Auteur Topic: Vuurwerk  (gelezen 8205 keer)

Africangrey

• Gast
Re: Vuurwerk
« Reactie #60 Gepost op: december 21, 2006, 23:17:52 pm »
Ja, ik zit er namelijk een beetje mee, want laatst hing mijn zoon slingers op ter ere van mijn verjaardag, toch lief bedoeld he :)
Maar hij deed het 's nachts, zodat ik niks zou merken, maar Jamie schrok zo van zoonliefs nachtelijke escapades dat hij verscheidene malen van zijn stok viel. Die nacht was hij zijn halve staart verloren :o
Echt de volgende dag had hij nog maar een halve staart, ik vond 8 rode staartveren in zijn kooi!
Dus ja ik denk misschien zonder doek zou het anders gelopen zijn, omdat hij dan ziet wat er gebeurt, snap je?

noa

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: december 22, 2006, 18:29:34 pm »
Kunnen die vrienden niet bij jullie komen!  :)  ;D
Hun grijsjes hebben het misschien al meegemaakt?

ja zou kunnen, maar hun hebben 2 hondjes en die willen ze ook niet alleen laten :CENS
maar denk toch dat ik haar thuis laat, en maar niet bij het raam zet.

giggles

• Gast
« Reactie #62 Gepost op: december 23, 2006, 15:07:10 pm »
Jarnie is toch nog een jongere gaai of niet?
Want hier vielen ze in het begin ook regelmatig van de stok af. Eerst schrokken we ons te pletter, maar het werd vanzelf minder hier.
Het schrikkerige ook wel. Gewoon doorgaan waar je mee bezig was lijkt mij. Ook voor je zoontje, met zijn nachtelijke escepades  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: december 29, 2006, 23:06:10 pm »
Ik zie wel een beetje op tegen oud en nieuw. Nu komen er af en toe van die harde knallen langs en dan schrikken ze zich een ongeluk. Vooral Kaya.
En dan weet ik ook wel dat die knallen heel onverwachts komen en op oud en nieuw achter elkaar.
Ik probeer zo min mogelijk te schrikken, dat helpt wel heel erg, want ze vliegen op en vallen dus op de grond en verder is er eigenlijk ook niks aan de hand meer. Ze zitten daarna gelijk weer ontspannen.

dylantjuh

• Gast
« Reactie #64 Gepost op: december 29, 2006, 23:15:28 pm »
ik heb er wel zin in, maar k blijf niet lang buiten, vorig jaar en het jaar ervoor was ik niet eens naar buiten gegaan voor de vogels :P

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #65 Gepost op: december 29, 2006, 23:17:39 pm »
Hier knalt het ook al aardig. Echter geven ze geen kik. Van Orrie weet ik dat al jaren. Van Japie nu 3 jaar, maar van Cocootje wist ik wat betreft haar reactie op vuurwerk nog niks. Ze houdt zich aardig. Het lijkt haar niks te doen. Ben benieuwd wat ze doet met oudjaarsnacht.

Cosch

• Gast
« Reactie #66 Gepost op: december 29, 2006, 23:21:27 pm »
Ja hier is het echt voor mijn raam! Dus dat knalt echt hard en dichtbij! En nu het nog zo onverwachts is, 'vliegen' er regelmatig 2 gekortwiekte gaaien door de kamer!

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #67 Gepost op: december 29, 2006, 23:23:49 pm »
Ja hier is het echt voor mijn raam! Dus dat knalt echt hard en dichtbij! En nu het nog zo onverwachts is, 'vliegen' er regelmatig 2 gekortwiekte gaaien door de kamer!

Gisteren gooiden ze wat in mijn tuin aan de achterkant van het huis. Nog dichterbij dus. Het doet ze echt niks.  :thumsup:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #68 Gepost op: december 30, 2006, 00:42:39 am »
Coco en Gijs doet het ook niets ;).. Gijs word soms helemaal druk van die knallen, dan doet hij heel veel moeite om bij het raam te komen, want hij vind het gekleurde vuurwerk in de lucht echt geweldig  coolthumb en dan zie je hem helemaal gefasineert naar dat vuurwerk kijken en als het dan weg is lijkt het net of hij me roept, zodat ik ook kom kijken en als ik dan naast hem gaat zitten gaat hij weer naar buiten staan turen totdat het volgende komt  ;D haha is echt leuk  :thumsup: .. ik moet wel uit gaan kijken voor m'n beesies buiten .. ik ben bang dat ze een rotje of iets in een van de rennen van de konijnen/cavia's gooien of ik een van de hokken!..  met nieuwjaarsdag gaan ze allemaal hun hokken in en doe ik er zeilen voor dat ik cker weet dat er niets kan gebeuren  ;)

Jeff
« Laatst bewerkt op: december 30, 2006, 00:44:52 am door Jeffrey »

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: december 30, 2006, 07:41:26 am »
Ja hier was ik ook benieuwd naar (wat te doen tijdens oud en nieuw dus)
Dit wordt ook Mango's eerste oud & nieuw en ze schrikt al van de kleinste geluidjes!
Dat kan vast niet goed gaan ...
Ik zet haar in mijn kamer met alle deuren en ramen dicht denk ik (we blijven voor de
verandering dit jaar thuis) en dan de muziek aan denk ik ...
Kom ik af en toe even bij haar kijken (ikzelf ben ook niet zo dol op die knallen namelijk  :) )

Ambertjuh

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: december 30, 2006, 07:42:52 am »
Ooh even tussendoor,
Janina ik kan je site al 2 dagen niet bezoeken ..
Er staat steeds pagina kan niet worden weergeven  :(

Caiolinda

• Gast
« Reactie #71 Gepost op: december 30, 2006, 10:57:11 am »
Quinzy was vorig jaar in slaap gevallen  doh

De knallen hier zijn ook lekker hard ze gooien ze bij ons in het trappen huis. En tot nu toe interesseert ze het voor geen meter ze kijken alleen even op. Als er zo'n knal is ik schrik er harder van dan die twee  :) maar laat het niet merken anders beginnen ze denk ook.

Maar ben wel benieuwd hoe Khiara op Oudjaarsavond reageert dan gaat het er hier wel even flink aan toe.

Cosch

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: december 30, 2006, 12:01:29 pm »
Als er zo'n knal is ik schrik er harder van dan die twee :) maar laat het niet merken anders beginnen ze denk ook.

Jaa dat is echt belangrijk!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #73 Gepost op: december 30, 2006, 12:04:50 pm »
Mr Darcy reageert veel heftiger op vuurwerk dan ik ooit gedacht had. Woensdag hoorde je hier het eerste vuurwerk, Mr Darcy heeft de hele dag niet gegeten en laag op zijn stok gezeten. Hij at pas tegen negenen 's avonds. :(
Van ongenoegen en schrik is ie gaan happen en bijten. :(
Hij is echt een zielig hoopje.

Jeffrey

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: december 30, 2006, 12:42:39 pm »
agh wat zielig.. ik zou het zo veel mogenlijk proberen te negeren  ;) mischien wat extratjes in en rond zijn kooi hangen.. dat hij wat extra afleiding heeft of met hem naar het raam lopen en heel vrolijk zeggen kijk nou dat vuurwerk, leuk he! (er iets positiefs van maken  ;) )  is het de 1e keer dat hij vuurwerk hoord!?.. mischien was hij dan ff in shock omdat hij het geluid niet kan plaatsen  ???

Jeff