Auteur Topic: 2 dagen niet eten.. help!  (gelezen 3531 keer)

alain

• Gast
2 dagen niet eten.. help!
« Gepost op: mei 26, 2005, 16:45:51 pm »
hallo, onze coco de roodstaart wil nu na 2 dagen niet eten, we hebben hem pas aangekocht, is 1 jaar oud en zit de hele tijd op de hoogste stok, ik heb nu die stok verwijderdt, en de bodem van de kooi volgestrooid met voer, wat kan ik nog meer doen, want zonder eten en drinken kunnen ze het toch geen dagen volhouden alvast bedankt.
alain uit brugge

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2008, 13:30:13 pm door Cosch »

Ronald

• Gast
Re: ik ben radeloos !!!!!!!!
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2005, 16:48:33 pm »
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/board,62.0.html <<< Dierenartsen/Vogelartsen.

Ga er mee naar een dierenarts of wacht nog even wat de anderen te melden hebben. Denk dat zij hetzelfde zeggen.

Ronald.

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2005, 16:50:18 pm »
Welkom!

Heb je fruit geprobeerd te geven? Weet je heel zeker dat hij niks eet? Ook niet als jij niet in de buurt bent?
Is hij wel levendig? Is hij afgevallen ingewicht?

Als je het niet vertrouw ga dan naar een VOGEL arts!

Pfff. Wat een hoop vragen!

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 26, 2005, 16:53:07 pm »
Hai,

heb je die vogel ook pas 2 dagen? Probeer eens meer info te geven , geef je het zelfde als de vorige eigenaar qua voer,en ja raadpleeg een vogelarts,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2005, 17:13:37 pm »
Inderdaad, als je hem ook pas 2 dagen hebt, geef je misschien ander voer als de vorige eigenaar en dat kan wel eens moeilijk vallen bij een conservatieve grijze... Neem dan eerst maar gauw het voer dat de vorige eig. gaf en bouw langzaam op met een ander soort voer!!!
Als dit niet opgaat en hij heeft wel hetzelfde voer, bel dan maar gauw met de vor. eig. voor informatie, of ie misschien al niet at. Twee dagen is wel lang om helemaal niets te eten... Ik vind het akelig klinken, anders idd. maar gauw naar een vogelarts met hem!!

dencar

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 26, 2005, 17:33:39 pm »

Ik heb dit probleem ook gehad. Ik heb dit toen opgelost met alle stokken uit de kooi te halen en nog maar één stok op te hangen voor zijn etens- en waterbakje. Ik heb toen wel gekozen voor de stok waar hij ook al elke keer bovenin de kooi op zat. Dit heeft toen nog 1 dag geduurd voor hij begon te eten. Na nog 1 dag wachten hebben we weer een aantal stokken terug gehangen en sindsdien geen enkel probleem meer.

Misschien heb je er wat aan.

Groeten,
Dennis

Paco

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 26, 2005, 23:03:20 pm »
Je hebt al een aantal goede adviezen gehad....... dus daar kan ik niets aan toevoegen.
Vooral het gewoontevoer sprak mij ook erg aan. :CENS
Zou het ook niet gewoon heimwee zijn? Ik zou hem gewoon extra veel aandacht geven en lekkere dingen aanbieden.
't Is voor zo'n vogel ook heel erg wennen natuurlijk!!! :(

In elk geval veel sterkte en succes!!! :thumbsup:

andreswart

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 27, 2005, 21:26:08 pm »
Ik heb maar een vraag en dat is ook meteen het antwoord denk ik om zeker te weten of hij echt niets eet!
Zie je ontlasting op de bodem van de kooi?
Als er ontlasting is eet hij ook. Wel harde ontlasting (sliertjes, meestal bruin/groen) natuurlijk, en geen waterige.
Harde ontlasting = hij eet maar je ziet het niet
Waterige ontlasting = probleem, maar probeer hem over te halen en probeer veel soorten (pellets, zaad etc.)
En probeer er achter te komen wat hij bij de vorige eigenaar at, merk etc.
Hoop dat hij weer eet of snel gaat eten.
Andre

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 30, 2005, 09:31:37 am »
Blijkbaar eet hij weer!  ;D

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 30, 2005, 10:48:15 am »
Blijkbaar eet hij weer!  ;D

Gr Corina

Hai,

idd jammer,doen we moeite en dan is het wel fijn als je een up-date krijgt,

mvg Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 30, 2005, 20:41:23 pm »
Ja, dat vindt ik nou ook
Het is toch een kleine moeite om te melden dat het bv goed gaat of juist helemaal niet...

Maar ach, geen bericht is goed bericht toch?

Paco

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: mei 30, 2005, 20:43:03 pm »
Laten we het hopen!!

alain

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 30, 2005, 21:00:51 pm »
joepie, hij eet als is het wel als we er niet zijn, maar het is toch al een begin! sorry dat ik zo laat reageer, maar zo snel en zo veel pos. reactie had ik niet verwacht. Bedankt. Nu het volgende probleem, hij is enorm bang, hoe krijg ik hem het snelst handtam, ben veel met coco bezig, maar blijft meestal boven in zijn kooi, tips????

Nanda

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: mei 30, 2005, 21:08:46 pm »
Wat fijn dat ie weer eet :thumbsup:

Het belangrijkste is denk ik om eerst zijn vertrouwen te winnen. Door met hem te praten en niet meteen teveel van hem verlangen. Je kunt daarna proberen hem iets lekkers uit je hand te laten eten, als dat goed gaat weer een stapje verder door hem bv even aan te raken enz enz.
Verwacht er niet meteen teveel van, zulke dingen kan veel tijd kosten.
Ook omdat hij al een jaar oud is.

Maar is hij helemaal niets gewend met mensen?

Paco

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 30, 2005, 21:18:01 pm »
Blij dat hij weer eet!! Mooi zo. :thumbsup: