Ik sluit de toegang tot de buitenvoliere voor het broedkoppel en laat het licht in het nachthok langer branden, in ieder geval tot het ergste voorbij is.
Favo, Middel en Riboet moeten rond middernacht in hun kooien zitten. Normaal zitten ze wel bij het achterraam en dat wil ik dan natuurlijk niet. De kooien staan bij het voorraam, maar de luxaflex kan goed dicht, dus die laten we maar dicht.
Riboet maakt er geloof ik niet zo veel van. Voor Middel en Favo wordt het de eerste oudjaarviering, dus ik ben benieuwd. Ik ga ze in ieder geval niet extra aandacht geven ofzo bij de eerste knal. Hoewel bij het met vuurwerk vertrouwd raken van de hond juist afleiding het sleutelwoord was...
De laatste heb ik getraind door hem mee te nemen naar de schietbaan (buiten, dus naast de gebouwen waar de knallen plaats vonden, want je kunt natuurlijk ook overdrijven

) en bij de knallen net doen of er niets aan de hand was en meteen met hem te gaan spelen etc.. Maar ja, om nou twee gaaien mee naar de schietbaan te nemen, dat gaat me toch wel wat erg ver......
Groeten,
Barbara