Auteur Topic: Vuurwerk  (gelezen 8136 keer)

Henri

• Gast
Vuurwerk
« Gepost op: december 27, 2004, 10:25:15 am »
Hoe gaan de vogels reageren op vuurwerk? Iemand ervaring?
En wat kan je ertegen doen?
« Laatst bewerkt op: december 27, 2004, 10:28:36 am door BirdmAster »

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Vuurwerk
« Reactie #1 Gepost op: december 27, 2004, 10:27:42 am »
Ik doe niets bijzonders. Ze zitten inmiddels achter plastic dus ben ik ook niet bang voor "invallend" vuurwerk.
Misschien dat ik wel effe het licht aandoe zodat ze bij een evt. schrikactie, wel een stok kunnen vinden.

Ingmar

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 27, 2004, 10:29:10 am »
Hier gebeurd ook niets bijzonders, behalve dat de vogels vanaf de 30ste even niet in de buitenvoliere mogen. Verder brand er 's nachts altijd al standaard een lampje.

fujimo

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 27, 2004, 10:32:10 am »
Hier brand er snachts ook altijd een lampje en buiten doe ik nu wat extra verlichting aan mochten ze toch ergens van schrikken dan kunnen ze in iedergeval hun stok terug vinden en zich niet tegen het gaas dood vliegen

Eefjuh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 27, 2004, 10:44:19 am »
Ik heb de keuze kera mee te nemen naar het dorp, waar wij oud en nieuw vieren..

MAAAR.,..

Daar hebben ze geen dubbelglas en zijn de knallen VEEL harder..

Ik denk dus dat ik de radio aanzet met een sleeptimer dr op, en dan hem om half 2 uit laat gaan..

Dan bedek ik de ramen met kleden (k heb geen godrijnen ;) ) en zo moet het wel goed komen!

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: december 27, 2004, 10:54:02 am »
Vorige jaar gaf Coco geen kik. Niks aan de hand.
Als er nu ineens een knal is schrikt tie wel. Met een beetje pech valt tie van zijn stok maar hij is niet bang ofzo!

Gr Corina

BirdieGirl

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 27, 2004, 11:01:39 am »
Vorig jaar waren we niet thuis, dit jaar wel. We weten dus niet hoe Youp en Bowie reageren. s' Nachts brand er een lampje, dus ik denk dat ze dan ook wel rustig blijven.

Aaran

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: december 27, 2004, 11:29:42 am »
Ik blijf dit jaar speciaal even thuis, om te kijken hoe ze reageren. Aaran heeft het nog nooit mee gemaakt, maar lolly wel. Ik heb geen idee hoe ze gaan reageren.
Harde knallen zijn het probleem niet ik denk de flitsen etc.

Maar ja we zien wel hoe het gaat.  ;D
Ik kan iniedergeval ingrijpen als het compleet mis gaat, ach en net zo ze kunnen hooguit een keer vd stok vallen.

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: december 27, 2004, 11:40:14 am »
Maar wat zou je doen als er complete paniek is??
Want in principe als je ze er uit haal dan krijgen ze hun zin of dan word het nog erger!

Gr Corina

Aaran

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: december 27, 2004, 11:54:59 am »
Als er complete pAniek zou ik de muziek hard aanzetten :D, vooral de liedjes die ze leuk vinden. Wil dit nog geen oplossing zijn dan zou ik een laken over de kooi heen doen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: december 27, 2004, 15:05:25 pm »
Sjakko interesseert het helemaal niks, die heeft al zoveel oud en nieuws meegemaakt, gaat prima. Het is wel zaak niet te reageren als ze schrikken, net als bij honden. De honden die bang zijn voor vuurwerk zijn vaak zo gemaakt. Door het troosten van de mensen als ze schrikken van vuurwerk "denken" ze: Oei dat is dus echt eng en gevaarlijk!!!  Als je het negeert en gewoon doet of er niks aan de hand is hebben ze zo iets van: "oh dat is dus helemaal niet eng!!"

ƒ®@N$j€

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: december 27, 2004, 15:49:14 pm »
Goeie tip Loes. Ik weet ook niet hoe het grijze tuig gaat reageren. Vorig jaar zat Lovey nog bij de kweker en was Whiskey -1 ofzo??  ;)

Vinnie kruipt meteen in mijn trui, die vind het echt helemaal niks. Tammy zat vorig jaar volgens mij lekker voor het raam, hihihi!

Ik blijf lekker thuis bij mijn vogeltjes.

Riboet

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: december 27, 2004, 16:20:30 pm »
Ik sluit de toegang tot de buitenvoliere voor het broedkoppel en laat het licht in het nachthok langer branden, in ieder geval tot het ergste voorbij is.

Favo, Middel en Riboet moeten rond middernacht in hun kooien zitten. Normaal zitten ze wel bij het achterraam en dat wil ik dan natuurlijk niet. De kooien staan bij het voorraam, maar de luxaflex kan goed dicht, dus die laten we maar dicht.

Riboet maakt er geloof ik niet zo veel van. Voor Middel en Favo wordt het de eerste oudjaarviering, dus ik ben benieuwd. Ik ga ze in ieder geval niet extra aandacht geven ofzo bij de eerste knal. Hoewel bij het met vuurwerk vertrouwd raken van de hond juist afleiding het sleutelwoord was...
De laatste heb ik getraind door hem mee te nemen naar de schietbaan (buiten, dus naast de gebouwen waar de knallen plaats vonden, want je kunt natuurlijk ook overdrijven :)) en bij de knallen net doen of er niets aan de hand was en meteen met hem te gaan spelen etc.. Maar ja, om nou twee gaaien mee naar de schietbaan te nemen, dat gaat me toch wel wat erg ver......

Groeten,

Barbara

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: december 27, 2004, 18:22:47 pm »
Klopt Barbara, afleiden met een speeltje o.i.d. als ze toch nerveuzig worden ondanks het negeren was ook bij mijn hond Argos nodig. Wij hadden een vuurwerktraining toendertijd op de puppycursus!
Maar troosten is uit den boze!!!!

Bianca

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: december 30, 2004, 19:16:16 pm »
ik neem junai mee!
als ik zie hoe hij nu op die knallen reageerd met ze lange kippe nekkie! Ik weet niet wat ie gaat doen als het ineens allemaal tegelijk gaat komen. Plus dat naar me pa ga en die vinden het allemaal wel gezellie als hij meegaat hahah krijgt ie weer volop aandacht heel de avond.
Dus junai gaat mee :D