Auteur Topic: handopfok  (gelezen 4280 keer)

Kimz

• Gast
handopfok
« Gepost op: mei 30, 2005, 11:27:16 am »
Hallo, heeft er iemand hier informatie over het met de hand voeren van de jongen. Ik heb al voer en ik heb straks alle tijd van de wereld om op ze te letten maar ik wil graag dat er niets fout gaat. Ik krijg namenlijk waarschijnlijk een nestje grasparkietjes waarvan de ouders overleden zijn om ze met de hand te voeren. Dit is dan dus mijn eerste keer en ik hoop dan ook dat alles goed gaat. Groetjes, Kim.

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: handopfok
« Reactie #1 Gepost op: mei 30, 2005, 11:31:04 am »
Hallo, heeft er iemand hier informatie over het met de hand voeren van de jongen. Ik heb al voer en ik heb straks alle tijd van de wereld om op ze te letten maar ik wil graag dat er niets fout gaat. Ik krijg namenlijk waarschijnlijk een nestje grasparkietjes waarvan de ouders overleden zijn om ze met de hand te voeren. Dit is dan dus mijn eerste keer en ik hoop dan ook dat alles goed gaat. Groetjes, Kim.

http://www.neophema.nl  en dan in het menu even op Handopfok klikken ;)
« Laatst bewerkt op: mei 18, 2007, 08:57:29 am door Neophema Plaza »

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 30, 2005, 11:56:23 am »
Hai Kim,

houd je er wel rekening mee dat het helemaal niet gemakkelijk is,en hoe jonger ze zijn hoe moeilijker het wordt,voor ik begon heb ik bij een collegakweker [dank je Corina  :-* ]een dagje meegekeken hoe het moest.
Ennuh alle 2 de ouders overleden, vind ik ook al zo'n verdacht verhaal.

Wel is het hele verhaal van Neophema erg goed en duidelijk uitgelegd,

mvg Frank

Kimz

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 30, 2005, 12:53:18 pm »
Dankje! :thumbsup: Ja, ik wou eerst proberen om ze bij een van mijn koppeltjes te leggen maar die van mij hebben nu geen jongen, nog niet eens eitjes. Dus ik doe het alleen als het echt nodig is. Groetjes

rick

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 30, 2005, 21:12:09 pm »
Succes, lijkt me wel knap lastig trouwens!
Rick :P

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #5 Gepost op: mei 30, 2005, 22:25:03 pm »
Ik hoop het vervolg natuurlijk wel te lezen  ;)

Kimz

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 03, 2005, 14:25:52 pm »
Hallo allemaal, ik heb dus gisteren mijn babyparkietjes gehaald. Ze heten Love, Angel, Music en Baby. Ze zijn allevier blauw. Ja, het eerste idee was om er vijf te halen maar er was er al een bij die(blijkbaar) kon vliegen en zo daar in de tuin is beland. Maar die man zei dat ie vanzelf wel terug kwam om te eten. Want er was nog een ouder die dus nog leefde. Hij dacht dat ie dat niet meer lang zou volhouden omdat het zoveel jongen voor zo'n klein parkietje waren. En nu ik ze met de hand voer worden ze ook nog tam ook. Het gaat tot nu toe heel goed. De kleinste(Love) eet heel goed, de oudste(Baby) is nog een beetje wantrouwig. Music is nogal eigenwijs, die bijt in het pipetje met eten! Maar ze is evengoed lief hoor. Ik moet er later nog eentje terug geven als ie zelf eet enzo. Maar ik weet nog niet welke.
Groetjes, Kim

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2005, 14:36:58 pm »
Wat lief.. :hart: Allemaal een naam en allemaal tam straks. Wil je die andere drie zelf houden dan allemaal? Die ene ouder die nog leeft had het misschien zelf ook wel gered.. Hoe oud zij ze eigenlijk?

Kimz

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 03, 2005, 18:16:45 pm »
Tja, de oudste kon al vliegen en de jongste is denk ik drie weken ofzo. Ik weet nog niet of ik ze zelf hou, ik heb er zoveel(15) en moet er een paar wegdoen van mijn moeder. Ik weet dus straks als ze groot zijn pas welke ik hou en welke ik verkoop. En misschien hebben die van mij straks wel weer een nestje, wie weet. Groetjes, Kim

Kimz

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 05, 2005, 13:59:01 pm »
Hey, het oudste jonkie doet niets met een van z'n pootjes.  ??? Dat deed ie gisteren ook al, hij loopt met een poot en een vleugel, dat ziet er niet goed uit. Kan ik daar nog iets aan doen of zal ik er de dierenarts even naar laten kijken. Hij kan er zo te zien goed mee overweg zo en hij kan al vliegen, maar het is toch zielig hoor, om hem zo te zien lopen.  :(
Groetjes, Kim

Marijn

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 05, 2005, 14:06:18 pm »
Dan zou ik voor de zekerheid maar naar de dierenarts gaan ???

Kimz

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 08, 2005, 16:25:32 pm »
Ze kunnen er waarschijnlijk niks aan doen, het is afwachten of ie er niet toch op gaat lopen, het is nu meer het klimmen, hij kan toch al vliegen. Morgen ga ik waarschijnlijk het vijfde jonkie halen om tam te maken.

Kimz

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juni 09, 2005, 12:12:07 pm »
He, het oudste jonkie wat maar met èèn pootje loopt is een geweldige klimmer geworden, met èèn poot en zijn snavel klimt ie de hele kooi rond. Gelukkig kan ie er nu goed mee overweg. Ik heb geleerd kortwieken en dat bij een van de jonkies gedaan, met succes. Hij is hartstikke lief en tam. Ik ga de oudste niet kortwieken, als ik hem het vliegen nu ook nog ga afnemen... :CENS
Ik heb de parkiet van de buren ook geknipt, die is nu helemaal tam en braaf! Maar dat komt natuurlijk omdat ik hem heb gekweekt ;D .
Groetjes, Kim.

Esmeralda

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 13, 2005, 20:09:35 pm »
hoi Kim

Wij hebben een soortgelijk Catharina Parkietjes. Hij kan niet op stok zitten want er mankeer iets aan 1 van zijn pootjes maar hij klimt als de beste en vliegt ook prima. Slapen doet die op de grond op in een leeg voerbakje wat we in de kooi hebben hangen voor hem maar als je soms kijkt dan doet hij de gekste dingen met dat manke pootje. Hij is een echt clowntje hij kan zelfs aan zijn manke pootje onderste boven aan het schommeltje hangen
het enige is dat hij nooit op een stok zit en eigenlijk constant aan het tralies hangt in de kooi maar hij is erg gelukkig bij de andere vogels.
groetjes en succes ermee

esmeralda

Kimz

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juni 14, 2005, 12:05:16 pm »
hoi Kim

Wij hebben een soortgelijk Catharina Parkietjes. Hij kan niet op stok zitten want er mankeer iets aan 1 van zijn pootjes maar hij klimt als de beste en vliegt ook prima. Slapen doet die op de grond op in een leeg voerbakje wat we in de kooi hebben hangen voor hem maar als je soms kijkt dan doet hij de gekste dingen met dat manke pootje. Hij is een echt clowntje hij kan zelfs aan zijn manke pootje onderste boven aan het schommeltje hangen
het enige is dat hij nooit op een stok zit en eigenlijk constant aan het tralies hangt in de kooi maar hij is erg gelukkig bij de andere vogels.
groetjes en succes ermee

esmeralda

Hoi, ja klinkt zoals die van mij. Maar de mijne zit wel af en toe op de stokjes. Hij steunt er ook steeds meer op, misschien dat het nog eens overgaat, wie weet.
Groetjes, Kim