Auteur Topic: aantal van mijn vaders vogels.  (gelezen 74487 keer)

TWEETY

• Gast
Re: aantal van mijn vaders vogels.
« Reactie #255 Gepost op: augustus 03, 2006, 21:42:37 pm »
wat schattig :hart:
die donkere oogjes en dat geluidje doen mij denken aan mijn tweety baby zucht :hart:

Cosch

• Gast
« Reactie #256 Gepost op: augustus 03, 2006, 21:46:08 pm »
Mooie foto's zeg!  :hart:  :hart:

Gr Corina

Riboet

• Gast
« Reactie #257 Gepost op: augustus 03, 2006, 22:43:10 pm »
Hihi, ja, ik zou ook zeggen: popje. Mooi rond hoofdje, kleine snavel. Ze is mooi hoor!

Caiolinda

• Gast
« Reactie #258 Gepost op: augustus 04, 2006, 21:00:19 pm »

Ik ben dat biertje kwijt geloof ik  :)

Maar das niet erg

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #259 Gepost op: augustus 04, 2006, 21:11:51 pm »
Geweldig dat jullie weer een natuurbroed hebben, sorry voor de handopfokmensen, maar ik vind het toch nog steeds super! (en please niet weer het hele verhaal en discussie). Héél veel plezier ermee Linda! ;)

Africangrey

• Gast
« Reactie #260 Gepost op: augustus 05, 2006, 02:48:33 am »
Ja spreekt me ook wel aan natuurbroed hoor :thumsup:

Wat ik me wel afvraag, is de vogel dan wel (hand)tam als hij naar zijn nieuwe eigenaar gaat?

En zo ja, hoe doen jullie dat dan?

Caiolinda

• Gast
« Reactie #261 Gepost op: augustus 05, 2006, 09:44:37 am »
Hai,

Een natuurbroed gaaitje is niet handtam dit is iets wat moet groeien hier kan je een beetje zien hoe het met ons en Quinzy is gegaan aan de datums kan je een beetje zien hoe snel zoiets gaat.

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,10593.msg79357.html#msg79357

Quinzy is nu een jaar oud en ja hij gaat overal mee naar toe lekker wandelen op visite op vakantie.

en ja moet je is kijken hoe paps zijn kroost wil verdedigen is toch geweldig om te zien.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #262 Gepost op: augustus 05, 2006, 10:19:37 am »
Ja prachtig!! :thumsup:

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #263 Gepost op: augustus 05, 2006, 12:26:25 pm »
Ja spreekt me ook wel aan natuurbroed hoor :thumsup:

Wat ik me wel afvraag, is de vogel dan wel (hand)tam als hij naar zijn nieuwe eigenaar gaat?

En zo ja, hoe doen jullie dat dan?

Nee de vogel is niet handtam,maar met gereguleerde aandacht,(hangt ook af van karakter)heb je met p.l.m 8 weken,als je geluk hebt korter een vogel die natuurlijk gedrag vertoond,maar ook op je hand stapt,in ieder geval uit de hand eet,en later gewoon een handtamme huiskamerpapegaai is,waar je ook alles mee kunt doen.
Als je de tijd van tam maken,c.q wennen te lang vind,moet je er niet aan beginnen,maar ik vraag me wel eens af of je dan uberhaupt een vogel moet nemen,een hondenpup moet je ook opvoeden.Er zullen wel reactie,s komen maar daar heb IK wel een antwoord op denk ik  ;).

Gr Kees.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #264 Gepost op: augustus 05, 2006, 12:28:49 pm »
Van mij krijg je groot gelijk! ;)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #265 Gepost op: augustus 05, 2006, 12:33:30 pm »
Dat vindt ik ook hoor Kees.

Ach ja kinderen moet je toch ook opvoeden  :)

Africangrey

• Gast
« Reactie #266 Gepost op: augustus 07, 2006, 00:04:39 am »
Nou er valt wel wat voor te zeggen natuurlijk, je kiest voor natuurbroed of handopfok ;)

En als je met enig geduld ook gewoon een tamme huiskamerpapegaai (wat een lang woord ;D) kan krijgen is dat geen probleem :thumsup:

Maar ik heb nog een vraagje, Kees zegt dan heb je een vogel die 'natuurlijk' gedrag vertoont.
Is dat gedrag dan anders in vergelijking met handopfokgaaien?

En dat 'natuurlijke' gedrag speelt dat alleen in het begin of heeft dat ook effect op latere termijn?

Wat een vragen weer he. maar ben gewoon benieuwd  ::)

Caiolinda

• Gast
« Reactie #267 Gepost op: augustus 08, 2006, 16:47:02 pm »
Hoi ik durf je dat eigenlijk niet echt te vertellen ik weet namelijk het verschil niet tussen een natuurbroed of Handopfok precies. Ik zal niet weten hoe een handopfok gaaitje het allemaal zou doen.

Kees kan je dit wel vertellen en anderen denk ik ook wel.

Groetjes Linda

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #268 Gepost op: augustus 08, 2006, 17:36:15 pm »
Nou er valt wel wat voor te zeggen natuurlijk, je kiest voor natuurbroed of handopfok ;)

Dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken.

En als je met enig geduld ook gewoon een tamme huiskamerpapegaai (wat een lang woord ;D) kan krijgen is dat geen probleem :thumsup:

Met enig geduld en rechtlijnighijd krijg je zeker een tamme huiskamerpapegaai.
De kweker die hem er laten we zeggen met 6 a 7 weken uithaald en ZELF grootbrengt tot p.l.m 13 weken is ook een tijdje bezig,als je het globaal bekijkt kan een N.B ook in die periode handtam zijn,soms eerder soms iets langer,dit hagt af van de rechtleinigheid van de opvoeders.

Maar ik heb nog een vraagje, Kees zegt dan heb je een vogel die 'natuurlijk' gedrag vertoont.

Redelijk natuurlijk gedrag is misschien beter,helemaal natuurlijk is het natuurlijk niet.

Is dat gedrag dan anders in vergelijking met handopfokgaaien?

Jazeker,die schreeuwen niet in het begin,(Later meestal wel).
Ik overdrijf bewust een beetje,omdat dit toch veel voorkomt en dit komt vooral door het gegeven wie wil er nu niet gelijk zo,n lief tam B.V grijs roodstaartje in zijn handen houden en het liefst zolang mogelijk,daar gaat het dus fout
Als je een N.B in huis krijgt moet je je aan bepaalde regels houden,gereguleerde aandacht geven,als het jou uitkomt.
Als je dit doet heeft de vogel gauw een ritme en geen angst meer.
Zo,n vogel pak je niet gelijk uit de kooi,(er zijn uitzonderingen heb ik zelf meegemaakt),maar veel mensen zijn toch wel een beetje bang.
Als je dus gewoon rustig aan doet komt het op de tijd die de vogel nodig heeft,dat verschilt per vogel ALLEMAAL goed.

En dat 'natuurlijke' gedrag speelt dat alleen in het begin of heeft dat ook effect op latere termijn?

Zowel in het begin als op langere termijn,op de langere termijn en dan spreek ik even over kweken,kun je toch wel veel problemen krijgen met handopfok,ik zeg met name kun.Zelf heb ik ook een paar handopfok vogels,heeft mij in het begin vreselijk veel eieren gekost om maar EEN voorbeeld te geven.
Mijn Ara Vinnie is puur Natuurbroed,is nu 10 jaar,ging pas bij de ouders weg samen met twee andere jongen met een half jaar,atapte op een gegeven ogenblik zelf op de arm in de kooi bij de ouders,ook de andere twee.
Deze vogel kan IK als dat nodig zou zijn zo in de auto meenemen,moet ik wel even vijlen of nagels knippen hoor,maar wat ik hier mee wil zeggen is dat afhankelijk van de soort vogel,je bij natuurbroed jongen gewoon rustige zelfstandige vogels kunt krijgen.

Wat een vragen weer he. maar ben gewoon benieuwd  ::)

Is toch niets mis mee.
Ps,Ik had al een eigenlijk uitgebreider stukje getypt,maar heb dit schijnbaar gewist.

Gr Kees.

Edit Corina: Heb de antwoorden van Kees even rood gemaakt, voor de duidelijkheid.
« Laatst bewerkt op: augustus 08, 2006, 23:07:16 pm door Cosch »

Tommy

• Gast
« Reactie #269 Gepost op: augustus 08, 2006, 19:26:47 pm »
Nee de vogel is niet handtam,maar met gereguleerde aandacht,(hangt ook af van karakter)heb je met p.l.m 8 weken,als je geluk hebt korter een vogel die natuurlijk gedrag vertoond,maar ook op je hand stapt,in ieder geval uit de hand eet,en later gewoon een handtamme huiskamerpapegaai is,waar je ook alles mee kunt doen.
Als je de tijd van tam maken,c.q wennen te lang vind,moet je er niet aan beginnen,maar ik vraag me wel eens af of je dan uberhaupt een vogel moet nemen,een hondenpup moet je ook opvoeden.Er zullen wel reactie,s komen maar daar heb IK wel een antwoord op denk ik  ;).

Gr Kees.
:thumsup: Prachtig!!! Volgens mij is een gaai met natuurlijk gedrag op de lange duur juist veel beter te begrijpen als je je er in verdiept.