Auteur Topic: Gino tammer maken  (gelezen 1273 keer)

dutchgerard

• Gast
Gino tammer maken
« Gepost op: mei 29, 2005, 19:36:33 pm »
Hallo allemaal,

Zoals jullie weten (hebben kunnen lezen) hebben wij Gino pas een maand, de dag na dat wij hem kregen begon hij al te praten. Veel van wat hij zegt komt van de vorige eigenaren maar hij heeft ook al een paar woorden van ons geleerd.
Gino is van 2003 dus nog behoorlijk jong. Als ik (heb ik nog niet gedaan) zijn woorden zou tellen schat ik die toch wel op minstens 50! Verder heb ik al wat geleerd hier....... hij moest niets van mij hebben en wel van mijn vriendin.
Heb hem me gewoon laten bijten en steeds gezegd dat hij zachtjes moest doen, als hij zachtjes deed kreeg hij wat lekkers. Dit gaat echt geweldig, ik kan nu tenminste met mijn vingers in de kooi (een vinger is wat gehavend). Ik denk dat het wel goed gaat komen.

groetjes Gerard en Marga.

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2008, 22:17:17 pm door Cosch »

Ronald

• Gast
Re: Gino
« Reactie #1 Gepost op: mei 29, 2005, 19:39:06 pm »
:thumbsup: Herhalen en belonen!

Ronald.

Paco

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 29, 2005, 19:58:54 pm »
Knap hoor!!  :thumbsup:

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 29, 2005, 20:00:56 pm »
Hai,

volhouden hoor , je hebt toch alle 10 je vingers niet nodig :) ,

mvg Frank

Nanda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 29, 2005, 20:04:46 pm »
 ;D

Je kan best wat missen inderdaad.

Maar fijn dat het zo goed gaat :thumbsup:

Cheetah

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 29, 2005, 22:52:03 pm »
Goedzo!!!!

Dit noemen wij in de psychologie: Operant Conditonering (pavlov)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: mei 30, 2005, 09:33:05 am »
Dat je je vingers in de kooi kan steken is heel wat! Ik denk dat het nog beter zal gaan als je hem (het beste als je vriendin er niet is) gewoon uit de kooi haalt (op laten stappen, of doet hij dat niet?) en laag houdt, dus op je hand of je arm, niet boven borsthoogte. Zorg dat ie niet naar je schouder kruipt, hou je hand er maar boven.. Hij voelt zich dan lang zo dominant niet als in zijn kooi.. Ben benieuwd! ;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: mei 31, 2005, 08:56:02 am »
Hij (of zij) vindt het niet leuk als ik de deur van de kooi openmaak en dan met me hand naar binnen kom. :( Ik denk dat ik dat heel langzaam op moet bouwen. Op en af heeft Gino denk ik nog nooit van gehoord.
We merken wel dat hij de woorden die hij in het begin zei, nog wel zegt maar heel snel dingen overneemt die wij hem proberen te leren. Echt geweldig hoor! Sommige woorden vertikt hij gewoon maar andere zegt hij al na een paar keer na. Sproeien doen we hem maar buiten (als het een beetje weer is) want dan kan het door de kooi heen. Hij schijnt het wel lekker te vinden. Hahahaha........nu zegt hij bijvoorbeeld "kom maar schat" dat heeft mijn vriendin hem 2 dagen geleden geleerd. Aangezien ik bijna de hele dag thuis ben, ben ik veel met hem bezig dus die band zal wel goed komen. Ok, dit was het weer voor nu, als ik weer nieuws hebben dan horen jullie het wel. Groeten uit Twente.

Cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: mei 31, 2005, 09:02:00 am »
Mischien kun je eerst proberen met het opstappen op een stok. Omdat hij je hand niet zo leuk vind. En dan buiten de kooi oefenen met op  je hand stappen.

Gr Corina