Carolien,
toen ik alleen ging wonen wilde ik voor Orrie (amazone) ook een maatje, omdat ik het zielig vond dat hij de hele dag alleen zou zitten wanneer ik aan het werk ben. Toen Japie (Grijsje) erbij kwam, stopte Japie met kletsen. Terwijl Japie bij zijn vorige eigenaar de 'clown' was. Orrie zei altijd al weinig, dus dat miste ik ook niet.
Japie stond pal naast de kooi van Orrie en dat heb ik toen veranderd. Ik heb Japie aan de andere kant van de kamer gezet met zijn kooi. Hij kon dan wennen aan de nieuwe omgeving, geluiden en 'baas'.
langzaam maar zeker werd Japie tammer en kon hij op de hand mee naar Orrie. Daar liet ik hem af en toe 'proeven' van de aanwezigheid van Orrie. In die tijd ging Japie gewoon weer kletsen en de 'clown' uithangen. Na een half jaar heb ik de kooien weer naar elkaar toegezet om ze aan elkaar te laten wennen dat ze bijelkaar op en in de kooi kunnen.
Dat laatste gaat enigzins goed, op het feit na dat ze nog steeds in gevecht zijn wie de baas is

In mijn ogen is Japie dat, maar Orrie laat zich ook niet echt op zijn kop zitten :thumbsup:
Misschien dat je wat aan mijn verhaal hebt. Let wel op dat Japie en Orrie beiden volwassen zijn. Respectievelijk 27 en 40 jaar.
Succes.
Pascal