Ik reageer even op dit topic, omdat ik een vraag kreeg van iemand hier uit de buurt. De meneer waarmee ik heb gesproken wil zijn vogel graag mee naar buiten nemen met dit lekkere weer. Hij heeft een kleine dwergpapegaai. Hij vertelde mij dat hij niet supertam is en hij wilde een antwoord weten op de vraag of hij toch, ondanks het feit dat de vogel niet supertam is, hij zijn aan-beide-kanten-gekortwiekte vogel mee naar buiten kan nemen.
Ik had hier mijn twijfels over, dus daarom stel ik deze vraag even op het forum. Ik heb hem wel uitgelegd dat als het redelijk waait, de vogel toch nog redelijk met de wind mee kan 'zweven'. Maar moet een vogel echt supertam zijn als hij mee naar buiten wil? Nu waait het bovendien ook helemaal niet hard ...
Tuurlijk kan dat, gewoon meenemen...maar, omdat hij nog niet heel tam is, zou ik je aanraden om te beginnen op een heel rustig plekje.
Neem hem bijvoorbeeld mee naar een groot stuk grasveld ofzo...moet je daar een eind voor lopen, kun je de vogel eerst meenemen in een reiskooitje.
Ga dus niet langs drukke straten, de kans dat hij er dan vandoorgaat als er een auto voorbij raast, is groot.
Succes!