Auteur Topic: Krijsende grijze-roodstaart... help... wanhoop nabij...  (gelezen 9692 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Krijsende grijze-roodstaart... help... wanhoop nabij...
« Reactie #15 Gepost op: mei 19, 2005, 11:08:28 am »
Het ligt er maar aan wat je tolerantiepeil is zal ik maar zeggen. Sjakko schreeuwt héél zelden en als hij het doet (hangend aan zijn bel en dan is ie boos) vind ik het geweldig!!!! :thumbsup: Maar ik kan me goed voorstellen dat als het langdurig schreeuwen is, dat je het zat wordt... ;) Ik zelf zou er minder problemen mee hebben als bijv. mijn man... :)

Paco

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 19, 2005, 11:31:25 am »
Ja dat is het punt juist....de een en de ander....! ???
Bovendien heeft het ook met jezelf te maken.
Wij hebben een blaffende en jankende hond bij de overburen zitten........de ene keer hoor je het amper, en de volgende keer erger je je kapot!!
Valt niet altijd mee hoor! >:(
Succes! :thumbsup:

Iris

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 19, 2005, 22:40:31 pm »
We hebben hem nu de kooi helemaal verandert...
Afgelopen weekend zijn we weer (voor de zoveelste keer...hihi) naar de NOP geweest... Natuurlijk vanalles voor Sjefke gekocht...
We hebben het afgelopen dinsdag in de kooi gehangen... en sinds die tijd... klop klop klop... (ff afkloppen).... gaat het GOED!!!
En ja, het is een manier van uitten, dat snap ik... Ff schreeuwen... daar heb ik ook geen moeite mee... Maar zó lang schreeuwen dat ik er helemaal van doordraai... sorry, maar dat gaat me te ver!
Hopelijk is dit een goed teken van de afgelopen dagen....
Veel liefs,
Iris

Tommy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 19, 2005, 23:03:03 pm »
Hups, ik kopieer t hier gewoon nog een keer...staat het in idergeval goed ;D

Zou je niet kunnen proberen iedere dag een paar keer 5 tot 10 min intensief met hem bezig te zijn? Bijv met het kleurtjes leren? Dan heeft hij iets nieuws en wie weet houdt het hem verder ook even bezig, als jullie druk zijn met andere dingen.
Want jullie zijn nu beide dus erg druk bezig met van alles, behalve hem  Ik denk dat hij dat even niet pikt. Waarschijnlijk was er een andere gewoonte opgebouwd dan nu aan de hand is. Alleen negeren werkt niet als hij echt veel minder aandacht krijgt. Dat zouden we zelf ook niet leuk vinden als "groepsdieren"   Geef hem stof tot nadenken en vermaak  .

Maar dat vermaken had je zelf ook al bedacht zag ik :thumbsup:

Oh ja....nog iets, wanneer schreeuwt hij? Altijd? of als je weggaat? Ik heb namelijk toevallig gister op een amerikaanse site gelezen dat een gaai stopte met schreeuwn omdat die persoon ook geluidjes terug ging maken tot ze de deur uit was of uit het zicht. In de natuur zouden ze geluid blijven maken tot ze uit het zicht zijn ??? Wie weet werkt het. ;)

Riboet

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 20, 2005, 09:06:30 am »
Het ligt er maar aan wat je tolerantiepeil is zal ik maar zeggen. Sjakko schreeuwt héél zelden en als hij het doet (hangend aan zijn bel en dan is ie boos) vind ik het geweldig!!!! :thumbsup:

Oh lekker herkenbaar  ;D. Hier wordt eigenlijk ook nooit geschreeuwd behalve in bovengenoemd spel. Maar doordat ze hier met meerdere zijn, wil het nog wel eens overdreven worden. De een probeert iets, dat lukt niet, die wordt boos, schreeuw, vleugels omwijd en het eerste levende wezen dat in zijn buurt komt, moet het ontgelden hihi. Staan er twee gaaien met wijde vleugels en hakbewegingen te schreeuwen. Ja, ik moet daar ook altijd om lachen.

Hier verder geen geschreeuw, wel zijn ze luidruchtiger als we aan de telefoon zijn. Hihi, is altijd leuk als ik mijn zus aan de lijn heb. Hoor je bij haar de aga's op de achtergrond en bij de mij de grijzen  ;D.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: mei 20, 2005, 10:45:28 am »
Haha, gezellig hè? Sjakko doet ook hele telefoongesprekken na van mij, is ook zo schitterend!
Die oergeluiden als ze kwaad zijn: Heerlijk!! Ze moeten natuurlijk niet alléén maar menselijke geluiden gaan maken, dat kan je ook niet verwachten, het zijn nog steeds geen gedomesticeerde dieren!!! ;)

Nanda

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 20, 2005, 13:58:25 pm »

Oh ja....nog iets, wanneer schreeuwt hij? Altijd? of als je weggaat? Ik heb namelijk toevallig gister op een amerikaanse site gelezen dat een gaai stopte met schreeuwn omdat die persoon ook geluidjes terug ging maken tot ze de deur uit was of uit het zicht. In de natuur zouden ze geluid blijven maken tot ze uit het zicht zijn ??? Wie weet werkt het. ;)

ja, dit heb ik ook eens ergens gelezen en geprobeert.
Het werkt dus wel. Hij schreeuwt niet meer als ik bv naar boven ga., maar begint te fluiten wat een hele verbetering is. Ook zeg ik steeds tegen hem als ik de kamer uit ga, dat ik zo weer terug ben.
En eigenlijk gaat het heel goed. :thumbsup:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: mei 20, 2005, 23:02:26 pm »
als ik bv naar boven ga., maar begint te fluiten

Als ik naar boven ga dan roept Japie als eerste "We gaan naar bed" en vervolgens gaat meneer zitten lallen alsof we in een cafe in de Jordaan zitten  ;D

Nanda

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: mei 20, 2005, 23:04:47 pm »
Hahaha, wat spook jij allemaal boven uit. :CENS
Lig je daar te lallen ofzo ;)

Nou ja, eigenlijk wil ik het niet weten :)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #24 Gepost op: mei 20, 2005, 23:48:04 pm »
Hahaha, wat spook jij allemaal boven uit. :CENS
Lig je daar te lallen ofzo ;)

Nou ja, eigenlijk wil ik het niet weten :)

hahaha. Ik spook niets uit boven  ;D

Dat lallen heeft ie van zijn vorige eigenaar. Haha. Luister maar

Hoewel dat uitspoken daarboven en de tekst die Japie lalt. Zullen we het maar niet verkeerd begrijpen  ;D

Melly

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: mei 20, 2005, 23:56:38 pm »
 ;D   ;D

Gr Melly

Cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: mei 21, 2005, 12:45:53 pm »
 :D  :D

Gr Corina

Cheetah

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: mei 21, 2005, 12:55:38 pm »
Als de vogels op hun stok zitten en dan gaan lopen krijsen, dan vind ik het niet leuk. Gelukkig gebeurt dat niet meer. Als Jodie bijv. ruzie met zijn schommel heeft, dan vind ik het prachtig om te zien hoe hij er tegen aan schreeuwt.

Iris

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: mei 21, 2005, 14:02:00 pm »
Hallo!!

Onze Sjefke schreeuwt op verschillende momenten... Het maakt niet uit of je met hem bezig bent of niet... Maar... Zoals ik al zei, gaat het al een stuk beter!! Hij babbelt en fluit nu véél meer!! En dit is natuurlijk érg leuk!!
Ik zal dat intensief spelen met hem zeker uitproberen!! TNX!!!  :-*

Groetjes,
Iris

Koko

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: mei 21, 2005, 21:23:15 pm »
Koko krijste altijd tussen 5 en 6 uur, want dan was ik in de keuken bezig, op zich maakte het me niet uit, maar merkte steeds dat het een vorm van onvreede was.
Heb sinds van de week een standaard gemaakt voor de keuken, hij zit daar nu op en hij ziet zo dat ik de hondenvoer en het eten klaar maak voor ons.
Hij zit dan gezellig te brabbelen en geluidjes te maken, als wij dan gaan eten dan gaat hij terug op de kooi en nu krijst hij niet meer.
ik heb dit zo gedaan omdat mijn wederhelft niet zo goed tegen dat gekrijs kon, tja en zeg dan eens dat ie later thuis moet komen van zijn werk :) ik geloof niet dat iedaar zo blij mee is :CENS

voor de rest mag Koko zoveel krijsen als hij maar wil, ik vraag dan altijd wel, wat het nut er van is en hij kijkt dan heel verbaasd (of tie zeggen wil snap je dat niet)

Groetjes
Boudewijn