Auteur Topic: mee naar buiten  (gelezen 7064 keer)

Reina

• Gast
Re: mee naar buiten
« Reactie #60 Gepost op: juni 14, 2005, 12:14:53 pm »
mijn gevoel zegt dat ze bang is en dat ze zo dicht mogelijk bij mij wil zijn. en dat knagen denk ik ook dat ze dat doet uit angst

Koko

• Gast
« Reactie #61 Gepost op: juni 14, 2005, 12:39:58 pm »
mijn gevoel zegt dat ze bang is en dat ze zo dicht mogelijk bij mij wil zijn. en dat knagen denk ik ook dat ze dat doet uit angst

Onze Koko doet dat ook, ik zie het als een soort van onzekerheid, ik praat dan op hem in, en zeg hoe mooi alles is en spannend.
wat hij dan ziet vertel ik over, bijvoorbeeld wat voor een kleur en hoe het voelt (indien mogelijk)
werkt altijd zijn nieuwsgierigheid wint het dan

Groetjes
Boudewijn

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #62 Gepost op: juni 14, 2005, 14:15:04 pm »
Maar ik vind het zo gek dat ze eerst helemaal niet bang was.. ik denk dan aan de foto's bij het kerkhof enz. 
Afleiden is inderdaad de enige manier.. en er zeker niet op ingaan en troostend gaan praten... ;)

Reina

• Gast
« Reactie #63 Gepost op: juni 14, 2005, 16:03:56 pm »
ja, als ze ergens los op zit dan heeft ze er geen last van, maar zodra ze op mijn hand zit gaat ze naar de rits van mijn jas

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #64 Gepost op: juni 14, 2005, 16:14:13 pm »
Nu eerst maar eens naar buiten zonder jas met rits dan...  ;) Is toch raar dat ze als ze ergens op gezet wordt niet bang zou zijn...  :CENS

Reina

• Gast
« Reactie #65 Gepost op: juni 14, 2005, 16:18:20 pm »
volgens mij vindt ze de rits intresanter :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #66 Gepost op: juni 14, 2005, 16:22:44 pm »
Haha! Dat is ook een logische verklaring!! ;D

Reina

• Gast
« Reactie #67 Gepost op: juni 14, 2005, 16:25:35 pm »
maar ze bijt ook vaak in mijn kleding, dan zeg ik haar dat ze dat niet mag doen, maar ze doet het steeds weer ???
volgens mij is ze nogal gek op kleding enz.. ik weet het niet. of ze doet dat omdat ze onzeker of bang is. maar wat kan ik daar aan doen ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #68 Gepost op: juni 14, 2005, 17:31:15 pm »
Niet toestaan in ieder geval. Leid haar af. Loop met haar op je hand (en je moet echt proberen te zorgen dat ze op je hand blijft of onderarm..) door het huis en vertel haar van alles. Jij bent de baas, als je niet wil dat ze je kleding gaat slopen, dan mag ze dat niet!!! ;)

Reina

• Gast
« Reactie #69 Gepost op: juni 14, 2005, 19:17:22 pm »
ze is soms te eigenwijs ;D

Ronald

• Gast
« Reactie #70 Gepost op: juni 14, 2005, 19:41:44 pm »
Frank (Wickingh) zou zeggen.....

Ronald.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #71 Gepost op: juni 14, 2005, 20:09:21 pm »
Eigenwijzer wezen dan je gaai... ;)

BirdmAster

• Gast
« Reactie #72 Gepost op: september 10, 2005, 16:13:23 pm »
Ik reageer even op dit topic, omdat ik een vraag kreeg van iemand hier uit de buurt. De meneer waarmee ik heb gesproken wil zijn vogel graag mee naar buiten nemen met dit lekkere weer. Hij heeft een kleine dwergpapegaai. Hij vertelde mij dat hij niet supertam is en hij wilde een antwoord weten op de vraag of hij toch, ondanks het feit dat de vogel niet supertam is, hij zijn aan-beide-kanten-gekortwiekte vogel mee naar buiten kan nemen.
Ik had hier mijn twijfels over, dus daarom stel ik deze vraag even op het forum. Ik heb hem wel uitgelegd dat als het redelijk waait, de vogel toch nog redelijk met de wind mee kan 'zweven'. Maar moet een vogel echt supertam zijn als hij mee naar buiten wil? Nu waait het bovendien ook helemaal niet hard ...

Koko

• Gast
« Reactie #73 Gepost op: september 10, 2005, 16:55:38 pm »
die 2 dwergjes van mij zijn ook nog niet super tam, maar als ik in de tuin bezig ben, neem ik ze al wel mee.
Kunnen ze alvast wennen voor als ze wel super tam zijn
Mee de straat op doe ik dus ook nog niet.

Groetjes
Boudewijn

Riboet

• Gast
« Reactie #74 Gepost op: september 10, 2005, 17:02:40 pm »
Zo zou ik het ook doen. Gewoon eerst dicht bij huis even kijken hoe het gaat. In feite kan de vogel niet wegraken door dat hij/zij gekortwiekt is. Maar als je hem/haar de straat op wilt nemen, is het toch wel prettig dat hij/zij niet steeds van je arm afspringt. Dus gewoon eens oefenen in de tuin en naar gelang de vorderingen daar kan je de vogel naar een 'engere' omgeving meenemen.