Auteur Topic: Grasje krijgt een kaal koppie  (gelezen 1215 keer)

Kimz

• Gast
Grasje krijgt een kaal koppie
« Gepost op: juni 02, 2005, 14:27:17 pm »
Hey, mijn grasje Tales krijgt een kaal hoofdje, met van die stekeltjes. De foto is niet echt duidelijk.
Eerst dacht ik dat het gewoon de rui was of dat een andere hem gebeten had, maar ik heb geen andere veren gezien en ik heb ze nognooit zien vechten. Het word steeds erger, ik heb hem maar apartgezet binnen. Hij is ook eigenlijk niet van mij, maar ik wil hem toch helpen, weet iemand wat dit is?

Wickingh

• Gast
Re: Grasje krijgt een kaal koppie
« Reactie #1 Gepost op: juni 02, 2005, 15:47:29 pm »
Hai Kim,

wat dat is kunnen wij niet zomaar zeggen zonder de vogel zelf te zien en dan is het nog maar de vraag of we je een pasklaar antwoord kunnen geven.Meestal heb je daar ook testen voor nodig en dat kan alleen een vogelarts doen.
Wat mij uit jouw verhalen elke keer opvalt dat jij je met liefde over allerlei zielige parkietjes ontfermt.

Maar PAS OP , je haalt al goed bedoelend ook allerlei ziektes die ook je gezonde vogels kunnen besmetten.
Daar doe je je gezonde vogels een heel slechte dienst mee bewijzen,

mvg Frank

Kimz

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 02, 2005, 16:01:40 pm »
:) Ja dat is wel min of meer waar :-[ Maar deze vogel is van mijn opa die een beetje zit met teveel mannetjes dus mij er iedere keer weer mee opzadelt, haha, met plezier hoor. Ik zal hem maar eens informeren, straks was ie er niet dus. Groetjes, Kim

Kimz

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 05, 2005, 14:04:32 pm »
Ik ben dus bij mijn opa geweest en zag daar dat hij nog twee van deze probleemgevalletjes had :o .
Ik ben toen metteen naar de dierenarts geweest met die die ik heb. Hij zei dat ie niet metteen kon zien wat het was maar me maandag wat meebrengt(woont hiernaast) tegen mijten, als dat niet helpt krijgt Tales een antibiotica kuur. Maar volgens mij gaat het al wat beter met hem, de veertjes zijn al weer ietsjes aan het groeien. Als dat mijtenspul helpt, ga ik het ook aan die twee bij opa geven. Mijn opa zegt dat die veren vanzelf wel weer aangroeien(eigenwijs he), hij houd niet zo van dat gedoe met dierenartsen.
Dus het komt wel weer goed met ze :thumbsup: