Geachte mevrouw, Hartelijk dank voor uw mail.De kans dat een buizerd een papegaai pakt is niet erg groot, maar niet uitgesloten. Buizerds eten voornamelijk kleine zoogdieren, mollen, regenwormen en soms kleine vogels. Met vriendelijke groet,Jasper de RuiterVogelinformatiecentrum
Beste mevr.,De buizerd is in principe geen vogeljager, muizen, mollen en konijnen hebbenzijn voorkeur. Maar ik geef geen garantie! In principe pakken ze alles watze gemakkelijk te pakken krijgen! Zolang uw papegaai bij u blijft, zal debuizerd het lef niet hebben, maar stel dat uw papegaai besluit om een eindjete gaan vliegen, en de buizerd ziet dat uw papegaai daar niet zo goed in is,dan zou het best kunnen dat de buizerd hem als een lekker maaltje gaat zien!m.vr.gr.Harold
Ik zou niet bang zijn voor de Buizerds. Het zijn voornamelijk aaseters en als ze al jagen is dit veelal op kleine zoogdieren zoals muizen of jonge konijnen. Daarnaast zal een wilde buizerd ook niet zo snel in kontakt willen komen met de mens. Dus gewoon lekker genieten zou ik zeggen. Mvrgr