Auteur Topic: Bang voor nieuwe stok!  (gelezen 2056 keer)

Paco

• Gast
Bang voor nieuwe stok!
« Gepost op: mei 20, 2005, 10:15:21 am »
Hallo,

Paco heeft nu een nieuwe slijtstok...............................en weigert er op te gaan!! :'(
Dit terwijl het echt een must was, want zijn nagels zijn vlijmscherp! >:(
Hij vindt het eng.............!

Stok zit er al vanaf zondag in, hij stapte er de eerste keer op......en viel van schrik onder in zijn kooi! :)
Nu moet hij er niets meer van hebben! :CENS

Suggesties?

Gr.

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2008, 16:21:56 pm door Cosch »

carlito

• Gast
Re: Nieuwe stok....
« Reactie #1 Gepost op: mei 20, 2005, 10:22:28 am »
probeer hem eens het hoogst van alle andere stokken te hangen, uiteindelijk zal hij hem wel gebruiken

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 20, 2005, 10:22:53 am »
Grijsjes zijn bijna altijd eerst bang voor iets nieuws en dan met name stokken!  ::)
Ik zou hem op een plek hangen waar hij wel op moet zitten! Bijvoorbeeld tussen 2 speeltjes. Zodat tie via de stok op het andere speeltje kan komen. Of voor zijn etens of drinkbakje!
Dan gaat hij er echt wel op!

Gr Corina

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 20, 2005, 10:23:27 am »
probeer hem eens het hoogst van alle andere stokken te hangen, uiteindelijk zal hij hem wel gebruiken

Das ook een goeie ja!  :thumbsup:

Gr Corina

Paco

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 20, 2005, 10:37:25 am »
Leuke suggestie's.........maar allemaal al gedaan........en hij vertikt het om er nog eens een poot op te zetten!! :'(
Ja dat is gewoon typisch Paco.....bang voor alle dingen die hij niet kent en dan kun je wat hem betreft "de pot op"!!

Ik had drie maanden geleden een leuke touwladder voor hem gekocht zodat hij zelf van de kooi op de grond kan komen zonder weer een smak te hoeven maken (hij is gekortwiekt).
Van alles geprobeerd, maar hij is echt doodsbenauwd voor dat ding.
Ik heb echt niet lopen pushen, want heb hem eerst gewoon met rust gelaten en de ladder ergens opgehangen zodat hij hem wel kon zien en er hopelijk ook aan zou wennnen.
Ik denk dat ik het ding maar in de voiliere ga hangen!! ???

Toch wel vervelend hoor, want zo gaat het met alles.....ook met vruchten en groente!
WAT DE BOER NIET KENT...............!!!! :o :o :o

Gr.

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 20, 2005, 10:48:30 am »
Ook voor het etensbakje?
Misschien moet je het anders proberen! Als hij er uit is dichtbij hem houden. Zelf er mee spelen en laten zien dat je er mee speelt. Beetje mee omhoog gooien in zijn buurt!
Anders moet je zijn nagels knippen!  ;D
Gehoorzaamt hij met opstappen?

Gr Corina

Paco

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 20, 2005, 10:54:26 am »
Hai Corina,

Zelfs met het etensbakje lok je hem niet, want dan gaat hij er naast hangen!

Ja hij wil wel opstappen maar rent dan meteen door naar mijn schouder......

Dat spelen had ik al geprobeerd, maar zelfs dan schiet hij in de stress als ik te dicht bij kom met dat ding......pffff!

Gr. Ankie.

Cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 20, 2005, 11:03:26 am »
Nou dan zou ik een keer de nageltjes knippen en gewoon de stok in de kooi laten hangen en hem de tijd geven om er zelf aan te wennen!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: mei 20, 2005, 11:05:36 am »
Ik denk toch dat je soms teveel toegeeft.. Als hij opstapt, moet je gewoon niet toestaan dat hij naar je schouder loopt.. Hou je hand er maar meteen boven en zeg Nee! Hij mág het gewoon niet en jij moet zorgen dat hij het ook niet doet! Jij bent de baas!
En hoe harder jij wil dat hij op die stok gaat zitten, hoe minder het zal lukken. Doe maar net of het je niet interesseert dat hij er op gaat en hang hem op een plek waar hij het liefst zat (bijv. waar hij het meeste overzicht heeft op waar hij het liefst naar kijkt ofzo). Hij went er echt wel aan, want zo heel veel anders dan andere grijzen zal Paco niet zijn hoor! ;)
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2005, 11:12:57 am door Loes »

Paco

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 20, 2005, 11:07:37 am »
Nou dan zou ik een keer de nageltjes knippen en gewoon de stok in de kooi laten hangen en hem de tijd geven om er zelf aan te wennen!

Gr Corina

Met een nagelknipper?  En alleen de echte puntjes?
Gr.

Cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 20, 2005, 11:12:43 am »
Alleen de echte puntjes met een nagelknipper!  ;D
Er is als het goed is een topic over nagelknippen!

Kijk maar es!

Gr Corina

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,296.0.html
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2005, 11:27:33 am door Cosch »

Nanda

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 20, 2005, 13:45:30 pm »
Ik vijl Tatoo zijn nageltjes altijd, het is effe een klusje maar het gaat prima, gewoon erlangs met een grove vijl.
Ik maak er altijd een beetje een spelletje van.

Als je een gaai wilt laten wennen wennen aan nieuw speelgoed kun je er inderdaad het beste zelf mee spelen, Omhoog gooien en roepen dat het zo'n leuk ding is. Het beste kun je hierbij je gaai totaal negeren, dat wekt vaak zijn nieuwsgierigheid. Op een gegeven moment komen ze vanzelf als ze zien dat jij er zo'n plezier mee hebt  ;) en hij niet.

en gewoon volhouden :thumbsup:

Riboet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 20, 2005, 15:56:26 pm »

Met een nagelknipper?  En alleen de echte puntjes?
Gr.

Ooooeh, pak maar een vijl, hoor, of een schuurpapiertje. Ik heb de nagels van de jonge Favo eens gedaan met een nagelknippertje en het ging echt om het uiterste puntje. Dat doe ik dus niet weer. We hebben het wondje (en je kon toch nauwelijks zien dat er iets van de nagel afwas) uiteindelijk met een sigaret gestelpt. Nee, als ze nu niet vaak genoeg op de slijtstok zitten, dan gaat er even een vijltje over de nagels. Werkt ook, is wel wat arbeidsintensiever maar wel veiliger.

Koko

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2005, 04:10:01 am »
als Koko ergens bang van is leg ik het altijd een week naast de kooi en pak het een paar x en zeg dat het zo mooi ding is daarna ga er dan zelfmee spelen.
werkt bij hem perfect

Groetjes
Boudewijn