Auteur Topic: Babyspeelgoed ook geschikt voor papegaaien?  (gelezen 16951 keer)

Tommy

• Gast
Re: Babyspeelgoed ook geschikt voor papegaaien?
« Reactie #15 Gepost op: mei 15, 2005, 21:45:26 pm »
Jaaa ;D Baby speelgoed! Wij hebben een heeeele grote berg. Ook die dingen op Loes haar foto, en duplo en nog veel meer
Papegaaien vinden t hier harstikke leuk. Ze hebben zelfs een kinderlaptop...maar dat duurde even voor die niet meer eng was, hij is ook erg groot ;)
Lekker goedkoop zijn deze speeltjes, ik koop ze op de rommelmarkt of in de kringloop en we hadden nog veel van de kinderen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: juni 17, 2005, 11:22:27 am »
Gisteren op de braderie weer de speelgoedkramen afgelopen en kwam een paar leuke gekleurde speeltjes tegen voor Sjakko. Het zijn houten speeltjes.. Ik zet er een foto van neer:

Mijn vraag is: is dit wel geschikt denken jullie? Ik neem aan dat als het voor babies is dat de verf in ieder geval veilig is? :CENS

ronaldenmiranda

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 17, 2005, 11:54:10 am »
poehhhhhhhh dat zou ik ind ook wel willen weten geen idee je zou haast denken van wel he

verders hebben wij ook babyspeelgoed weet nog dat mijn schoonouders voor het eerst naar loekie kwamen kijken hadden ze een bos van die sleutels gekocht hihihi geweldig voor het kind zeiden ze nog  :)

maar die plastic ringen waar ze aan hangen die sloopt loekie gelijk sjacko vind al die dingen veels te groot en te eng
geef die maar parkietenspeeltjes en die is helemaal in zijn nopjes  ;D

las ergens over speelgoed wat grijze niet kapot krijgen dit probleem hebben wij hier dus ook speeltjes van €30 euro gschikt voor ara,s niks helpt  ???
die kettingen die er aan zitten bijt loekie gelijk door ronald haalt bij de bouwmarkt van die extra dikke ketting en zet die erop dan gaat het goed

de sluitingen worden met een baco vastgedraaid maar loekie die zegt hop met der snavel en los  >:( is het weer
ach ja je hebt papegaaien en fietsbellen :thumbsup:

groetjes miranda

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: juni 17, 2005, 12:02:06 pm »
Haha, die vindt het dus gewoon leuik  om alles los te krijgen.. en als ze dat willen dan lukt het ook! Sjakko doet dat gelukkig niet, ik hang hier speeltjes gewoon op aan slleutelhangersringen en zo, maar hij speelt toch alleen met het speeltje... Als je nú op de webcam kijkt zie je hoe zoet hij nog stees is met dat ene babyspeeltje en dat hangt gewoon aan touwtjes...  :)

shiggy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 18, 2005, 12:10:17 pm »
dat moet ik bij katoe niet proberen hij bijt alles stuk,gisteren had ik zo'n mooi speelgoedje gekocht en nog geen uur later was het kapot >:( zijn schommel bekijkt hij niet , wel gekleurde speelgoed dat er aan moet geloven.
sjako daar integen speelt het liefste met een koord die bijt hij altijd kapot ,maar wij geven hem altijd een dikke koord dan duurt het langer voor alleer die kapot is ::)

groetjes shiggy

roodrunner

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 27, 2005, 20:17:39 pm »
onze gaaien hebben ook kinderen baby speelgoed vooral de sleutelhangers zijn in en ja loes kleuren dat leren ze snel we hebben ook een speelkleed met velen kleuren. als ze de samba konden dansen nou dan had ik hier 3 swingende gaaien.En alles tweedehand,s en de spieraal met houte ballen met veel kleuren het lukt ze die kan je ook zelf maken hoor makkie en nog leuk ook om te doen zo verzin ik iedere keer weer wat. :thumbsup:

Rika1963

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 28, 2005, 20:28:29 pm »
Ik ga binnenkort ook aan het knutselen, maar hoe weet ik of houten kralen geen onvriendelijke verf hebben?
Ik wil een koort maken met gekleurde kralen want ik vind sommige prijzen toch echt te gek voor een bosje touw en wat houten kralen die ze binnen een halve dag slopen.
« Laatst bewerkt op: juni 28, 2005, 20:33:37 pm door Rika1963 »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: juni 30, 2005, 08:46:21 am »
Ik weet niet waar je de kralen vandaan haalt.. Je zou het in de winkel moeten vragen waar je ze eventueel gaat kopen. Ik ga er van uit dat het babyspeelgoed van hout wat ik op de foto liet zien, ongevaarlijk is, want ook babies stoppen dingen in hun mondjes.. ;)

Rika1963

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 30, 2005, 22:34:58 pm »
Ik wilde naar een hobbywinkel gaan maar als het goed is weten die ook wel of ze met gevaarlijke verf zijn behandeld zo niet koop ik ze niet en ga ik eens kijken op marktplaats ofzo of ik iets 2ehands kan vinden

Tommy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juli 12, 2005, 22:55:51 pm »
Je kunt speciale baby kralen kopen...uhmmm peuterkralen dan ::)
Ik heb die ook, in plastic en hout, ze vinden ze erg leuk en ze zijn lekker GROOT!

Dat spiraalding waar roodrunner het over heeft hebben wij ook en is hier ook een succes! :thumbsup: Die kosten ook bijna niks meer ;)

miekje

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juli 13, 2005, 18:25:37 pm »
kan je niet van die speeltjes de verf eraf schuren? dan heb je gewoon blank houten kralen!

Tommy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juli 13, 2005, 22:15:03 pm »
Ze zijn er ook wel zonder verf hoor, en anders koop je een berg blankhouten blokken (ik verzamel die op markten ;) ) en boor je daar gaten in.

Maar die verf is zeker weten niet giftig, anders zouden kinderen er niet mee mogen spelen. In Nederland zijn ze daar erg streng op. Je koopt die kralen in de speelgoedwinkel.

Cosch

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: september 12, 2005, 12:40:01 pm »
Ik liep een paar weken geleden tegen een rommelmarkt aan!
Ik dacht, zal es even gaan kijken of er wat babyspeelgoed ligt.
Voor eur 2,35 heb ik 4 speeltjes gekocht.

Die lieveheersbeestjes ding, heb ik nog even opgeborgen.
Maar dat onderste kinderwagenspeeltje vind tie geweldig.
Hij gebruikt het als schommel, als koppeltje duik speeltje, als knaag/sloop speeltje.
Eerst heeft het een week voor niks in de kooi gehangen omdat meneer er bang voor was. Maar je moest hem nu eens zien.
Dan zit hij op de witte stang en dan buigt hij helemaal naar onderen om het gele beertje te pakken. Het is natuurlijk wankel dus dan hangt hij er weer onderaan te bungelen en te schreeuwen. Maar 2 tellen later zit tie er weer op!
Mooi om te zien!  :hart:

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: september 12, 2005, 14:26:45 pm »
Leuk joh! Wat een succes! Heerlijk h

Tommy

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: september 12, 2005, 14:29:07 pm »
Wat een leuke speeltjes zeg :thumbsup:
Echt geen geld!