Auteur Topic: Geelnek Amazone (Yellow Naped Amazone)  (gelezen 4038 keer)

Cheetah

• Gast
Geelnek Amazone (Yellow Naped Amazone)
« Gepost op: mei 26, 2005, 11:54:19 am »
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het informeren over een Amazone. Op diverse sites als grijzeroodstaart.nl lees ik dat de Geelnek een ideale Amazone is.
Behalve dat dit een dure Amazone is heb je er ook een vergunning voor nodig. Zelf wil ik graag een Amazone hebben, maar ik kan er weinig over vinden. Het meeste informatie wat ik vind dat is vaak over de Amazones in het algemeen. Kan iemand mij wat specifieker informatie geven over deze Amazone omtrend het karakter?
Alvast bedankt.

Ducorps

• Gast
Re: Geelnek Amazone (Yellow Naped Amazone)
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2005, 12:53:57 pm »
Wat ik gelezen heb in een Amerikaans boek met beschrijvingen van bijna alle papegaai achtigen is dat het een papegaai is die een slimme eigenaar nodig heeft want anders loopt hij heel snel over je heen. Hij is heel slim en een goede prater. Zoals alle Amazones moet je heel goed op de voeding letten want ze worden heel snel te dik en kunnen dan allemaal problemen krijgen. Het wordt vaak vermeld dat dit de creme de la creme is onder de Amazones, maar waarom dat nou precies is komt eigenlijk nergens goed naar voren. De schrijfster van het boek waaruit ik deze informatie heb (er zal vast meer in het boek staan maar het boek ligt op het moment niet naast me) heeft zelf een geelnek amazone. Ik zal het nog eens goed doorlezen voor je.

Cheetah

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2005, 13:01:16 pm »
Oke, heel hartelijk bedankt Ducorps. Voordat ik over ga tot aanschaf van zo een vogel moet ik natuurlijk wel weten wat ik in huis haal ;)

senna

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 26, 2005, 15:37:06 pm »
Hey ashvin,

Probeer een kweker te zoeken. Die weten vaak al heel veel te vertellen over karakters. Misschien papegaaienkwekerij Hyacint, te haarsteeg, dat hun je verder kunnen helpen. www.hyacint.nl of 073-511 78 13

Ik was gister even bij Rentenaar, koog a/d zaan en die had op dit moment dubbelgeelkop- geelwang- en blauwvoorhoofd amazones zitten. Prachtig in de veren, echt plaatjes. Ik zal niet zo gauw een vogel kopen in een dierenwinkel maar vind het wel leuk om even te kijken. De dubbele geelkoppen waren al verkocht. Voor de geelwang vroegen ze 695 euro. De blauwe weet ik eigenlijk niet. Maar doet er ook eigenlijk niet toe. Ik kon in ieder geval weer even genieten van de mooie vogels.

gr corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2005, 15:42:30 pm »
shit  >:(

senna

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2005, 16:15:24 pm »
Speciaal voor jou heb ik even met ze gebeld....... :)

Ze hebben nog dubbele geelkoppen zitten van sept vorig jaar. Zaten op handvoeding en waren heel tam maar nu niet meer. Ze kosten 1100 euro per stuk.

gr corina ;)

Cheetah

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 26, 2005, 18:15:46 pm »
Dat is dus het probleem... Ik val niet op vogels met een gele snavel :)
Heel veel amazones vallen dan af.
Het word dan de geelvleugenblauwvoorhoofd, of de geelnek.
Maar dan volgend jaar pas ;)

Wickingh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 26, 2005, 18:32:15 pm »
Speciaal voor jou heb ik even met ze gebeld....... :)

Ze hebben nog dubbele geelkoppen zitten van sept vorig jaar. Zaten op handvoeding en waren heel tam maar nu niet meer. Ze kosten 1100 euro per stuk.

gr corina ;)

Hai Corina,

tie lief van je maar te duur en geen natuurbroed, mijn nijd heeft te maken met het feit dat zo'n lamzak er wel aankomt en ik niet,

mvg Frank

senna

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 26, 2005, 18:42:03 pm »
hoi Frank,

Volgens mij zijn ze elders ook wel goedkoper te krijgen.

En bovendien zou ik liever bij een kweker kopen. Maar ja, wie ben ik.....ik had bij rentenaar nooit een baby rosé gekocht. Dan had ik wel bij jou aangeklopt.

Je kan in ieder geval prijsvergelijken. ;)

Ashvin,

Je hoeft er nu ook niet één op stel en sprong, maar misschien is er voor een mooie wel een wachtlijst. Die kwekerij kan je in ieder geval de inlichtingen misschien geven waar jij naar op zoek bent. En vragen staan vrij............ ;) volgens mij gaan we met het dagje uit van pakara er ook naar toe. Maar dat is pas in september.

gr corina

Cheetah

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 26, 2005, 20:45:15 pm »
Okee, heel hartelijk bedankt Senna.

Zelf ben ik ook lid van Pakara, dus dan ga ik wel mee.