Auteur Topic: Babyspeelgoed ook geschikt voor papegaaien?  (gelezen 16934 keer)

pika

• Gast
Re: Babyspeelgoed ook geschikt voor papegaaien?
« Reactie #30 Gepost op: oktober 11, 2005, 20:49:21 pm »
Babyspeeltjes kopen op een rommelmarkt is een heel goed idee. Ik loop vaak te struinen en Pino mag dan ook mee. Het leuke is dat Pino dan ook wel eens wat krijgt van de standhouders, das helemaal goedkoop! Je hebt meteen een hoop aanspraak en dat helpt om andere papegaaien uit hun kooi te krijgen.
Laatst heb ik een houte schommel gekocht met kralen en stokken (zoeentje van vroeger) mijn gaaien vinden het geweldig! Ook rammelaartjes, duploblokjes en grote kralen vinden ze geweldig. Ook heb ik voor 50 cent een boxhanger gekocht van hout (uit de jaren 60, echte nostalgie), deze hangt als een schommel in de kooi, vinden ze leuk. Tja, met al die koopjes mogen ze van mij lekker slopen hoor. Als het maar veilig is

Cosch

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: oktober 31, 2005, 12:36:38 pm »

Die lieveheersbeestjes ding, heb ik nog even opgeborgen.

Laatst heb ik dit speeltje opgehangen. Het was een heel groot succes. Het is al aan alle kanten gesloopt. De voelsprieten zijn er allemaal af. 1 Lieveheersbeestje heeft het niet overleefd  :) Beide uiteinde (dat gele) zijn er al af. Dus ik heb het al een paar keer moeten rijgen en maken. Er blijft steeds minder van over. Maar hij is er dagen lang zoet mee!
Heerlijk om te zien.  :hart:

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: april 06, 2006, 21:20:04 pm »
Heb nog een tip voor jullie.
Heb vandaag bij de Zeeman zo'n kraaltjes speeltje in het klein gekocht voor € 1,49 per stuk.
Een een zakje met houten kraaltjes! voor €1.99

Echt heel leuk!
Daar hebben ze vaak ook leuk babyspeelgoed!  :thumsup:

Rika1963

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: april 06, 2006, 21:24:51 pm »
Leukkkk voor Jessie misschien !! Dankjewel voor de tip !!!

Tika is een rasechte sloopster die krijgt alles kapot behalve acryll speelgoed althans dat zal ze ook wel kapot kunnen maken maar daar vind ze blijkbaar niets aan.

Hier vind Tika het ook een sport om wc rollen te versnipperen en het liefst daarna in het water te gooien.......lekker he zo'n opruim papegaai ahahahah Tika heeft echt een tik want die denkt dat haar waterbak een vuilnisemmer is, echt hoor, zo doe je er schoon water in ....zo ligt er een stuk appel of een stuk noot of schillen of pellets ook al .................. ;D

Rika

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #34 Gepost op: april 06, 2006, 23:16:18 pm »
ik koop beide zowel voor baby als speciaal voor de gaaien
maar prijzig is het wel  hoor
och ja,voor men kindjes mag dat hé  :)

je moest es zien wat ik voor de poezen gekocht heb ,een kattenboom van drie meter hoog en 1.5 breed,maar ze genieten ervan en dan mag het van mij

charon

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: april 07, 2006, 07:32:24 am »
Hoi als we dan toch tips gaan geven waar je leuk babyspeelgoed voor gaai/ kid kan kopen
bij de grote drogisterijketens hebben ze vaak ook van dat spul

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: april 07, 2006, 08:18:41 am »
ik heb verschillende dingen babyspeelgoed, kattenspeelgoed en papegaaien speelgoed maar ook cd`s hang ik erin en zelfgemaakt speelgoed

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
« Reactie #37 Gepost op: april 07, 2006, 08:22:10 am »

je kunt ook op de romelmarkt kijken voor speelgoed daar zit ook heel veel goed speelgoed tussen voor een paar centen
heb je soms een tas vol  ;)

vgr sweety

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: april 07, 2006, 08:42:29 am »
ik doe dat altijd eind deze maand is de koninginnedag weer en dan ga ik weer "nieuw" speelgoed kopen voor mijn beesten en mijn kinderen
maar voor de kinderen alleeen groot spul he
ik zoek bv nog een glijbaan en vorig jaar had ik een huisje gekocht met ballen erin en voor de vogels dat echte baby spul voor de aller jongste dat vind chico het leukste speelgoed

gr kelly

Cosch

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: april 07, 2006, 08:48:02 am »
Ja leuk he! Ik ga dit jaar ook rommelmarkten af!  ;D
De eerst die gehouden word in het dorp, moet ik gelijk werken.  :o
Mn moeder zou even speciaal kijken voor mij! Dus ik ben benieuwd wat ze uitzoekt voor de beesten!

Maar af en toe loop ik wel es de zeeman, wibra of de action in voor goedkoop speelgoed!

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: april 07, 2006, 08:50:28 am »
ja dat klopt vooral toen laatst bij de zeeman als ze 50 procent of soms wel meer korting hebben ook op speelgoed

jolanda

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: april 12, 2006, 22:07:17 pm »
Oke dan, ga ik ook doen.
Ik koop speciaal speelgoed voor een papagaai. Niet betalen bij de meeste winkels en kapot voor je het weet.
Alleen de dikke touwen en heel dik plastic lukt hem niet om kapot te maken.
Maar zo'n bijtring of sleutelbos zijn ook wel erg leuk.
Kan ik alvast baby spullen kopen, maar dan voor tommie, hopelijk in de toekomst voor eenbaby.
Kan ik alvast het speelgoed laten keuren en testen op sterkte, ook handig.
groetjes jolanda

Pluisje

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: april 12, 2006, 22:22:23 pm »
Zorg alleen dat hij geen plastic naar binnen krijgt.
Snavels zijn veel sterker dan tandjes  ;) Voor de rest zijn ze veilig.

jolanda

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: april 14, 2006, 01:36:03 am »
Maar dat plastic als hij dat in zijn snavel krijgt gooit hij dat weg. Hij weet heel goed wat hij wel en niet kan eten. Een keer getest door een walnoot te geven die niet goed was, hij gooide die direct weg.
dat doet hij eigenlijk met alles wel wat niet goed voor hem is. Ik dacht eigenlijk dat dat een natuuurinstinct was van ze, is dat niet zo?

Groetjes jolanda

charon

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: april 14, 2006, 10:21:22 am »
aga's hebben ietwat minder kracht in hun snavel , maar ik koop meestal acryl speelgoed voor papegaaien en babyspeelgoed van hout met kralen etc. vooral het kralendoolhof is hier een favo ze kunnen er in klimmen en lekker prutselen