Auteur Topic: Bijten bij gebruik maken van fles  (gelezen 3136 keer)

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Vrouw
  • Dit forum is top
Bijten bij gebruik maken van fles
« Gepost op: mei 28, 2005, 00:04:41 am »
Hallo,

Ons grijsje Jimmy is eigenlijk nooit aggressief en bijt ons nooit bewust en dan al zeker niet hard.
We kunnen beide eigenlijk van alles met hem doen, we mogen m op zijn rug houden, aan z'n vleugels zitten, noem maar op.
Een poosje geleden schonk ik melk in een glas uit zo'n plastic fles ipv uit een pak.
Valt ie mij daar toch aan en bijt me heel hard in mijn arm!  :o Tot net niet bloedens toe.
Nu heeft hij dat al een paar keer gedaan, dus voor mij alleen nog maar pakken ipv flessen.
Heeft iemand ook zoiets met z'n vogel? Raar of niet?  ???

Groetjes Lydia

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 11, 2008, 09:38:00 am door Cosch »

Cheetah

• Gast
Re: Raar??
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2005, 00:25:05 am »
Ja dat ken ik. Bij Jodie was het in het begin op het moment dat ik mijn bier pakte. Eerst hoorde je een luide kreet en daarna kreeg je een hap. Dit heb ik hem heel erg snel afgeleerd door hem er streng op aan te spreken en van me af te doen.
Wat heel belangrijk is, is om erg boos te kijken. Een papegaai (tenminste die van ons) is erg gevoelig voor expressies.

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Dit forum is top
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2005, 00:30:06 am »
Hoi,

Ik heb m ook gestraft door mijn stem te verheffen en mijn vinger te wijzen.
Dan doet ie onderdanig z'n kopje laten hangen dus hij weet t wel!
Daarna gelijk terug de kooi in.  >:(
Maar toch doet ie t steeds weer. Nu koop ik toch gewoon pakken, maar ik denk wel dat ie het nog steeds zal doen.
Gelukkig ben ik niet de enige...

Groetjes.
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2005, 00:31:49 am door --Lydia-- »

Paco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2005, 20:02:21 pm »
Rare beesten....die papegaaien........af en toe!!!! :) :) :)

Ronald

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2005, 20:08:26 pm »
Tjickie is hier ook op zekere momenten zichzelf niet.

Wanneer ze op haar playtop zit is ze (meestal) ineens heel anders. Met de snavel over de grond door de beukensnippers, sprinten van de ene naar de andere kant, en ze vindt het dan niet leuk als je met je hand aan de playtop komt. Lijkt wel of ze je wil aanvallen. Heeeeel raar.

Ronald.

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Dit forum is top
« Reactie #5 Gepost op: juni 04, 2005, 21:24:37 pm »
Tja het zijn af en toe rare vogels  :)

Verder geen mensen met zulke ervaringen?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: juni 04, 2005, 21:35:21 pm »
Je kunt het niet afdoen met het zijn rare vogels vind ik. Het is gewoon niet de bedoeling dat ze gaan lopen aanvallen.. Ronald, bij jou is het wel duidelijk, de playtop staat gewoon hoger en dan voelt ze zich baas daar op...
Wat de gaai van Lydia beweegt met die fles weet ik niet, maar het is echt niet de bedoeling dat hij jou bijt.... Je kunt ook beter niet gaan praten en wijzen als hij dat doet, want dat is toch aandacht geven e dan wordt hij beloond voor het ongewenste gedrag..  Het beste is het helemaal te negeren, geen reactie geven. Zet hem maar onmiddellijk terug in zijn kooi en negeer hem een tijd totáál... Goed van je dat je geen flessen meer koopt, want je kunt ook eerst beter de situaties waarin hij gaat bijten te vermijden... ;)

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Dit forum is top
« Reactie #7 Gepost op: juni 04, 2005, 21:53:34 pm »
Hoi Loes,

Ik vind dat je gelijk hebt, hoewel ik erg kwaad op hem reageerde. Daarbij kan ik niet indenken dat hij dat als een beloning ziet als ik mijn stem verhef. Ik hou dan stevig zijn pootjes vast en ik weet zeker dat ie dan wel weet dat ik boos ben.
Daarna de kooi in en een lange tijd negeren.
Ik koop inderdaad die flessen niet meer, want ik wil ook geen reacties uitlokken. 
Verder zijn dit soort dingen niet meer gebeurd gelukkig.  ;)

Groetjes Lydia

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: juni 04, 2005, 22:03:07 pm »
Daarbij kan ik niet indenken dat hij dat als een beloning ziet als ik mijn stem verhef.

Hoi Lydia,

Aandacht is belonen. Wat voor aandacht dat ook is. De grootste straf voor een gaai is om genegeerd te worden en dan ook totaal. Daar bedoelt Loes mee dat je ook niet kijkt naar hem.

Dus mocht zo'n situatie zich weer voordoen. Zet hem direct in de kooi en negeer hem totaal. Probeer hem te belonen bij positief gedrag.

Het blijft een lastig verhaal hoor. Lees ook eens het topic van Iris. Die had last van een gaai die zo schreeuwde en dit hem af wilde leren.

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Dit forum is top
« Reactie #9 Gepost op: juni 04, 2005, 22:13:12 pm »
Hoi Pascallo,

Dat topic heb ik al eens gelezen, vond het erg interessant.
Ik denk dat jullie gelijk hebben, die van ons schreeuwt ook heel erg.
Sinds we hem totaal negeren op zo'n moment merken we nu dat het wat minder wordt.
Toch bedankt.  :-*

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #10 Gepost op: juni 04, 2005, 22:26:20 pm »
Hoi Lydia,

ik wens je heel veel succes en geduld toe. Ik heb zelf 2 gaaien, waarvan 1 een grijsje is. Die grijze bezorgt mij soms grijze haren hoor. Hmm. Loop ik straks ook met een rode staart rond?  :CENS  ;D

maar ff zonder gein. Ze kunnen gewoon op een gehaaide manier aandacht van je vragen. En als je aandacht geeft op negatief gedrag, zal hem dat motiveren om vaker negatief gedrag te uiten. Ze krijgen er immers aandacht mee.

Het zijn net kinderen. Als die altijd hun zin krijgen wanneer ze het op een krijsen zetten, zullen ze dit altijd gebruiken om hun zin te krijgen. Wanneer je ze bijv. bij de supermarkt krijsend achterlaat, dan kijken ze om zich heen van "hmmm, dit helpt niet. Alle mensen kijken naar mij".

Wil je ons op de hoogte houden hoe het verder gaat? Heb je vragen, brand gewoon los. Dat heeft Iris toen ook gedaan.

Succes met Jimmy.  :thumbsup:

Groet,

Pascal

Rika1963

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 05, 2005, 00:07:55 am »
Hoi Lydia

Dus als ik jou op ons werk met je arm in verband zie weet ik dat je een plastic fles hebt gebruikt gniffel ...

Ik krijg Tika vrijdag, dus als jij mij maandag erop op het werk met mijn vingers in de pleisters ziet dan weet jij wel hoe dit komt hihi...

De kweker vertelde mij dat het een temperamentvolle vogel is, ze speelt nu al de baas over 2 oudere maracana's hahahahaa .

Maar alle gekheid op een stokje ik hoop dat het negeren helpt, ik heb dit bij mijn Timmy ook altijd verkeerd gedaan maarja aldoende leert men he, als hij ging schreeuwen hoefde ik mijn vinger maar op te steken en dan zei hij al zelf
MAG NIET van ja ik weet wat je gaat zeggen en kan me niks schelen.

foto van Tika alleen wilde hij of zij niet voor fotomodel spelen..

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: juni 05, 2005, 10:29:53 am »
Hey wat leuk dat jullie samen werken.. haha. Ben benieuwd hoor hoe het alllemaal zal gaan met Tika..
En Lydia: boos of aardig, het blijft aandacht zoasl Pascal al zei.. negeren is de ergste "straf" voor ze, dan weten ze echt wel dat zie iets verkeerd hebben gedaan...  ;)

Offline --Lydia--

• Eendags kuiken
  • Dit forum is top
« Reactie #13 Gepost op: juni 05, 2005, 12:36:55 pm »
Hoi Pascal,

Bedankt voor je tips, ik zal het zeker vol proberen te houden.
Ben benieuwd wanneer je een rode staart krijgt haha!  :P
Ik hou je op de hoogte!

Bedankt Loes, het zal niet makkelijk zijn, want net als Rika ook had zegt ie zelf ook altijd al, Pas op he!
En soms is het best lachwekkend.
Heb laatst al geprobeerd om hem te negeren door te gaan zingen of een dansje maken. (zie je het al voor je)  ;D
Ik had dat gelezen bij de topic van Iris. Hij wordt er in ieder geval stil van, waarschijnlijk van verbazing dat ik zo stom doe. hihi.

Hee Rika, ik heb pas nog een nieuwe verbanddoos aangeschaft, dus als ik je volgende week nog van dienst kan zijn... :P
Ik ben blij voor je dat je eindelijk weet wanneer je m kunt halen. Je zult er nog wel genoeg werk aan hebben. Maar je weet waarvoor je het doet.
Hou mij op de hoogte!

Groetjes Lydia
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2005, 12:56:03 pm door --Lydia-- »

hale

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juni 11, 2005, 14:31:12 pm »
Hallo allemaal, :-*
Het is echt waar,papegaaien zijn echt rare vogels. B.v. Mijn papegaai Tony een grijsje van 7 mnd.
Dank zij Tony kan thuis niemand meer met blote voeten lopen.
Want als je dat doet dan wordt je echt gebeten aan je TEEN!!!
Vreemd hè?!
Wat een rare vogel!!! ???