Auteur Topic: Babyspeelgoed ook geschikt voor papegaaien?  (gelezen 16956 keer)

Rika1963

• Gast
Babyspeelgoed ook geschikt voor papegaaien?
« Gepost op: mei 14, 2005, 20:37:07 pm »
Ik heb een vraagje zijn er hier mensen die babyspeelgoed aan hun papegaai geven?
Ik zie wel papegaaienspeelgoed overal te koop maar denk dat er ook sommige babyspeelgoed
ook leuk voor ze kan zijn.
Graag tips !!

Rika

Wickingh

• Gast
Re: Babyspeelgoed ook geschikt voor papegaaien?
« Reactie #1 Gepost op: mei 14, 2005, 20:39:24 pm »
Hai Rika,

onze vogels hebben ook kinderspeelgoed, van dat hele degelijke babyspul.
Loes heeft er geloof ik ook een hele verzameling van,

mvg Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 14, 2005, 21:06:29 pm »
Ja, hebben wij ook.

Je moet er alleen op letten dat er geen dingen aan zitten die ze eraf kunnen peuteren en op kunnen eten.

ruudswart

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2005, 21:53:12 pm »
Hahaha,

Wij hebben ook zo'n fisher price apparaatje in de kooi hangen, en Karel vindt het te gek, alleen zitten er twee drukknoppen op, en als hij daar op drukt begint het apparaatje of een deuntje te spelen of het geluid van een autotoeter te doen, en dat vindt ie nog wel heel vreemd, maar nu hij weet hoe het werkt drukt hij er steeds vaker op, geweldig gewoon.

Groeten Ruud

carlito

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 14, 2005, 22:13:01 pm »
bestaat er eigenlijk speelgoed die een grijze niet kapot krijgt: ik heb al van alles gegeven en alles geraakt kapot

Nanda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 15, 2005, 00:05:15 am »
Hou het dan in ieder geval goed in de gaten.
Plastic verteerd namelijk slecht ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2005, 09:48:36 am »
Ik stik inderdaad van het babyspeelgoed. Vooral de sleutelhangers (soort rammelaars) zijn praktisch niet kapot te krijgen. Ik ben bezig Sjakko de kleuren te leren (hij weet ze al, maar ik wil nog dat ie antwoord gaat geven... dus blijf oefenen en het bijhouden) en het zijn altijd prachtige primaire kleuren. Pas nog een heel geinig dingetje gekocht op een rommelmarkt waar allemaal kraaltjes aanzitten. Hij is er af en toe nog wat bangig van, mar heeft er toch ook al mee gespeeld... Verder een speeltje wat ze voor babys in de auto hangen, dat hangt nu aan zijn kooi en hij speelt er regelmatig mee.. Van het laatste denk ik wle at er onderdelen kapot kunnen, maar het is nog helemaal heel. Hij heeft trouwens nog nooit het plastic wat hij sloopt opgegeten...

De balletjes zijn ook van een speeltje, dat ik gesloopt heb. Kun je leuk mee rollen en "overgooien"!

Rika1963

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2005, 10:26:32 am »
Hoi Loes,

Geweldig bedankt voor de foto's !!! Kan ik ook op zoek gaan naar wat 2e hands babyspulletjes, kan ik toch nog op latere leeftijd  babyspulletjes kopen  :) whahahahhaha, voor de duidelijkheid ik heb namelijk geen kids.
Ja 4 hondjes en een man bijna hetzelfde he.... ;D

Offline croky

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2005, 10:29:17 am »
ik gebruik ook kinderspeelgoed de bijtringen doen het erg goed

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2005, 10:43:01 am »
Sorry, had de foto niet van te voren omgedraaid, dacht dat het in Mijn album nog wel kon...
Ik loop dus ook op rommelmarkten hoofdzakelijk naar het kinderspeelgoed te kijken en er is altijd wel wat te vinden... Twee weken geleden was er hier een kinderrommelmarkt en ik heb meteen mijn slag geslagen, ook dubbel (heb een paar van die sleutelhangers)!! Ik maak nog even een foto van een sleutelhanger die ik toen gekocht heb, die helemaal geweldig is.... :thumbsup:
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2005, 10:45:40 am door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2005, 10:50:47 am »

Dit zijn hele grote en ik moet nog proberen ze van elkaar te halen. Elke sleutel heeft namelijk leuke dingen: draaiknopjes, schuifjes, balletjes.. Maar het is zo onverwoestbaar (Fischer Price) dat ik het zelf niet voor elkaar krijg, daar moet even een man aan te pas komen denk ik... kostte € 0,75 cent.. ;)
« Laatst bewerkt op: mei 15, 2005, 10:52:25 am door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2005, 11:49:23 am »
Sjakko zit dus nú het ophanggedeelte van een speeltje te slopen (zie webcam) denk dat ik dhet toch maar weg haal en het met een touw op ga hangen...  :)

shiggy

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 15, 2005, 17:10:08 pm »
sjako bijt zijn speelgoed dat aan een touw hangt stuk,en katoe bijt al wat van hard plastiek is stuk,hij speelt het liefste met de assebak of zit het liefst aan mijn brommer

groetjes shiggy :)

nathalie

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 15, 2005, 20:56:59 pm »
leuke tip babyspeelgoed ga het zeker proberen.
met 3 kids in huis is er vast wel een stukje speelgoed geschikt voor Woody.

Groetjes Nathalie ;D

Koko

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 15, 2005, 21:05:53 pm »
hoi,

ik heb ook baby speelgoed voor Koko, van die dingen die je in de box hangt, het beweegt en het maakt herrie, \Koko vindt deze geweldig en wordt er helemaal :P van
In zijn klimboom buiten hangt ook zo'n ding en een bal met bel er in dat vindt hij :thumbsup: en in totaal op de rommel markt was het 1 hele euro :)

Groetjes
Boudewijn