Nou, ik moest een beetje aandringen, maar ik heb dan toch eindelijk kunnen zien dat Mammagaai in ieder geval op 3 eieren zit. Haar even opzij schuiven is er trouwens niet bij; je moet gewoon geluk hebben, dat ze even wil staan en dat Pappagaai op dat moment niet zijn hele lichaam ervoor gooit ter bescherming van zijn vrouwtje.
Ik zie Mammagaai trouwens ook nog nauwelijks buiten het broedblok. Soms even voor het raam voor een snelle hap, maar ze is behoorlijk fanatiek. Ik kan het me verbeelden, maar het lijkt dat ze ook veel lager en breder op de eieren zit dan toen met Favo en Middel en Schreeuwlelijk (misschien zelfs een 4e ei?).
De temperatuur in het nachtverblijf hangt nu steeds rond de 10 graden, maar het is buiten inmiddels ook niet zo guur en koud meer, dus dat zal wel meewerken.
Ik denk trouwens dat Pappa- en Mammagaai in de afgelopen maanden al aardig aan me gewend zijn (ik ben de enige die ze verzorgd). Waar de vorige keer nog oorverdovend werd geschreeuwd als ik een blik in het nestblok wilde werpen, wordt nu zachtjes gegromd

.
Ik heb trouwens het idee dat Mammagaai bij het vorige legsel pas na het leggen van het derde ei is gaan broeden, maar dat ze nu eerder is begonnen, na het tweede ei.
Groeten,
Barbara