Auteur Topic: Oudste papegaai........  (gelezen 19644 keer)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
Re: Oudste papegaai........
« Reactie #45 Gepost op: april 09, 2006, 20:43:01 pm »
laat ons nu maar hopen dat we nog hééééééééééééélll lang van onze gaaien mogen genieten,ik brand er straks een kaarsje voor

moet je eens nahoren of je gaaien dat ook denken  ;)  :P

jolanda

• Gast
« Reactie #46 Gepost op: april 09, 2006, 21:44:54 pm »
Mijn oom had een grijze roodstaart die ongeveer 40 jaar was, toen die van voer ging veranderen is die helaas overleden.
Verder weet ik er niks over hoor, maar dat hoorde ik van een andere oom van mij.

poemke

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: mei 06, 2006, 22:13:03 pm »
hallo allemaal,

mijn Jakko, blauwvoorhoofdamazone, is 29 jaar en hebben we grootgetrokken vanaf ca 9 weken. Ik was 11 toen pa en ma haar kochten en heb haar meegenomen toen ik het huis uit ging. Ben zelf nu 40.
Hoop haar nog lang te hebben, ze zeggen hoe ouder hoe gekker, nou geloof t maar, ik ondervind t aan den lijve.
Merk wel dat het opstappen wat meer moeite kost, ouwe knookjes?

groetjes
Desiree

TWEETY

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: mei 06, 2006, 22:24:47 pm »
hey desiree!

wat een leuk verhaal,
je bent wel heel aan hem gehecht zeker?

gr sandra

jolanda

• Gast
« Reactie #49 Gepost op: mei 07, 2006, 20:50:32 pm »
Mijn ouders misten tommie heel erg en vonden het erg stil zonder hem in huis.
Toen besloten ze om ook een papegaai te kopen maar geen grijze roodstaart omdat die zo oud kunnen worden. Ze wilde niet het risico dat hij hun zou overleven en dat hij dan ongelukkig bij andere mensen zou worden.
Wel schattig dat ze daar rekening mee hebben gehouden vind ik. Want ze weten dat ik hem wel in huis zou nemen maar ze zeiden ook, stel dat tommie en een ander niet aan elkaar kunnen wennen. Of dat die niet aan mij zou kunnen wennen.
Vond ik wel heel tof van hun om daar aan te denken.

Groetjes jolanda

TWEETY

• Gast
« Reactie #50 Gepost op: mei 07, 2006, 21:12:57 pm »
hebben ze dan een andere in huis genomen?

san

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #51 Gepost op: mei 07, 2006, 23:20:07 pm »
2 verschillende vrienden van me hebben ook een grijze roodstaart,één van 42j en één van 43j
maar als ik hun zo afhoor zit hij alleen maar in de kooi
en die van kim zit zelfs ganse weekends alleen  :angry:
toen ik haar gisteren vroeg waarom breng je hem dan niet mee naar de camping zeiden ze,die is dat gewoon,op men vraag of die dan niet plukt ofzo ,nee hoor die heeft nog al zijn pluimen en die vind dat niet erg om alleen te zitten
ik moet eerlijk zijn,daar schrok ik toch wat van hoor
die andere vrienden zijn tenminste er(bijna) altijd bij,maar die komt ook niet meer uit de kooi
ze hebben me allebei wel foto's van hun oudje belooft
en wie weet ...ooit ,misschien als ze zien wat ik doe met flipke gaan ze zich nog eens anders gedragen tegenover hun grijsje
ik hoop het toch

TWEETY

• Gast
« Reactie #52 Gepost op: mei 08, 2006, 08:26:54 am »
ik denk dat er veel onwetendheid is, ik dacht vroeger ook anders maar ik wou nooit een gaai omdat ik dacht dat ie heel zen leven in een kooi moest, wist ik veel.

ik denk ook als die mensen zien wat de mogelijkheden zijn hun ogen wel open gaan, anders twijfel ik aan hun liefde voor hun dieren.

gr san

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #53 Gepost op: mei 08, 2006, 08:31:29 am »
ik denk dat er veel onwetendheid is, ik dacht vroeger ook anders maar ik wou nooit een gaai omdat ik dacht dat ie heel zen leven in een kooi moest, wist ik veel.

ik denk ook als die mensen zien wat de mogelijkheden zijn hun ogen wel open gaan, anders twijfel ik aan hun liefde voor hun dieren.

gr san

twijfelen aan de liefde voor hun dier doe ik wel niet,ze zullen het wel graag zien anders haal je zoiets niet in huis,maar zoals je al vermeld "de onwetendheid van de mogelijkheden " met zo'n gaaitje
mijn eerste kennismaking met grijsjes was afwisselend los en in de kooi,dus zo wist ik wel wat je ermee aankon

poemke

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: mei 19, 2006, 11:01:37 am »
hallo Sandra,

sorry dat ik nu pas reageer!

Ja, ik ben zeer gehecht aan Jakko.
Zij voelt mij ook zo goed aan.
Het is ongelooflijk, als ik me stoot zegt zij au of begint te kreunen of te huilen.
Als ik niet lekker in mijn vel zit, dan schreeuwt zij alles bi elkaar.

Heerlijk om een huisdier zo lang bij je te hebben, voor mij is het mijn hele leven zowat, van mijn 11 tot nu 40....heerlijk.
hoop nog lang van haar te mogen genieten.

Groetjes
Desiree

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #55 Gepost op: mei 20, 2006, 16:33:37 pm »
Ja dat is ongelofelijk hè? Dat is nooit zo met een hond of een kat.. Top hoor! :hart:

Sjonnie

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: mei 20, 2006, 20:26:52 pm »
Onze Sjonnie [blauwvoorhoofd amazone] is pas anderhalf, dus ik ben 'bang'  dat hij mij overleeft, ik ben 38, onze oudste zoon Danny [12jr] kan ook heel goed met Sjonnie overweg en die neemt hem dan over,

want tussen mijn man, jongste zoon en sjonnie  boterd het niet goed, alleen als ze hem wat lekkers geven :)

Bij een tante van Hans [mijn man]  is hun grijze roodstaart maar 8 jaar geworden :cry:
we hadden hun al vaker gezegt dat het niet goed is om een papegaai in de kooi te laten, [sjonnie zit alleen s'nachts in de kooi]
en dan stond hij de hele dag in de strijkamer,
hun antwoord hierop was, hij vraagd erzelf naar om in de strijkamer te staan :angry:
wij al uitgelegd dat een papegaai je napraat :angry:

maar nu is grijsje er niet meer'...
ik hoop dat ze ook nooit meer een dier aanschaffen ze zijn het in mijn ogen dan niet waard..

Gr Brigit

TWEETY

• Gast
« Reactie #57 Gepost op: mei 20, 2006, 21:04:15 pm »
maar nu is grijsje er niet meer'...
ik hoop dat ze ook nooit meer een dier aanschaffen ze zijn het in mijn ogen dan niet waard

gelijk heb je

san

jolanda

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: mei 22, 2006, 19:25:12 pm »
Vind iik ook gek, je neemt toch geen papegaai om hem altijd maar in de kooi te laten en dan ook nog hem te dumpen in een andere kamer?
Tommie zegt ook vaak "in je kooi" Hij snapt gewoon niet wat hij zegt, hij vraagt niet of hij dan in de kooi mag.
Hij zegt het als hij in de kooi zit ook!
heeft hij geleerd, omdat ik wanneer ik naar bed ga, tegen hem zeg dat hij in de kooi moet om te slapen.

Groetjes jolanda

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #59 Gepost op: mei 22, 2006, 20:20:33 pm »
ik heb de laatste tijd met veel oudere mensen aan het praten geweest over papegaaien en de meesten die er eentje wisten zitten (vroeger) die zaten bijna allemaal gewoon in de kooi,als ik het zo hoor,was het vroeger zo,dat men een papegaai aanschafte om in de kooi te houden,meestal was dat dan een wildvang,dus vreselijk bijterig(-lees bang-) en nogal wild en dus weinig knuffelbaar(deden ze vroeger zowiezo al minder,ook met elkaar)
praten deden ze des te meer dikwijls omdat ze enkel dat hadden,speelgoed bestond toen ook niet,zoals nu

nu wij,onze generatie kennen er meer over,lezen er meer over,durven misschien iets meer met als gevolg dat onze gaaien wel vrij mogen,speelgoed krijgen en vanalles mogen slopen

het zelfde met het eten,als je dat hoort kregen ze vroeger alleen apenootjes,zonnebloempitten,vlees en patatten van tafel
en nu hebben we onze pellets weten wat goed en slecht is
en zorgen op een heel andere manier voor onze gaaien

gtrz vivke