Auteur Topic: Bijterige papegaai  (gelezen 6291 keer)

Iris

• Gast
Re: Bijterige papegaai
« Reactie #30 Gepost op: juni 14, 2005, 10:54:43 am »
En toch lukt het me niet goed....  :-[
En ik doe toch zo mijn best....  :'(

Cosch

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: juni 14, 2005, 10:55:58 am »
Ff tanden op elkaar joh! Pijn is fijn!  ;D  ;D

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #32 Gepost op: juni 14, 2005, 11:57:06 am »
Geeft niet Iris, blijven oefenen.. In gedachten zie je het voor je dat hij gaat bijten en dat jij heel stoer je hand niet terugtrekt.. Weet je, vaak als je je hand niet terugtrekt vinden ze dat zo gek, dat ze niet eens echt meer bijten.. Zeker de tweede keer niet, dan gaat ie alleen maar zacht met zijn snavel tegen je hand...  ;)

Iris

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: juni 15, 2005, 21:03:09 pm »
Weet je, het is zó stom!!

Ik sta voor de kooi en denk: Ik trek mijn hand NIET terug...  :thumbsup:
Sjefke komt naar me toe... en het bevalt hem niet wat ik aan het doen ben (zit aan zijn voerbakje of zo...)....
Hij nadert... steekt zijn koppie uit... en... probeert te bijten... ik dénk nog: Niet terugtrekken, niet terugtrekken.... en wat doe ik.... TERUGTREKKEN!!!!!  >:( grrrr  >:( GRRRR  >:D

Het lukt gewoon niet.... maar ik blijf proberen... ooit.... ooit... ooit... zal het lukken....  :thumbsup:

Als ik 5 minuutjes later op de bank zit... sla ik mezelf voor mijn hoofd dat ik mijn vinger teruggetrokken heb....
Schijthuis.... denk ik dan bij mezelf... wat ben je toch een bangerik.... slapjanus... hahahaha....

Leuk, hè.... grijsjes????!!!!

Cosch

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: juni 16, 2005, 08:44:26 am »
 ;D  ;D
Zo grappig geschreven!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: juni 16, 2005, 09:11:26 am »
Haha Iris! Leuk beschreven die strijd die je doormaakt. Het gaat echt lukken hoor. Weet je, je hebt nog niet eens kunnen ervaren dat hij misschien helemaal niet bijt..  En bedenk nou eens wat er gebeurt als hij bijt.. je hebt een wond (en ik ga niet zeggen dat het geen pijn doet), pleister er op en het heelt wel weer. Wat is dat nou helemaal? Maar probeer echt niks te zeggen, niet te bewegen etc. als hij bijt hè? Hij moet denken dat het totaal geen effect heeft.  Sjakko wil nog wel eens bijten, maar bedenkt dan dat het toch niets uithaalt.. dat zié je gewoon. Dan raakt ie alleen mijn huid even aan en doet toch maar wat ik wil.. hihi :)

jaantje

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: juni 16, 2005, 10:01:43 am »
dat moet ik dan ook maar eens proberen want ik word helemaal lek gebeten de laatste week :D
ze is echt de laatste week zo agressief tegen mij word er af en toe :-X van.
dan negeer ik haar en laat haar boven zitten,kom vervolgens 10 minuten later terug en zeg KOM.
dan zegt poekie ook KOM en stapt dan op mijn vinger.
ze slaapt dus op onze slaap kamer en ton zegt, zal ik haar mee naar beneden nemen als ik ga werken maar dat wil ik dus niet want ik zal en ik moet dat ook zelf kunnen >:D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: juni 16, 2005, 19:02:38 pm »
Ja, zo'n kop zou ik ook zeker hebben.... Het helpt dus wel als je je meteen omkeert en haar laat barsten!  Dit gebeurt dus als jij haar mee wil nemen naar beneden?

En ik vind het zo apart dat je haar op je vinger laat stappen in plaats van op je hand... Ik zou mijn hele hand gebruiken, maar dat is misschien een kwestie van wat je gewend bent..
Ik heb Sjakko gewoon laten bijten en totaal niet gereageerd en gewoon gedaan wat ik wou dat er gebeurde. Hij heeft dondersgoed in de gaten dat bijten dus niét helpt...

Je zou eventueel ook nog kunnen proberen (want ik begrijp dat  jij wil dat hij op je vinger gaat zitten, dus neem ik aan dat hij in je vinger bijt?) je vinger meteen naar achteren te duwen zodat hij zijn evenwicht verliest... Heb het zelf nooit uitgeprobeerd, maar Cheeta die ook hier op het forum zit, dus wel en dat hielp ook goed! ;)

jaantje

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: juni 16, 2005, 19:43:51 pm »
ja dat is zo gegroeid op de vinger stappen.
en ik trek mijn vinger ook weg zodat ze naar achter dukelt.
en dan gaat het ook goed.
mijn probleem begint zodra ik naar haar toe ga om haar te pakken.
geloof me ik heb me al vaak laten bijten en niet gereageerd maar dat helpt bij mij niet :'(
het is ook pas deze week dat ze zo reageert en s,avonds als ze boven in de kooi zit valt ze me echt aan.
maar het lijkt ook wel of ze al broedrijp is. :CENS
als ze bij ton zit gaan die vleugels omlaag,piepen en eten opbraken.
misschien dat ze daarom zo agressief is jegens mij ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #39 Gepost op: juni 16, 2005, 19:47:48 pm »
Ja, dat zou ook goed kunnen hoor, dan is het een voorbijgaande periode. Laat Ton dat gedrag maar totaal negeren en er niet op ingaan... ;) Je kunt ook de tijden dat ze in het licht zit korter maken (nu het zomer is) door bijv. een donkere doek over de kooi te doen...  ;)

jaantje

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: juni 16, 2005, 19:54:21 pm »
ja,poekie zit nooit opgesloten in zijn kooi boven dus dat word weer moeilijk :-[
ik wacht het gewoon even af ;)
en ik ga gewoon stug door want ze moet het toch het grootste gedeelte van de dag met mij doen ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #41 Gepost op: juni 16, 2005, 19:58:38 pm »
Oké!!! :thumbsup:

roodrunner

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: juni 16, 2005, 21:21:21 pm »
 hoi loes alles goed daar

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #43 Gepost op: juni 16, 2005, 22:10:02 pm »
Tuurlijk Jeanette! Heb je de shoutbox al gezien hier onder het forum? Daar kun je ook berichtjes neerzetten!!!! :thumbsup:

Iris

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: juni 18, 2005, 11:39:45 am »
pfffff.... ik moet nog veel leren......  :CENS