Auteur Topic: Vuurwerk  (gelezen 8166 keer)

Riboet

• Gast
Re: Vuurwerk
« Reactie #45 Gepost op: januari 01, 2006, 20:25:14 pm »
Ik heb vier super dappere huiskamergrijzen  :thumsup: :thumsup:!

In tegenstelling tot vorig jaar heb ik de gaaien lekker laten zitten waar ze de hele avond al zaten: op de papegaaienspeelplaats. Ze zaten haast tegen het raam aan. Ik heb de veren op de koppies een keer wat plat zien gaan, toen het siervuurwerk de lucht kleurde (van de knallen maakten ze niets) maar dat was het wel. Sterker nog: ik heb ze zelfs zien proberen te slapen ondanks de lichtflitsen buiten  :o.

Ik heb ze niet teveel aandacht gegeven (je zal namelijk zien, dan wil je ze belonen en op dat moment schrikken ze wel van een knal hihi) maar ik ben heel trots op hoe mijn viertal zich gehouden heeft.

Pappa- en Mammagaai maken ook nergens wat van, maar ik had wel voor alle zekerheid de buitenren afgesloten.
De honden hadden ook geen problemen met het vuurwerk.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #46 Gepost op: januari 01, 2006, 23:42:41 pm »
Hier ging het ook best goed.
Eerder op de avond kwamen er van die gekleurde lichtballen voorbij en dat vonden Mati en Coco wel wat volgens mij.Na twaalven en dan vooral met de harde knallen werd Flurry onrustig.
Ik ging met de kids naar buiten en had de radio iets harder aangelaten dan anders wanneer ik wegga,en ook had ik de kooien nog niet afgedekt.Tussendoor ging ik even kijken en liep Flurry heen en weer op z'n stok.Aan de rest heb ik niet gemerkt dat ze er last van hadden.Ik had ze eerder al wat extra zaadjes gegeven zodat ze hun buikje lekker vol konden eten.
                                                                                       :)
Gr.Antonia

gulmaster.

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: januari 02, 2006, 00:46:56 am »
Mijn parkietje was gelukkig ook niet bang. Gezellig samen ff buiten gestaan etc etc. De andere parkiet die niet tam is wist niet wat ie meemaakte...
Van de parkieten buiten in de volliere heb ik niks van gemerkt... Die hebben het ook overleefd  :)

jaantje

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: januari 02, 2006, 14:54:12 pm »
Hier is het heel goed gegaan.
Appie en Poekie zijn zelfs mee naar buiten geweest en ze vonden het prachtig :o

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #49 Gepost op: januari 02, 2006, 14:58:36 pm »
Conclusie mag dus zijn: papegaaien zijn zelden bang voor vuurwerk!! :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: december 21, 2006, 15:53:33 pm »
Even omhoog halen voor de nieuwe leden!  :)

Zijn jullie papegaaien bang voor vuurwerk??

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #51 Gepost op: december 21, 2006, 16:10:25 pm »
Dat gaan we dus voor het eerst meemaken met Kaya!

Wij werkte vroeger in een disco vooral met oud op nieuw moest er dan gewerkt worden, we hadden toen een hond kruising bouvier mechelse herder een schat van een beest, maar hoe moest dat nu 's nachts  ??? toen had ik de oplossing!!! Gordijnen dicht alle lampen aan zodat de lichtflitsen niet opvielen en de radio hard aan, ik dacht prima das goed opgelost!!  :good: Kwam ik er later achter dat er 's nachts net als op tv om 12 uur ook op de radio vuurwerk te horen is  :oops:
Maar onze hond heeft nooit meer een kick gegeven met vuurwerk!  :) Hij ging zelfs zonder problemen mee op het balkon kijken en keek de vuurpijlen na cheesy2 Ook onze huidige hond geeft er niks om het enige vervelenden vindt hij dat wij buiten staan in de tuin en dat hij niet mee mag  ;D

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #52 Gepost op: december 21, 2006, 16:26:40 pm »
wij zijn als het goed is thuis met oud en nieuw en dan zet ik cor voor de zekerheid in de badkamer, dat is in het midden van het huis, met het licht aan, ik weet niet hoe mij vader dat aangepakt heeft afgelopen jaren, maar ik neem het zekere voor het onzekere!

noa

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: december 21, 2006, 17:36:03 pm »
mijn papegaai gaat het ook voor het eerst mee maken dit jaar, nu twijfelen wij nog, we gaan namelijk naar vrienden die ook 2 grijsjes hebben, en 2 drukke honden.
wat is verstandiger? mee nemen of thuis laten?
ze is nog nooit met andere papegaaien in contact geweest, wel met een hond, dat vond ze niet erg, maar die was niet zo druk

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #54 Gepost op: december 21, 2006, 18:39:37 pm »
flip en arthur gaan het voor de eerste keer meemaken,ik twijfel er zelf aan of ze er überhaupt iets gaan van merken,hier bij onszelf word geen vuurwerk afgestoken ,in de stad wel ,maar das toch 4 km vogelvlucht en tegen middernacht zijn zij waarschijnlijk net als ik in een diepe slaap ,die gaan gewoon op het uur van altijd gaan slapen,ze vragen er immers zelf om

giggles

• Gast
« Reactie #55 Gepost op: december 21, 2006, 19:12:34 pm »
mijn papegaai gaat het ook voor het eerst mee maken dit jaar, nu twijfelen wij nog, we gaan namelijk naar vrienden die ook 2 grijsjes hebben, en 2 drukke honden.
wat is verstandiger? mee nemen of thuis laten?
ze is nog nooit met andere papegaaien in contact geweest, wel met een hond, dat vond ze niet erg, maar die was niet zo druk

Het is wel een hele drukke dag om haar zoiets mee te laten maken, maar als je dit topic een beetje terugleest, zal je zien dat het allemaal wel meevalt met de bangigheid.
Ik ben ook van mening dat je gewoon alles doet zoals je het anders doet dat ze niet snel zullen schrikken. Misschien als je een schrikkerige gaai hebt wel. Bij Diva zou ik er niet raar van staan te kijken als ze af en toe zal schrikken, maar ik ga er vanuit dat het allemaal wel meevalt.
Misschien dat ik de gordijnen dicht doe, maar dat zou echt het enige zijn.

Cosch

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: december 21, 2006, 21:31:53 pm »
Kunnen die vrienden niet bij jullie komen!  :)  ;D
Hun grijsjes hebben het misschien al meegemaakt?

Ik denk dat ik ook thuis blijf, Heb hier nog geen oud en nieuw meegemaakt. Ik weet niet hoe erg het hier is qua vuurwerk!

Offline Angelique

• Net zelfstandig
« Reactie #57 Gepost op: december 21, 2006, 21:42:07 pm »
Voor mijn agaatjes wordt het ook de eerste keer.
Pietekop reageerde er eerder nooit op.
Ik ben benieuwd hoe Pino en Tico hierop gaan reageren.

Africangrey

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: december 21, 2006, 22:14:51 pm »
Ja, dat vuurwerk :(
Ik zie er wel een beetje tegenop, want ik zal die avond niet thuis zijn, dat is nogal lastig, ik weet niet hoe Jamie erop reageert.
Ik heb al allerlei visioenen, dat hij zich te pletter schrikt en duizend keer van zijn stok valt enzo :)
Hij heeft altijd een doek over kooi 's avonds, misschien is het beter die avond geen doek te gebruiken, wat denken jullie?

Cosch

• Gast
« Reactie #59 Gepost op: december 21, 2006, 22:20:41 pm »
Ik zou gewoon doen wat je normaal ook doe. Zodat hij merkt dat er niks aan de hadn is. Net waren er ook een paar knallen en Coco en Kaya schrokken beide! Ik bleef gewoon doorgaan met typen en toen was het ook gelijk weer goed!  ;)

Gr Corina