Auteur Topic: ongedierte  (gelezen 1406 keer)

Nanda

• Gast
ongedierte
« Gepost op: mei 12, 2005, 22:55:33 pm »
Hoi,

Volgens mij had ik deze vraag al gepost maar ik kan het niet terugvinden.
Vast iets fout gedaan of is-ie verwijderd voor het stellen van domme vragen ofzo. :P

Maar Bertje zit dus veel te krabben en nou vroeg ik me af of het verstandig zou zijn om hem te behandelen tegen ongedierte omdat hij toch uit een voliere komt met meerdere vogels.
Ik kan eerlijk gezegd niet veel ondekken (hem bekijken gaat nog niet zo makkelijk) Maar hij heeft zwarte stipjes op zijn staartveer, alhoewel dat echt in zijn veer lijkt te zitten en niet erop. Ik kan het ook niet weghalen. Als ik hem in mijn handen heb gehad zitten er ook wat schilfers op mijn handen maar kan ook niets levends ontdekken.

Is het verstandig om hem met het een of ander te behandelen? Ik ben natuurlijk bang dat Tatoo er eventueel ook iets van oploopt.

En zo ja, wat en waarmee?

Groetjes

Wickingh

• Gast
Re: ongedierte
« Reactie #1 Gepost op: mei 12, 2005, 23:00:39 pm »
Hai Nanda,

wel in de gaten houden, maar niet paniekeren.Ik denk niet dat er iets aan de hand is die schilfers zijn denk ik de verpakkingen/hulsjes van nieuwe veren.
Blijf wel op je hoede , maar niet overdrijven he,

mvg Frank

ER-Merinda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2005, 08:38:23 am »
Het moeilijke is vaak dat niemand telepatisch is en dus van afstand kan zeggen wat je doen moet.
Als je dus adviezen krijgt, let zelf heel goed op wat je gaat doen, overtuig jezelf er van, ga niet af op een enkele uitspraak.

Ik sluit me verder aan bij Frank.

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 13, 2005, 20:25:32 pm »
Het moeilijke is vaak dat niemand telepatisch is en dus van afstand kan zeggen wat je doen moet.
Als je dus adviezen krijgt, let zelf heel goed op wat je gaat doen, overtuig jezelf er van, ga niet af op een enkele uitspraak.

Ik sluit me verder aan bij Frank.

Hai,

dan moeten er wel meerdere uitspraken komen, maar ik ben met je eens dat het inschatten van zo'n situatie best lastig is, zeker omdat je er geen beeld bij hebt,

mvg Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 13, 2005, 21:59:40 pm »
Hoi,

Oke, ik ga het even aankijken.
Ik ben niet aan het paniekeren of zo maar ik ben gewoon bezorgd ;)

(en ik vrees dat ik toch op maar 1 reactie af moet gaan) ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 13, 2005, 22:02:06 pm »
Hai Nanda,

de parkietenmensen laten het wel afweten hoor, moet een papegaaienman ook al verstand krijgen/hebben van parkieten?

mvg Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 13, 2005, 22:03:37 pm »
hahaha, het lijkt er wel op ja ;D

Maar ik blij dat ik jou heb hoor Frank :thumbsup:

rmb

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2005, 09:56:39 am »
Elke nieuwe vogel die bij mij binnenkomt bekijk ik eerst op onregelmatigheden tussend e veren en o er parasieten en degrelijke  waar te neem zijn.
Daarna spuit ik ze in met Bogena Birdspray.

Na een dag of drie krijgen ze dan gelegenheid tot badderen.
Dit werkwijze bevalt mij prima.

Nanda

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 14, 2005, 09:57:59 am »
Bogena birdspray, waar werkt dat dan tegen?