Auteur Topic: Bijterige papegaai  (gelezen 6339 keer)

brenda75

• Gast
Re: Bijterige papegaai
« Reactie #15 Gepost op: juni 06, 2005, 00:07:20 am »
chicco is 9 maanden en doet dat ook is dat te snel?  ???

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #16 Gepost op: juni 06, 2005, 09:00:30 am »
Owww,dat is een leuke.Hij zal nog niet broedrijp zijn maar,

1Het is een vrouwtje en denkt;Dank je de koekoek,voer jij me ff lekker.Van vrouwtjes moeten de mannetjes vaak het "vuile"werk opknappen.(dat is nog ergens.Ik weet alleen niet meer waar)

2Hij/Zij is er als de kippen bij.Pubbertijd nogal vroeg begonnen en hij ziet wat in je.

3Instinct van het beessie.

Dit zijn gedachten van mij.Ik ben benieuwd hoe anderen hierop reageren.Ik vind het wel heel jong.Geeft ze ook echt voer op?

Groeten Rob

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #17 Gepost op: juni 06, 2005, 09:30:17 am »
Ze doen dat inderdaad al heel jong, maar zijn dan nog niet volwassen en broedrijp. Rob, jij bent vast in de war met mensen bij je eerste veronderstelling.... alleen denk ik dat het dan net andersom zou zijn..  ;)

brenda75

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 06, 2005, 12:11:19 pm »
ja hij probeert voer op te geven, en ook met de vleugels laag het lijkt wel een vieze oude hijger hahahahahahahaha.
ik probeer er niet teveel opin te gaan ik wil hem of haar te laten sexen dan weet ik wat het is!!
het is gewoon een hitsige vogel hahahah, ach hij kan mijn charme misschien niet weerstaan hahahahahahahahah :P  :)

jaantje

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 06, 2005, 12:19:34 pm »
hahaha, ja Brenda dan is poekie ook een vieze oude hijger. ;D
want als ton hem pakt dan begint hij net als een hondje te piepen en dan gaan die vleugels omlaag en maar kokhalzen.
poekie is nu 14 maanden maar doet dat ook al 3 maanden.
we hebben hem ook laten sexen,ben benieuwd wat er gaat uitkomen.

senna

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 06, 2005, 13:40:04 pm »
Nicky is 10 maanden en geeft ook soms voer op. Kan voor de rest niet zoveel kwaad.

gr corina

brenda75

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 06, 2005, 20:02:06 pm »
joh we zijn in trek , bij onze vogels, had hem beetje vieze man , kunnen noemen hahahahha ;D

Nanda

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 06, 2005, 23:19:19 pm »
tatoo doet dat ook, voer opgeven. Hij zal nu ongeveer een jaar oud zijn maar doet dit al maanden :CENS

Ik geef er gewoon geen aandacht aan, het zal er wel bij horen ;)

dutchgerard

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: juni 11, 2005, 11:13:17 am »
Gino zit ook regelmatig met zijn/haar vleugels een beetje wijd en maakt dan piepgeluidjes.
Dit doet hij alleen bij mijn vriendin. Kokhalzen doet hij niet, wel gaat hij dan soms met zijn kop op en neer. Gino is van 2003 werd mij verteld maar zekerheid heb ik daar niet over. Kan zijn ring niet lezen want hij moet niet zo veel van mij hebben............. maar ik blijf het rustig aan proberen.
Gisteren kwam hij voor het eerst uit de kooi op de grond, toen hij mijn vriendin in de keuken hoorde liep hij daarheen. Ze kon hem zo op haar arm nemen! We hebben hem nu ongeveer 2 maanden en we zijn heel blij met hem. Volgens de vorige eigenaar heeft hij 1 jaar ongeveer in een dierenwinkel gestaan voordat hij hem kocht. Hij moest hem wegdoen wegens allergie van zijn dochtertje, waar ze een jaar mee aan het dokteren zijn geweest. Gino is echt een makkelijk beest verder, waar je hem ook neer zet (met kooi en al naar buiten) het maakt hem allemaal niet uit. Alleen praat hij bijna niet als er vreemden (voor hem) zijn. Verder is hij bijna de hele dag aan het kletsen en fluiten. Jammer dat ik niet zoveel met hem kan doen maar dat zal met veel geduld wel goedkomen.
Groeten Gerard.

jaantje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 11, 2005, 13:03:40 pm »
ja ,dat heb ik hier ook gerard.
poekie moet niet veel van mij hebben hij heeft echt voor mijn vriend gekozen.
hij is nu bijna 15 maanden dus ik denk dat dat ook niet meer veranderd.
vind het niet erg hoor want ik leer hem alle leuke geluidjes en woordjes.
als er bij ons vreemden zijn praat hij ook niet.
maar als wij alleen zijn alleen maar de hele dag ;D
maar we hebben ook nog een amazone die mij als partner gekozen heeft dus hier is het goed verdeeld. ;)
grtz Diana.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 11, 2005, 14:45:58 pm »
Ik laat me gewoon bijten en als hij zachtjes bijt krijgt hij een zonnepitje. Dit werkt wel maar snel gaat het niet en het doet af en toe ook  :-X  pijn!

Iris

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 11, 2005, 19:41:16 pm »
Ik durf Sjefke niet te laten bijten...
Stom, hè?? Dan snapt hij al te goed dat hij hiermee zijn zin kan krijgen...
Ik weet goed dat het niet juist is om mijn vinger weg te trekken, maar ik durf niet anders...  :(

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #27 Gepost op: juni 11, 2005, 20:24:39 pm »
Gewoon mentaal voorbereiden.. oefenen in gedachten. Je houding bepaalt alles in het omgaan met je papegaai, hij voelt je angst... ;)

brenda75

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juni 12, 2005, 20:09:15 pm »
inderdaad loes, mijn houding is erg belangrijk dat merk ik wel, enne chicco zit eindelijk op zijn klimpaal  :thumbsup: hij vind het leuk hahahahh.
zie je wel geduld met die gekke vogels  :P en het komt helemaal goed, hij wandelt nu ook op de grond , geen gezicht!!  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #29 Gepost op: juni 13, 2005, 08:36:59 am »
Haha, ja dat lopen is mooi hè? En zeker komt het allemaal goed, op een gegeven moment krijg je echt de juiste houding! ;)