Auteur Topic: Vuurwerk  (gelezen 8163 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Vuurwerk
« Reactie #30 Gepost op: december 19, 2005, 11:33:59 am »
Ik heb het idee dat er maar weinig gaaien zijn die stressen met vuurwerk: niets aan de hand!! ;)

Offline sweety

• Uit de jeugdrui
  • sweety
    • aursil
« Reactie #31 Gepost op: december 19, 2005, 16:05:42 pm »
hoi

ik heb nog geen enkel jaar problemen gehad met de papegaaien omdat er vuurwerk afgestokken word
ze blijven gewoon in der eigen doen.

vgr sweety

jeske5

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 19, 2005, 17:32:01 pm »
Wat denken jullie dat ik het beste kan doen? normaal gooi is 's avonds een doek over de kooien. zal ik dat met nieuwjaar ook gewoon doen? ik ben dan zelf niet thuis, misschien vinden ze het dan fijner om te kunnen 'kijken'

kellyjeroen

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: december 20, 2005, 08:48:15 am »
dit woord de eertste oud op nieuw voor chico hier maar aangezien ik weet waar hij vandaan komt denk ik niet dat die er moeite mee zal hebben en de andere vogels hebben het al mee gemaakt hier, de 2 honden ook, de katten kijken er niet van op

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #34 Gepost op: december 20, 2005, 16:30:57 pm »
Wat denken jullie dat ik het beste kan doen? normaal gooi is 's avonds een doek over de kooien. zal ik dat met nieuwjaar ook gewoon doen? ik ben dan zelf niet thuis, misschien vinden ze het dan fijner om te kunnen 'kijken'

Nee hoor, gewoon net doen als normaal. Ik was wel altijd thuis, maar deed, net als anders gewoon de doek over de kooi.. Niets aan de hand! ;)

Bonnie

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: december 26, 2005, 21:45:17 pm »
Met de eerste oud-en-nieuw van Pino heeft ie van angst echt alle hoeken van zijn kooi gezien. Dat vond ik zo vreselijk zielig :cry: echt ik kon er niet naar kijken. Knal op knal en zo'n lange ratelband met klappen... t diertje bleef erin van angst.

Sindsdien heb ik de gaai altijd verplaatst naar mn badkamer (midden in het huis, geen ramen, licht aan en een radio laten spelen). Tsja en als ik ga verhuizen dan moet ik maar weer zien.... hij is nu wat jaartjes ouder en reageert stukken rustiger dus misschien valt het mee.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #36 Gepost op: december 26, 2005, 22:14:21 pm »
Van de week gooide iemand in de straat vuurwerk (het leek meer een bom)en toevallig stond het raam op een kiertje open,Flurry viel of sprong direct van schrik van z'n kooi.
Ik hoop dat het tijdens oud en nieuw meevalt,ik heb dan iig al m'n ramen dicht.
Groetjes,Antonia

Lola

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: december 27, 2005, 16:32:36 pm »
Van de week stak ook iemand bij ons een knalvuurwerk af. Pino mijn parkietje keek met verschrikte oogjes z'n nek uitstekend naar buiten, hij was er best van geschrokken. Het was maar 1 knal, maar ik denk dat als et er meer worden dat ie wel van schrik gaat rondvliegen in z'n kooitje. Hij is pas een half jaar oud en dit word pas z'n eerste oud en nieuw.
Laatst had ik een kadootje ingepakt in felroze metallic glimmend kadopapier en liep langs zijn kooitje om et onder de kerstboom te zetten, hij schrok zich te pletter, vloog alle kanten op!! Hij had wel een paar minuten nodig om bij te komen.
Om mijn aga Sofie maak ik me niet druk, zij is niet zo schrikkerig en heeft al wat oud en nieuws meegemaakt.

Koko

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: december 27, 2005, 20:45:30 pm »
Van de week hier ook zo'n vreselijke knal, zelfs ik schrok effe.
Mijn honden keeken niet op of om en pitte gewoon door, en de gaaien, ze zaten gezellig naar buiten te kijken, en zaten van Oh, ah, Oh ah.
dus ik geloof dat ik me met hun geen zorgen hoef te maken

Groetjes
Boudewijn

Offline Dilletantjes vader

• Pas uitgevlogen
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
    • www.vogel-online.nl
« Reactie #39 Gepost op: december 28, 2005, 00:49:33 am »
Ik laat mijn jonge Kaapse  nog een paar dagen langer bij de ouders zitten,zodat zij bij veel lawaai evt in het blok kunnen
gaan zitten,verders laat ik altijd het licht branden plus de radio aan.Normaal gesproken had ik ze er nu uitgehaald,eten zelf.
Overigens is het zo dat vogels meer schrikken van bv EEN ENKELE keiharde slag,dan op oud en nieuw zelf,waar er bij mij in de buurt echt langdurig geknald wordt.
Een Ara van mij van 35 jaar oud is een paar jaar geleden bij een vriend van mij overleden tgv een superkanonslag.
De avond ervoor denderden de ruiten in hun huis,toen zijn vrouw s,morgens ging voeren lag mijn Ara op de grond in de kooi,waarschijnlijk  hart, of gebroken nek,ik hoorde het later en was daar natuurlijk erg verdrietig over.
Pracht vogel in de kracht van zijn leven zo foetsie,dit was en kweekman en de vader van Vinny.
Dus" altijd oppassen,zowel met kweek als met huiskamer vogels".

Gr Kees.

roosje

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: december 29, 2005, 13:20:27 pm »
tja mijn parkieten. ???
ze hebben het allebei nog niet mee gemaakt.
ik hoop dat het goed gaat.
roosje.
 ???

dylantjuh

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: december 29, 2005, 13:50:48 pm »
Ik ben bij ze gebleven.

Bonnie

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: januari 01, 2006, 14:26:22 pm »
Hier was het gelukkig erg rustig. Heb de kooi gewoon in de kamer gelaten en Pino heeft er rustig op gereageerd. Hij ging op zijn schommel zitten net achter zijn doek en zat er heerlijk! Gelukkig maar  :thumsup:

Cosch

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: januari 01, 2006, 19:37:42 pm »
Hier ging het ook super!
Af en toe schrokken ze wel! En ze waren wat onrustig. Maar dat is niet gek natuurlijk!
Het is heel goed gegaan!

Gr Corina

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #44 Gepost op: januari 01, 2006, 19:39:34 pm »
Hier ging alles wel goed. Af en toe schrokken ze van een harde knal, maar er waren er zelfs  die gewoon lagen te slapen  ;D