Auteur Topic: Vuurwerk  (gelezen 8141 keer)

Cosch

• Gast
Re: Vuurwerk
« Reactie #15 Gepost op: december 17, 2005, 22:44:45 pm »
Dit topic was er vorig jaar ook. Maar nu nog maar es!
Hoe gaan jullie om met de papegaaien tijdens vuurwerk?

Omdat ik tegen die tijd Kaya zal hebben, denk ik dat ik ze met oud en nieuw bij mijn ouders in het dorp laat! Is minder vuurwerk.
Ik ga nu wonen in appartementen complex met veel jongeren. Dus ik verwacht dat er daar veel vuurwerk zal zijn! En dat wil ik ze nog niet aan doen, zo snel al! Eerst maar es rustig wennen.

Met Coco was het de afgelopen jaren geen enkel probleem! Sliep zelfs!

Gr Corina

jaantje

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 17, 2005, 22:49:54 pm »
Hier is het ook geen probleem geweest met het vuurwerk.
Ze sliepen er ook gewoon door heen.
Met Appie is het even afwachten hoe hij erop reageert,maar ik denk dat dat ook wel zal meevallen.
Hij is nu ook niet snel ergens bang voor.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #17 Gepost op: december 18, 2005, 10:31:21 am »
Ook geen problemen hier, ik denk zelf altijd dat ze in de stress raken,maar nee hoor  :)

Riboet

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 18, 2005, 11:32:20 am »
Het wordt voor negen dieren hier hun eerste oudjaarsviering: voor Chico de grijze roodstaart, Nala de Franse bulldog en de twee caviaatjes buiten en de 5 fretjes in het buitenverblijf (de laatsten hebben al eerder een oudjaar meegemaakt, maar niet in een buitenverblijf).

De meeste zenuwen heb ik om Nala. Die gaat deze week dan ook op vuurwerktraining  :thumsup:. Ze is er niet bang van, maar ze is me te waaks bij de knallen en in een blaffende hond heb ik eigenlijk geen zin op oudjaarsavond.

Bij Pappa- en Mammagaai houd ik het licht in het nachtverblijf aan en de buitenren wordt voor ze afgesloten. De huiskamergaaien zet ik denk ik op tijd terug in de kooi. Normaal zitten ze 's avonds voor het achterraam maar met al die lichtflitsen lijkt me dat niks.

Rika1963

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 18, 2005, 12:14:58 pm »
Ik kijk hoe ze reageren, hun eerste nieuwjaar !!

Als ze het niks vinden dan doe ik de rolluiken dicht scheelt in geluid en licht, ga dan zelf wel boven kijken hahahaha ;D

Rika

..ingrid..

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 18, 2005, 14:24:10 pm »
ik heb ook geen idee ernie is een half jaartje jong, we zullen het wel zien. Hij is niet zo snel bang dus denk dat het wel mee zal vallen. alcast iedereen de beste wensen
 :-*

billy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 18, 2005, 14:57:59 pm »
Ric en Billy zijn er niet bang van, ben wel benieuwd hoe Sjakie, de amazone, gaat reageren die heb ik dan net een paar dagen.
Manager mn lakeland terrier is er doodsbang van, maar die geef ik sinds een paar jaar wat advocaat :) en dat gaat dan wat beter.
Daarvoor had ik pilletjes van de da maar daar was hij helemaal knock out van en dat vond ik ook niets.
Groetjes Els

jeske5

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 18, 2005, 15:20:14 pm »
geen idee hoe ze hier reageren, is voor allebei de eerste keer. ben ook niet thuis met nieuwjaar, dus kan niet zien hoe ze reageren. Ik denk dat ze het heel interessant vinden en proberen er boven uit te komen  :)
En de kat vindt het altijd heel erg eng, maar die is nu bijna doof, dus geen probleem  :)

Pascalle

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 18, 2005, 21:05:10 pm »
Gijsje reageert er ook helemaal niet stresserig op. Behalve dat er tot ver in januari altijd nog heel wat pijlen de lucht in gaan......... ;D
Hij vindt het geweldig leuk om na te doen  ;D

gulmaster.

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 18, 2005, 21:17:45 pm »
de mijne is ook niet zo gek oud dus dit wordt ook zn eerste keer... Ben benieuwd. Ik hou hem wel bij me op schoot/schouder iig.

Cosch

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 18, 2005, 21:23:25 pm »
Ric en Billy zijn er niet bang van, ben wel benieuwd hoe Sjakie, de amazone, gaat reageren die heb ik dan net een paar dagen.

Ja jij zit dan met hetzelfde als ik! Heb hem dan ook net een paar dagen. En dan gelijk in een vreemde omgeving, al dat vuurwerk. Waarschijnlijk valt het reuze mee omdat het niet zo'n stresskip lijkt. Maar toch!

Gr Corina

billy

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 18, 2005, 21:29:16 pm »
Ja jij zit dan met hetzelfde als ik! Heb hem dan ook net een paar dagen. En dan gelijk in een vreemde omgeving, al dat vuurwerk. Waarschijnlijk valt het reuze mee omdat het niet zo'n stresskip lijkt. Maar toch!

Gr Corina

Ja het is afwachten he, of misschien zijn ze wel gelijk stressbestendig  :P :thumsup:
Groetjes Els

billy

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 18, 2005, 21:30:58 pm »
de mijne is ook niet zo gek oud dus dit wordt ook zn eerste keer... Ben benieuwd. Ik hou hem wel bij me op schoot/schouder iig.

Dat zou ik dus nooit doen, stel dat hij schrikt en jij reageerd dan word het alleen maar erger.
Lekker in zn kooi laten en zn gedrag negeren is volgens mij het beste.
Groetjes Els

Cosch

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 18, 2005, 21:33:34 pm »
Ja inderdaad! Net doen als of er niks aan de hand is en het de gewoonste zaak van de wereld is!

Gr Corina

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #29 Gepost op: december 19, 2005, 06:35:46 am »
hier word al veel vuurwerk afgestoken
We reageren er niet op gewoon door gaan waar we mee bezig zijn.
Alleen mijn vriendin wil er nog wel eens op reageren omdat ze dan zelf schrikt, maar ja daar is weinig aan te doen