Auteur Topic: Bang voor papegaaien?  (gelezen 2104 keer)

charon

• Gast
Re: Bang voor papegaaien?
« Reactie #15 Gepost op: november 13, 2005, 11:14:01 am »
zo ik zal mezelf bloot geven ;D
Ik vind alle vogels interessant
Ik ben gek op aga's
maar ik blijf uit de buurt van kaketoe's

Mijn eerste contact ooit met een kaketoe resulteerde in een vinger die er bijna aflag
Niet echt bang , maar ik ben niet echt een liefhebber
Ik vind het wel hele mooie vogels ,maar ik zal niet echt geneigd zijn om er een te kopen
Was nogal een schokkende ervaring eerlijk gezegd
 :-X

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: november 13, 2005, 12:21:04 pm »
Dat kan ik me voorstellen! Ik aai trouwens ook niet zomaar elke papegaai hoor! ;)

charon

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: november 13, 2005, 12:30:14 pm »
ik ook niet maar deze zou tam zijn en nog nooit hebben gebeten
ik weet eens moet de eerste keer zijn maar waarom moest dat mij nou weer gebeuren
en het had ook wel zachter gemogen  :(

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: november 13, 2005, 23:37:53 pm »
Nou dan zal ik het maar eerlijk toegeven: ik ben eigenlijk bang voor elk dier! Zo ben ik ook opgevoed; straatje omlopen voor een hond en nooit een dier vertrouwen, en het zal ook wel in mijn karakter liggen. Toch vind ik bijna elk dier leuk en mooi.
Wat Senna zegt over het opgroeien met een babydier, gaat in mijn geval wel degelijk op. Dat had ik met ons hondje (die is 14 geworden), met ons konijn. Onze vorige parkiet was tam, maar kregen we als volwassen exemplaartje en hij moest niets van mij hebben (wel van mijn man) en dat ging dus niet goed. Daarom wilde ik Joda ook als baby en liepen we per toeval tegen een moederloos nestje op, dus handopfok. Mooier kon voor mij dus niet en het gaat goed. Hoewel ze nog niet zo tam en gemakkelijk is als ik graag zou wensen, maar dat komt nog wel.
Verder ken ik niemand met tamme vogels! Dus oefenen of meemaken kan ik wel schudden. Maar in een dierenzaak, of laatst op de papegaaiendriveinn, dan stap ik wel even opzij voor een papegaai, dat vind ik wel balen, want ik vind ze zo geweldig! Maar die snavel he! ::)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #19 Gepost op: november 14, 2005, 09:54:39 am »
Ik vind vooral de arasnavels erg indrukwekkend!! :)

Tommy

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: november 14, 2005, 11:05:06 am »
Ik heb vaak liever mensen in de buurt van mn gaaitjes die er "een beetje" bang voor zijn dan van die stoere, lorre, koppie krouw, hier heb je een aai, figuren .  :-[ Als ze t eerst eng vinden luisteren ze meestal veel beter naar hoe ze de vogels t beste kunnen benaderen. :)