niet echt erop. Ik zal een duidelijkere erop proberen te zetten. En mijn vogeltjes zijn dol op sla en mier(onkruid, ik weet niet of je het kent). Ze eten zo ongeveer alles wat maar groen is, haha :) . Groetjes Kim.

Kimz

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: mei 19, 2005, 11:34:35 am »
Dit is mijn kruipertje Gwen:
Zo zie je zijn veren iets beter. Zijn staartje is niet meer zoveel, hij schravelt(is dat eigenlijk wel goed Nederlands?) er zo veel mee rond, dat ie steeds afbreekt. Groetjes, Kim.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: mei 19, 2005, 11:42:49 am »
haha, ik heb nog nooit van schravelen gehoord! Het is wel een scheetje zo te zien!! ;)

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: mei 19, 2005, 12:00:27 pm »
haha, nou weet ik ook waar je vandaan komt.
Schravelen is typisch Limburgs. Rondscharrelen.

Over kruipersziekte heb ik nog een mooie pagina voor je gevonden.
http://www.parkietenfreak.nl/a-links.php

Kimz

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: mei 19, 2005, 13:39:03 pm »
Tja, Gwennetje is ook un sgatjuh! :hart:
danke voor die site, ik zal hem dan maar uit de buurt van de rest houden. Toch heb ik hem al een jaar en heeft ie nog nooit een andere besmet. Ik was toch al niet van plan om met hem te gaan fokken, maar ik doe hem absoluut niet weg. Ik ben hartstikke gek op hem en hij gaat ook altijd overal mee naar toe. Ik had hem van mijn opa gekregen, hij fokt ook(weet er alleen niet zo veel vanaf) en kon niks doet met de kruipertjes. De andere vogeltjes uit dat nest waren toen al overleden. Een tijdje later was hij op vakantie en moest ik de vogels van hem verzorgen. Toen zag ik dat er nog een kruipersnestje van twee jongen bij zat, ik mocht ze meenemen maar ze zijn ook gestorven na een paar weken.  :'( Groetjes, Kim.

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: mei 19, 2005, 13:53:13 pm »
Met kruipers is het zo dat als ze ouder zijn, ze er neit veel last van hoeven te hebben.
Als jonge vogels direct besmet worden, gaan de meeste eraan dood.
Vaak zie je dat kruipersnestjes bij parkieten voorkomt die al meerdere nesten in een jaar gehad hebben.

Een beetje voorzichtigheid is geboden, verder neit te druk meer maken. Succes :D