Auteur Topic: Kan een grijze roodstaart ook alleen zijn overdag???  (gelezen 9426 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Kan een grijze roodstaart ook alleen zijn overdag???
« Reactie #15 Gepost op: juni 06, 2005, 12:31:06 pm »
Daarom heb ik sinds ik alleen woon er een 2e papegaai bij. Zij ze met z'n tweetjes. Ook heb ik als ik weg ben, altijd de radio aanstaan.

Ik merk niet dat de gaaien er last van hebben. Ze zijn wel erg blij wanneer ik weer thuiskom.

Ik vind dat een gaai best alleen moet kunnen zijn. Wanneer een gaai zich kan vermaken met speeltjes in de kooi en dat het niet stil is in huis (radio) dan moeten ze zichzelf goed kunnen vermaken. Hoe zou je dat anders moeten doen met een gaai in een buitenvoliere. Daar kun je toch ook niet de hele dag bij gaan zitten? Zeker in de winter niet.

Pascal

Tommy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 06, 2005, 16:35:58 pm »
2 gaaien is wat anders dan 1 en 1 in een voliere vind ik erg zielig! 1 konijn in een hok ook trouwens :'(
Ik vind het dus niet handig om de hele week te werken en een gaaitje te nemen.
Maar volgens mij moet je je zoiets afvragen VOOR je er 1 neemt :CENS

Paco

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 06, 2005, 16:38:52 pm »
Hallo,

Om te beginnen merk ik bij Diana en Brenda een soort aarzeling om eerlijk voor hun mening uit te komen.........niet doen dames!! :CENS
Jullie hebben het volste recht om een (in jullie ogen) afwijkende mening te hebben!!
Dat is lijkt mij, de bedoeling van een forum: in dit geval....lezen en gelezen worden!! :thumbsup:

Ik persoonlijk ben het met hun stelling eens, want er zijn gewoon een aantal dieren die echte "einzelgangers" zijn, maar je hebt ook dieren die gezeldschap nodig zijn en daar valt wat mij betreft ook een papegaai onder.
Papegaaien in buiten voilieres hebben gewoon veel meer te zien en meer te doen (ruimte) als een kamer papegaai.
Bovendien zitten ze dan tussen de vogels.

Het is echt niet zo dat ik bijv. Femke geen papegaai toewens, want ik hoop dat ze er vreselijk veel plezier van zal hebben en een gezellige huisgenoot!! :hart:

Gr.

brenda75

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 06, 2005, 19:54:40 pm »
hoi paco, ik reageer inderdaad voorzichtig, omdat iedereen natuurlijk een mening heeft en ik niet mensen wil beledigen  ;)
Ik zelf ben echt gek op beesten , zelfs toen ik een konijn nam keek ik op alle sit`s om info in te winnen , ik dacht dat ik van konijntjes wel wat wist, maar jeetje na dat lezen ben ik anders gaan denken !!
Ik vind alle dieren die in een kooi moeten zitten de hele dag,  :'(  erg zielig, en eigenlijk is dat een beetje egoistische,zelfs het konijn mag uit zijn kooi lekker wandelen!! :thumbsup:
Een huisdier is een huisvriend, ik kan mijn kinderen ook niet de hele dag alleen laten , natuurlijk hebben wij allemaal wel eens een dagje feest ofzo, ik kijk vaak bij asiels en papagaaien opvang , en dat is echt zielig!! gewoon omdat mensen denken dat het leuk is , maar vergeten dat een dier erg veel tijd kost!
Hou er rekening mee dat de papagaai jou kan overleven , vraag je zelf eens af ? Heb ik een diertje wat te bieden? en niet heeft het diertje mij wat te bieden   :CENS  , elk dier doet dat,   ze geven erg veel liefde  :hart: en gezelligheid, en daarom vind ik dat ze dat terug verdienen met liefde en tijd voor ze te hebben.
En als je denkt dat te kunnen , dan ben je een echte dieren vriend !
dikke knuf van bren en chicco ;)

Paco

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 06, 2005, 20:13:38 pm »
Hai Brenda,

Nee, maar voor je eigen mening uitkomen is toch niet per definitie kwetsend? :CENS

Ja ik ben het helemaal met je eens.....vooral: wat heb ik een dier te bieden! ::)
Die afweging zou iedereen eerst moeten maken.

Mijn zoon is 25 en woont sinds een jaar of 2 samen met zijn vriendin.
Hij is van huis uit altijd honden gewend en wil er zelf ook vreselijk graag 1, maar doet het niet!
Dat vind ik erg knap, want hij zou er alles voor over hebben :hart:, maar werkt wel de hele dag. :(
Daarnaast zijn er nog sociale verplichtingen, boodschappen doen enz.
Valt meestal erg tegen!!

Groetjes Ankie. ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: juni 06, 2005, 20:34:55 pm »
Ik vind juist dat Diana en Brenda keurig tactisch voor hun mening uitkwamen! :thumbsup: En als je dan "best wel zielig" zegt is het toch ook duidelijk?

Tommy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 06, 2005, 20:36:55 pm »
Goed van je zoon Ankie! :thumbsup: Zo zouden meer mensen moeten denken!
Verborgen dierenleed...daar heb ik veel over gelezen en helaas is bijna niemand zich daarvan bewust. Dieren die afgezonderd van soortgenoten worden gehouden en dan ook nog weinig aandacht krijgen zijn niet gelukkig :(

Ik zat al even in mn maag met mn vrij directe mening over een gaai en fulltime baan...maar ja, anders zit die papegaai er mee ;) En zoals Wickingh al zei
Citaat
niet elke plukkende papegaai is eenzaam en niet elke niet plukkende papegaai is gelukkig.
Je kunt gewoon niet in hun koppie kijken of ze wel echt gelukkig zijn.

brenda75

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 06, 2005, 20:38:14 pm »
nou dat noem ik nog eens een verantwoordelijksheidgevoel   (ppff wat een woord) hahah.
ik vind dat zeker knap hoor!!
ik begrijp erg goed hoor dat je zo graag wilt, en niet kan, ik heb makkelijk praten ik ben de hele dag thuis, maar ben ook erg druk met me kleine kindjes , maar al mijn dieren gaan gewoon mee in het ritme, heb 3 kleine hondjes een konijn en een papagaai, ik kreeg voor mijn verjaardag van een kennis een puppy, want die was over, ik heb geweigert goed he? heb er wel voor gezorgt dat het beestje een goed tehuis heeft , bij mijn vriendin en tevens hondentrimster , maar ik vond vier honden mij iets te druk worden en een puppie in huis kon even niet , chicco vergt ook veel vandaar!!
en ik ben nogal poetserig op mijn huisie,  want ja,  waar geleeft word , moet ook schoongemaakt worden hahahahah. :P

en bedankt loesje!! ::)

brenda75

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 06, 2005, 20:40:06 pm »
maar goed dat de dieren niet konden praten,  want dan werd er wel veel gevloekt op een dag hahahahahahahahha. :)   ;D
maar ik zou graag wilen weten wat de diertjes denken !!

Paco

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 06, 2005, 20:47:32 pm »
En zoals Wickingh al zei Je kunt gewoon niet in hun koppie kijken of ze wel echt gelukkig zijn.
Citaat

Nee.....was het maar zo'n feest!!! ???
Dat zou pas wat zijn!!!! :thumbsup:

Groetjes Ankie.

coco

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 07, 2005, 01:15:52 am »
Ik zet coco altijd voor het raam als ik smorgens ga werken en zet dan de radio aan heb hem wel eens geobserveert en hij speelt er lustig op los m.a.w. hij vermaakt zich kostelijk (teminsten mijnsinziens) want er is van alles te zien en er hangt natuurlijk van alles in zijn kooi ik geef hem ook vaak een leeg salmiakpotje (goed schoongemaakt ofcourse) met een druifje erin nou daar is die wel een hele tijd meebezig om die los te krijgen en dan de beloning een druifje hihi  :)en net wat al gezegt is denk ik ook dat het is maar wat je hem aanleert en natuurlijk als je terug bent de xtra aandacht als die maar genoeg om pootjes heeft ;)

Iris

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 07, 2005, 16:11:06 pm »
Sjefke is ook overdag alleen. Wij werken allebei fulltime...
Ik heb een eigen salon aan huis, waar ik 1 dag in de week werk... Dus dan wandel ik vaak ff naar hem toe om te knuffelen en zo... Dit vind hij dan ook érg fijn...
Hij is het gewend, en volgens mij vind Sjefke het prima zo....

Tommy

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juni 07, 2005, 17:12:57 pm »
Hmm ik denk daar toch echt anders over...door ervaring met mn dieren :-[
Ik had bijv. een konijn. Hij leek heel gelukkig. Tot ik vond dat er een andere bij moest! Toen zag ik pas echt hoe een gelukkig konijn er uit ziet ;) Zo ook met mn fretten en mn cavias (ooit)en mn rat (ooit) en mn aratinga Guano. Hij is pas echt blij nu Tommy er is.

Een dier kan best gelukkig zijn in zn eentje ,maar dan moet je hem heeeeeel veel aandacht geven. (is mijn mening) En wie gaat er nu niet eens een avondje weg na zn werk? ;)

senna

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juni 07, 2005, 18:13:51 pm »
Hoi,

Ik vind dat twee verschillende dingen. Aan de ene kant de mens als partner als je één vogel hebt en aan de andere kant twee vogels of andere dieren bij elkaar.

Ik zie een vogel of hond of kat het liefst niet alleen. Ik ben van mening als je twee vogels heb ze zich ook heel makkelijk met elkaar kunnen vermaken en jou niet de hele dag nodig hebben mits de ruimte het toelaat. Dus wel een behoorlijke kooi met speeltjes en goed eten.

Heb je maar één vogel, ben ik van mening dat je ook veel aandacht aan de vogel moet besteden. Dat is dan een keuze die je van te voren moet maken.

gr corina

Tommy

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: juni 07, 2005, 19:22:39 pm »
Dat ben ik met je eens, het kan wel, maar je neemt daarmee een hele verantwoording op je.
En natuurlijk probeer je het zo goed mogelijk te doen. Met speeltjes enzo kom je ook een heel eind kwa vermaak. Maar ik zou niet kiezen voor 1 dier als ik hele dagen moest werken :( Hele dagen alleen, das erg lang voor een dier dat van nature in groepen leeft. Wij hebben de rest van tijd onze dingen, maar een kooi heb je ook wel een keer gezien....hoeveel speeltjes er ook in hangen lijkt me. En zeker als een gaai zo slim is als een kind van 3 tot 5...dan kom je toch tot de conclusie dat het eigenlijk gewoon heel sneu is? 5 dagen 8uur p dag in een kooi alleen? Dat zou je geen kind aan doen. Of zie ik dit nou verkeerd?