Auteur Topic: Vechten?  (gelezen 1265 keer)

Cheetah

• Gast
Vechten?
« Gepost op: mei 20, 2005, 07:53:35 am »
Hallo,

Af en toe zie ik dat Jodie en Dino nog vechten. Is dit ook normaal bij koppels? Ik vraag mij af of papegaaien net als aga's, die als koppel leven ook nog wel eens vechten.
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2005, 07:58:03 am door Cheetah »

Paco

• Gast
Re: Vechten?
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2005, 10:00:34 am »
Volgens mij wel, ik heb het wel eens vaker gezien.
Toch lijkt het vaak veel erger dan dat het is!! Maar menselijke koppels kunnen er ook wat van hoor en die zijn soms al 50 jaar bij elkaar!!!! :hart: ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2005, 11:12:02 am »
Ik denk niet dat je Jodie en Dino een koppel kan noemen.. Ze zijn allebei hartstikke jong
Misschien bedoel je zoiets als Riboet hier beschrijft? https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,5402.15.html

Citaat
De een probeert iets, dat lukt niet, die wordt boos, schreeuw, vleugels omwijd en het eerste levende wezen dat in zijn buurt komt, moet het ontgelden hihi. Staan er twee gaaien met wijde vleugels en hakbewegingen te schreeuwen. Ja, ik moet daar ook altijd om lachen.

Riboet

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 20, 2005, 16:04:25 pm »
Ja en dat is toch heel anders dan bijvoorbeeld een Riboet die zijn etensbak verdedigt tegen een opdringerige Favo (of een Favo die meent dat Riboet wel een stukje op kan schuiven). In het bovenstaande voorbeeld zie je toch iets van een opgewondenheid of een spelmoment. Wij noemen het altijd een 'pissed off' gedrag. Als Favo iets doet wat niet mag en ik moet twee of drie keer snel achter elkaar corrigeren dan doet ze ook zo gek naar mij. Boos springend op me af komen, bek open sperren hihi. Altijd erg grappig.

Grappig zijn de interacties tussen Favo en Riboet echter niet en zo doen ze ook niet aan. Daar worden echt hakbewegingen gemaakt. Soms wordt er ook even een vleugel vastgepakt. Zonder bloedvergieten hoor, zo erg is het niet. Het leukste komt nog. Staan ze daar te ruzien om een voerbak (en er zijn er twee dus er hoeft niet geruziet te worden) en aan het einde van het liedje (een paar seconden) pakken ze om de beurt iets uit de voerbak of ze nemen ieder een eigen bak (ofwel, waar maak je eigenlijk ruzie om).

Riboet en mijn eerste gaai Joris, dat was weer heel andere koek. De ene gaai ging de andere, inmiddels bange gaai, ook echt achterna. Die sfeer is bedreigend en niet leuk. Ik heb die twee gaaien uiteindelijk toen niet durven samen houden.

Riboet

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2005, 16:05:12 pm »
Oh ja nog even aanvullen: ook Favo en Middel hebben wel eens mot hoor :). Het gaat hier eigenlijk bijna altijd om iets dat de ander heeft, nooit om zomaar iets.

Cheetah

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2005, 16:27:54 pm »
Ik denk niet dat je Jodie en Dino een koppel kan noemen.. Ze zijn allebei hartstikke jong
Misschien bedoel je zoiets als Riboet hier beschrijft? https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,5402.15.html

Dat doe ik ook niet :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2005, 18:30:11 pm »
Oh! Sorry, te snel gelezen!!  :)

Cheetah

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 21, 2005, 12:28:00 pm »
hahah maakt niet uit, excuses aanvaard lieve Loes !