Auteur Topic: Papegaaien Speciaalzaak Rijo in Maassluis  (gelezen 26253 keer)

giggles

• Gast
Re: Papegaaien Speciaalzaak Rijo in Maassluis
« Reactie #60 Gepost op: augustus 14, 2006, 09:40:15 am »
Gefeliciteerd zeg!   woohoo

Maak anders even een eigen topic aan over Tigo, dan kunnen we het mooi volgen allemaal!
Of wil je dat ik deze afsplits?

Gr Corina

Ik wil zelf wel een nieuw topic aanmaken Corina.
Vandaag gaan we om 3uur naar de kliniek met hem.
Moet ie weer in die kattenbak. Ik vind het wel een beetje zielig, voor dat beessie maar tiss voor het beste zo.

Ik wil nog even aanvullen bij het verhaal van mijn vriendin, dat ik ook nog had gevraagd waar ze haar vogels vandaan haalt.
Gaby heeft een gesloten kring van hobbykwekers waar ze de vogels vandaan haalt. Wel is ze druk met zoeken naar andere goede hobbykwekers en reist daar heel nederland voor door, maar als ze een slecht gevoel heeft bij een kweker dan weigert ze deze net zo makkelijk.  :thumsup:
Heeft ze een nieuwe kweker gevonden, dan pakt ze 1 kuiken uit het nest om te laten testen op PBFD. Als deze positief getest wordt, dan weigert ze de rest ook.

Ik had een goed gevoel bij deze winkel en bij deze vrouw, die erg druk is (voornamelijk voor haar vogels).
Dus onder het motto goede of slechte winkels/kwekers komt deze bij mij echt onder GOED te staan.  :thumsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: augustus 14, 2006, 10:06:17 am »
Hai,

een winkel of kweker krijgt bij mij pas het predicaat goed zodra er oplossingen moeten komen bij gerezen problemen. Om duidelijker te zijn pas als er problemen zijn onderscheiden de goeden zich van de slechte,

mvg Frank

Igor

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: augustus 14, 2006, 10:24:35 am »
Gefeliciteerd met Tigo :-*

Ik hoop net als Frank dat alle planken van deze winkel ten uitvoer worden gebracht en dat eventuele problemen (die komen er natuurlijk altijd vroeg of laat!) goed worden opgelost. Hopelijk hebben we er dan een adres bij waar we mensen met een gerust naartoe kunnen sturen :thumsup:

papegaaien leed

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: april 28, 2007, 11:36:43 am »
Hallo, tijdens het zoeken op internet kwam ik dit onderwerp tegen waar ik ook, meer over wilde weten , daar ik bij deze zaak in 2005 de datum 10-09-2005 een naaktoogkaketoe gekocht hebt van toen 16 weken oud.

Deze is helaas op 09-04-2007 overleden , wat een grote schok was voor mij, ik was stapel gek op haar, daar ik nog een grijzerood staart hebt, had ik geen goed gevoel erbij dat het zo snel en onverwachts gebeurde, heb haar zelf via het dierenziekenhuis , naar de Universiteitskliniek voor gezelschaps dieren in Utrecht gebracht, voor onderzoek, op 19-04-2007 kreeg ik de uitslag, daar was geconstateerd dat de kaketoe door PDD ( Proventricular Dilitation Disease) was overleden, bij nadere informatie blijkt dit een dodelijke ziekte te zijn, waar geen medicijnen, en test voor bestaat, en de bron zit altijd bij de kweker, en het het hele vogel bestand besmet kan raken.

En wat inderdaad, bevestigd wordt is dat de zaak een paar maanden erna niet meer bestond, ik ben ervan overtuigd dat dit de reden is geweest.
En wat ook zo is dat alle vogels in de winkel los bij elkaar zaten, en deze ziekte besmettelijk is, en bij mij duurde het bijna 2 jaar voor dat de ziekte dodelijk werd ,wat zeer treurig is, ik hoop dat de mensen die in die periode een papegaai gekocht hebben dit niet mee zullen maken ik heb er nachten wakker van gelegen, en nu loop ik nog het risico dat mijn grijzeroodstaart besmet is, waar het om gaat is dat het niet meer terug te draaien is wat er gebeurd is, ik had ook een goede indruk van deze zaak, maar indrukken tellen niet, al zou je je vogel testen, dan sluit wel een aantal ziektes uit maar deze dodelijke ziekte is niet te testen en begint of woord verspreid bij de bron (kweker).
Daar komt ook nog dat alleen met een sectie de doodsoorzaak te constateren is wat meestal door de mensen niet gedaan word vanwege de kosten, ik was 135 euro kwijt.

Een van de verschijnselen die mijn kakatoe heeft gehad van het begin tot het eind is dat zij te licht van gewicht was(260 gram, normaal 300 t/m 550gram).

Ik geloof ondanks alle ellende dat de zaak goed is met de nieuwe eigenaar, die kan hier niets aan doen, maar de vorige eigenaar is gewetenloos.

Groetjes Ruud.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #64 Gepost op: april 28, 2007, 11:42:23 am »
Hallo, tijdens het zoeken op internet kwam ik dit onderwerp tegen waar ik ook, meer over wilde weten , daar ik bij deze zaak in 2005 de datum 10-09-2005 een naaktoogkaketoe gekocht hebt van toen 16 weken oud.

Deze is helaas op 09-04-2007 overleden , wat een grote schok was voor mij, ik was stapel gek op haar, daar ik nog een grijzerood staart hebt, had ik geen goed gevoel erbij dat het zo snel en onverwachts gebeurde, heb haar zelf via het dierenziekenhuis , naar de Universiteitskliniek voor gezelschaps dieren in Utrecht gebracht, voor onderzoek, op 19-04-2007 kreeg ik de uitslag, daar was geconstateerd dat de kaketoe door PDD ( Proventricular Dilitation Disease) was overleden, bij nadere informatie blijkt dit een dodelijke ziekte te zijn, waar geen medicijnen, en test voor bestaat, en de bron zit altijd bij de kweker, en het het hele vogel bestand besmet kan raken.

En wat inderdaad, bevestigd wordt is dat de zaak een paar maanden erna niet meer bestond, ik ben ervan overtuigd dat dit de reden is geweest.
En wat ook zo is dat alle vogels in de winkel los bij elkaar zaten, en deze ziekte besmettelijk is, en bij mij duurde het bijna 2 jaar voor dat de ziekte dodelijk werd ,wat zeer treurig is, ik hoop dat de mensen die in die periode een papegaai gekocht hebben dit niet mee zullen maken ik heb er nachten wakker van gelegen, en nu loop ik nog het risico dat mijn grijzeroodstaart besmet is, waar het om gaat is dat het niet meer terug te draaien is wat er gebeurd is, ik had ook een goede indruk van deze zaak, maar indrukken tellen niet, al zou je je vogel testen, dan sluit wel een aantal ziektes uit maar deze dodelijke ziekte is niet te testen en begint of woord verspreid bij de bron (kweker).
Daar komt ook nog dat alleen met een sectie de doodsoorzaak te constateren is wat meestal door de mensen niet gedaan word vanwege de kosten, ik was 135 euro kwijt.

Een van de verschijnselen die mijn kakatoe heeft gehad van het begin tot het eind is dat zij te licht van gewicht was(260 gram, normaal 300 t/m 550gram).

Ik geloof ondanks alle ellende dat de zaak goed is met de nieuwe eigenaar, die kan hier niets aan doen, maar de vorige eigenaar is gewetenloos.

Groetjes Ruud.

Beste Ruud,

wat een triest verhaal. Hoe is het dan afgelopen met je roodstaart? Als het zo besmettelijk is, moet dit beestje nu dus ook slachtoffer zijn?

Pascal

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #65 Gepost op: april 28, 2007, 12:17:59 pm »
Dit is echt een triest verhaal zeg  :cry:

Ik zag dat z'n website ook niet meer bestaat  :CENS

Dat is volgens mij ook die zaak waar de vant vandaan komt die met die papegaaien rond loopt op die kar,
dus oppassen als je hem tegenkomt en de gaaien dus niet zomaar vasthouden,je weet maar nooit.

ede

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: april 28, 2007, 12:37:11 pm »
Erg triest allemaal!  :cry: Goed dat je het vertel!  :thumsup:

Dorian

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: april 28, 2007, 17:11:32 pm »
Goed inderdaad dat je het hier vertelt.
Ik hoop dat het wel voor iedereen duidelijk is dat dat was door de zaak overgenomen werd door iemand anders.
Ik kan niet anders zeggen dan dat het nu best een goede zaak lijkt te zijn.
Ik zou er alleen nooit mijn vogel vandaan halen, gewoonweg omdat ze nog lang niet zover zijn zoveel mogelijk risico uit te sluiten.

Maar ze geven wel goede en eerlijke voorlichting, de vogels zitten in nette kooien en er wordt veel met ze gedaan.
Ze verkopen er alle soorten pellets en veel soorten zaden.
Heerlijke winkel en leuk om even met de gaaien te spelen.

Het heet inmiddels papegaaienplaza toch?

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Vrouw
  • sweety
    • aursil
« Reactie #68 Gepost op: april 28, 2007, 18:23:53 pm »

papegaaien leed

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: april 29, 2007, 09:22:03 am »
Beste pascal,

Het gaat met mijn grijzeroodstaart erg goed, is zeer actief en goed op gewicht, ik heb een positief puntje, en dat is dat mijn grijzeroodstaart erg jaloers is, hij had geen direct contact met de kaketoe, en ze zaten niet bij elkaar, en in aparte kooien, maar wel in de zelfde kamer, het blijft afwachten.

Ik heb wel contact opgenomen met een vogelarts in meppel (Hooimijer) ik zit nog te wachten op bericht, hij was vorige week weg, ergens in het buitenland.
Ik heb goede hoop.

Groetjes Ruud.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #70 Gepost op: april 30, 2007, 10:08:46 am »
oh jee. Dus je hebt nog geen duidelijkheid. Nou laten we dan maar hopen dat het jaloerse in dit geval heeft bijgedragen en dat je grijsje niet besmet is.

Nog even in onzekerheid blijven dus tot Hooimeijer terug is.  :nailbiting:

Sterkte ermee.

Pascal

Pascalle

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: april 30, 2007, 22:28:09 pm »
Wat erg zeg!
Dus die ziekte is met geen enkele test te achterhalen? En bij welke leeftijd uit zich dat?
Wij hebben Gijs in december 2001 ook bij deze zaak gekocht.... :CENS
We hebben hem vorig jaar door Hedwig laten onderzoeken en hij is gezond verklaard.

Wickingh

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: april 30, 2007, 22:49:49 pm »
Wat erg zeg!
Dus die ziekte is met geen enkele test te achterhalen? En bij welke leeftijd uit zich dat?
Wij hebben Gijs in december 2001 ook bij deze zaak gekocht.... :CENS
We hebben hem vorig jaar door Hedwig laten onderzoeken en hij is gezond verklaard.

Dan hoef je je geen enkele zorgen te maken.
D.m.v rontgen-onderzoek kunnen ze wel een inschatting maken.
Ook de ontlasting is een indicatie als er hele zaden uitgepoept worden werkt de spiermaag niet,

mvg Frank

Ps aangezien het niet meer over Rijo gaat maar over KDS is het misschien handig om hier een apart topic van te maken.

papegaaien leed

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: mei 01, 2007, 17:48:25 pm »

Pascalle

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: mei 01, 2007, 21:46:43 pm »
Dan hoef je je geen enkele zorgen te maken.

Bedankt!  :thumsup: