niet doen ik lees dat hij zijn kuikens al met ....... 5 weken verkoopt. 
ik vind dat veel en veel te vroeg !
Ik heb niet alles gelezen maar ik kan nergens terugvinden of hij de ouders heeft laten testen, en met een kuiken van 5 weken maak je mij niet wijs dat dat al is gebeurd ( bovendien moeten ze na de test 3 weken in quarantaine, dus dan zou de test met 2 weken al gedaan moeten zijn)
MARIANNE
Hai,
als ouders zijn getest dan is het testen van kuikens in mijn ogen nutteloos en/of geldverspilling [ moet wel het hele bestand zijn getest ] .
ben het met Wickingh en Nanda eens. 5 wkn is erg jong.
Wat mij betreft te jong om een papegaai bij de ouders weg te halen.
10 weken is veel beter.
Bovendien is er nog (te) weinig bekend over de inprentingsfase van jonge papegaaiachtigen.
Het is wel duidelijk dat er sprake is van een belangrijke leerfase bij pas uitgevlogen jonge papegaaien.
Dit is tot op heden echter slechts voornamelijk onderzocht bij Poicephalus soorten.
De gevolgen van handopfok op langere termijn zijn helaas nog niet voldoende onderzocht.
Vast staat dat handopfok niet de enige 'sleutel' is tot het verkrijgen van een tamme vogel.
Geduld en veel tijd en energie doet wonderen!
Heb ik niet gezegd , ik zei alleen dat ik het niet goed vind dat vogels op handvoeding al verkocht worden, wil je het met me eens zijn dan gaarne wel goed lezen

.
Ik ben nl. niet tegen handopfok , wel tegen de verkoop van vogels die nog niet zelfstandig zijn.
Ik vind het ook een beetje merkwaardig dat deze site wel een hele pagina wijdt aan prijzen, maar er geen enkele noemt.
of heb ik dit verkeerd gezien?
Snap de opmerking niet helemaal , maar misschien dat je je vraag duidelijker kan stellen. Als je bedoelt wat ik eruit haal ben ik ook zeer benieuwd naar het antwoord van ons hooggeachte beheer,

m

g Frank