Auteur Topic: Arrogantie op de playtop?  (gelezen 1789 keer)

maria

• Gast
Arrogantie op de playtop?
« Gepost op: juni 01, 2005, 13:51:35 pm »
Hoi hoi, Ik heb een vraag onze Tjick  :hart: is echt een scheetje ;) maar zodra ze op de playtop mag of klimt dan is ze heeel erg dominant,
meestal is het zo dat ze dan zelfs uithaalt naar ronald toe net of ze wil zeggen van ga weg!! Ze stapt dan ook niet gauw op je hand.
Gelukkig doet ze dat niet echt naar mij toe maar ze sjeest as een ferrari door de beukesnippers van links naar rechts en weer terug.   :CENS
(Ondertussen houdt ze je heeel goed in de gaten ;D ) is het gewoon dat ze dan zo dominant worden? want in haar kooi is ze echt heel chil.  8)

Maria

Wickingh

• Gast
Re: Arrogantie op de playtop?
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2005, 14:12:59 pm »
Hai Maria,

is herkenbaar hoor , dit is van mij en ik zorg dat je het niet van me afpakt.
Ga dan eens heel enthousiast met een ander speelgoedje spelen en let niet op Tjickie, dan denkt ze vanzelf he dat andere spelletje vinden de anderen ook erg leuk.
Onze edels maken ook altijd bonje om het ene speeltje waar de ander juist zo druk mee is, het zijn wat dat betrft net kleine kinderen,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2005, 16:31:10 pm »
Ja, het kan heel goed dat ze op de playtop dominant worden! Sjakko zet ik ook niet meer op de stok die ik boven zijn kooi kan plaatsen, want hij voelt zich daar echt heel wat meer... ;)
« Laatst bewerkt op: juni 01, 2005, 19:45:56 pm door Loes »

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2005, 16:38:09 pm »
Coco voelt zich zowiezo in en op de kooi heel wat!
Hij heeft niet zo'n grote snavel meer als tie buiten de kooi zit!  :)
Dan stapt tie wel netjes op bij vreemden enzo, zonder te bijten.

Gr Corina

senna

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2005, 16:52:07 pm »
Voor edels is het heel normaal gedrag. Ze vinden het heerlijk boven op die playtop en willen eigenlijk gewoon lekker spelen en niet gestoord worden.

Maar ze mag Ronald niet bijten ! Als ze dat doet dan zet je haar gewoon terug in de kooi. Na 10 minuten weer proberen en steeds herhalen. Je moet gewoon langs kunnen lopen en haar aanhalen. Zij zegt op deze manier eigenlijk: Ga weg! Maar ook dit is een kwestie van trainen.

gr corina

maria

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 02, 2005, 15:10:47 pm »
nou ja niet echt bijten  :CENS denk ik.. maar meer zoiets van laat me met rust ik zit ff lekkr gek ant doen :S maar het is dus vrij normaal? hmm.. maar as wij aan de tafel zitten en zij op de playtop dan begint het pas as ze hoger as ons zit.... dit doen we dus ok niet meer.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2005, 16:00:08 pm »
Als ze de neiging heeft om dominant te worden als ze hoog zit: zeker in de gaten houden en voorkomen! ;)

luc

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 02, 2005, 16:20:09 pm »
meteen de zaag in de playtop :)

maria

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 02, 2005, 16:29:01 pm »
meteen de zaag in de playtop :)

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.....  :-[