Ik weet niet of ik het al neergezet had, maar hier nog een keer.
Wij hebben altijd al papegaaien thuis gehad. Wij hadden een panama amazone en een grijsroodstaart. De papegaaien waren al op leeftijd toen we ze kochten. Lolita de amazone is op een leeftijd van ongeveer 45 jaar overleden aan luchtwegproblemen en toen hadden wij haar al zo'n 25 jaar.
Zako de grijsroodstaart leefd nu nog. Ik heb hem 7 jaar geleden weg gegeven aan hele goede vrienden van mij. Hij is nu rond de 50 en wij hebben hem zo'n 25 jaar gehad. Zako was een uitgesproken mannen liefhebber. Na het overlijden van mijn vader vond hij niemand meer aardig. Hij was ronduit vals naar vrouwen. Zelfs eten geven was een crime, maar toch hebben wij hem niet weggedaan. Wij hadden hele goede vrienden, twee mannen die samen woonde, en elke keer als hun binnen kwamen dan schreeuwde die om aandacht. Hun konden alles met hem. Aanhalen eruit halen en hij was poeslief voor hun. Na twee jaar hebben we Zako aan hun gegeven. Ik zie hem regelmatig en hij houdt nog steeds niet van vrouwen

Denk niet dat het makkelijk was, maar voor Zako was dit het best. Hij koos zijn eigen baasjes.

gr corina