Auteur Topic: Papegaai in een tuigje  (gelezen 11378 keer)

senna

• Gast
Papegaai in een tuigje
« Gepost op: mei 28, 2005, 12:30:43 pm »
Hallo allemaal,

Nicky is nu 10 maanden oud. Het is heerlijk weer buiten en Nicky zit binnen in de (grote) kooi. Wat doen we kortwieken of tuigje? Aangezien tuigejes niets veranderen aan papegaaien zelf hebben we besloten om eerst een tuigje te proberen.

Woensdag tuigje gekocht en gelijk uit proberen. Ik zal wel zeker erg blond zijn geweest maar ik snapte er helemaal niets van hoe dat moest worden omgedaan bij Nicky. Nicky in paniek. Maar oke, ik had hem om en ben lekker in de tuin gaan zitten. Nou lekker, Nicky was vervelnd, in paniek om de haverklap en het was niet echt een succes. Bovendien had ze, de slimmerik, het tuigje bijna af.

Vrijdagavond. Wederom een poging gedaan. Een half uur lopen zoeken naar hoe het moest, en ineens viel het kwartje. Nicky zag het mooie blauwe tuigje en zat me al aan te kijken van ah, ah,...... Ik heel vrolijk ah, lieve Nicky, ga je mee? Kom, lekker naar buiten......enz enz. Tuigeje nu goed omgedaan  :) en met nicky naar buiten. Eerst bleef ze op mijn schouder van: wie doe je hier nou een plezier mee? Maar nadat ik langs de volieres was gelopen en de vijver had laten zien, kreeg de nieuwsgierigheid toch de overhand en ging ze meer op haar gemak zitten. Even achterom gelopen en lekker buiten gelopen, zonder dat er andere mensen waren. En warempel, dit keer had ze de smaak te pakken en bleef ze rustig zitten volkomen op haar gemak. En daarna nog een half uurtje blijven zitten. Zodra ik ging zitten en ze niet meer zo nieuwsgierig was, begon ze aan het tuigje te knabbelen. Maar ik vond het heel wat. En ik vond het heerlijk dat ze toch even een heerlijke frisse neus had gehaald zonder beperkingen van een kooi. Want het liefst zit Nicky toch op mijn schouder. :)

Nou ben ik wel nieuwsgierig naar jullie ervaring........................................

gr corina
« Laatst bewerkt op: mei 28, 2005, 12:39:47 pm door senna »

dylantjuh

• Gast
Re: Papegaai in een tuigje
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2005, 12:33:33 pm »
Haha mijn grasjes heb ik laten kortwieken.. ik krijg zo`n tuigje dus nooit van me laven om want ik ben te bang dat ik mijn parkietje pijn doe :P

maarja als je echt een papegaai hebt is het een oplossing... ;D

senna

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2005, 12:40:45 pm »
Ik heb een poll toegevoegd. Is misschien wel leuk. :)

gr corina

dylantjuh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 28, 2005, 12:42:04 pm »
Ik heb gestemd niet naar buiten.. ik ben bang dat ze zich bezeren!

Ronald

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 28, 2005, 12:50:42 pm »
Ik heb ook gestemd op gaat (NOG) nooit (NIET) naar buiten.

De reden is dat we nog geen tuigje hebben. Ik had hem besteld bij Happy Bird want daar was dat tuigje voor een edel slechts 10.- terwijl die bij anderen 18.- kosten. Maar ik kreeg een vriendelijk mailtje terug dat ze waren uitverkocht en kwamen ook niet meer. Dan vraag ik me af: waarom staat het dan op je site? Dierenwinkel hier op Urk is nu aan het kijken of ze hem kan krijgen voor mij.

Wat heb jij betaald voor je tuigje Corina? En waar heb je die vandaan? Gewoon in de dierenwinkel zeker?

Ik wil zo snel mogelijk een tuigje hebben want ik wil Tjick ook graag mee naar buiten nemen.

Ronald.

Cheetah

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 28, 2005, 13:07:37 pm »
Mijn vogels zijn gekortwiekt, ik moet wel tuigjes gaan bestellen, zeker voor Jodie, want die heeft krachtige vleugels.

senna

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: mei 28, 2005, 13:19:29 pm »
Hmmmm  :CENS , Ronald,

Ik heb 29.75 euro betaald voor het tuigje maat L. Bij rentenaar Koog a/d zaan.

gr corina

dylantjuh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 28, 2005, 13:32:20 pm »
hmmm weet je wat ik me net bedenk... Het word wel heel moeilijk om je vogel IN het tuigje te doen ;) ;D

Wickingh

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 28, 2005, 18:05:37 pm »
Hai,

gekortwiekt naar buiten,

mvg Frank

Ronald

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 28, 2005, 18:09:38 pm »
Maat L? Is dat de maat voor grijze roodstaarten of die daar boven komt?

Ronald.

senna

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: mei 28, 2005, 18:11:41 pm »
Je kan hem helemaal stellen, dus hij is voor diverse grote soorten geschikt. Tenminste die ik heb. Merk is Wagner's.

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: mei 28, 2005, 18:12:49 pm »
Heb gestemd: alleen in kooi! Ik kan het nog steeds niet ov ;)er mijn hart verkrijgen Sjakko te kortwieken...

senna

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 28, 2005, 18:17:54 pm »
Heb je ooit een tuigje geprobeerd Loes?

gr corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: mei 28, 2005, 18:26:18 pm »
Nou, nee, ik voorzie namelijk een drama!!! :P Sjakko wordt gek... Ik denk echt dat je daar jong aan moet beginnen om te wennen...

senna

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: mei 28, 2005, 18:28:56 pm »
Ik denk dat het ook aan de papegaai ligt natuurlijk. Nicky is graag op mijn schouder en gaat er ook niet zo snel van af. Maar ik moet zeggen, na de aanloop  ;D  dat ik het erg mee vind vallen.

gr corina