Auteur Topic: pelletvoer  (gelezen 3841 keer)

anita

• Gast
pelletvoer
« Gepost op: juni 04, 2005, 21:01:47 pm »
hallo, ik ben over gestapt op pelletvoer van happybird. african special speciaal voor grijze roodstaart. maar nu ons grijsje is aardig verwendt, en hij kijkt ernaar met een blik van, moet ik dat op eten . nu mijn vraag, moet ik streng zijn, en doorzetten tot hij vanzelf wel begint te eten, ik kan merken dat hij boos is want momenteel kan ik niks goeds doen bij hem, help help

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: pelletvoer
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2005, 21:09:12 pm »
Je bedoelt de Ecobird pellets? Ja, dat kan wel eens moeilijk zijn en het is ook niet gek dat hij boos is... dat kan heel goed gebeuren als hij op een overgang zit. Ik weet niet of je het geleidelijk doet of rigoreus (dus een snelle overschakeling). En wat gaf je eerst? Zaad?

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2005, 21:38:01 pm »
Hallo Anita,

al mijn papegaaien zitten op pellets, tis een kwestie van hartnekkiger zijn dan je vogel, dat is zeker bij grijzen van belang,

mvg Frank

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juni 05, 2005, 10:11:17 am »
Anita, je kunt gewoon je antwoorden hier neerzetten, want dan kan iedereen meedenken en antwoord geven, waar je veel aan kunt hebben. Vraag gewoon alles waar je je zorgen over maakt.

Ik kreeg namelijk deze PB van Anita: hallo loes, nou ik had eerst AVI-plus. maar ik ben in contact gekomen met een kweker bij ons in de buurt, hij heeft grijze roodstaarten en ara,s en nog veel meer. hij gebruikt altijd de pellet van happybird, daar zit alles in en een grijze roodstaart heeft meer calcium nodig, maar ik ga mijn best doen, en probeer het vol te houden.

Het klopt dat je voor een grijze roodstaart een speciale pellet hebt. Heb je ook zo'n emmer met een grijze roodstaart erop? Ik wil je wel waarschuwen dat het bij mij ook supermoeilijk ging, maar als jij inderdaad volhoudt, móet het lukken. Als hij hongerig wordt, gaat hij wel eten. Je kunt ook proberen iets van sinasappelsap, appelsap, roosvicee of wat ie maar lekker vindt er door heen te doen om hem aan het eten te krijgen...

Heb je dit topic al gelezen?
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,998.0.html
En deze:
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php/topic,2620.0.html

Cheetah

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2005, 11:31:31 am »
Ik denk dat als je je aan de aanpassings schema van Eco houd je zeker moet slagen ;)

pipo

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 25, 2005, 18:02:19 pm »
Hallo, na ongeveer 2 maanden proberen om mijn grijze aan de pellets te krijgen is het eindelijk gelukt. Eerst met toevoegen van sinaasappelsap, maar dat lust meneer niet. Toen maar eens multivruchtensap geprobeerd en ja hoor, dat is het. Toen afgebouwd en nu eet hij ze droog. Ik geef dus de nutribird, de ongekleurde lust hij nog steeds niet zo graag maar die gekleurde gemengd met de ongekleurde gaat goed. Ik geef ernaast ook nog gewoon zaad en groente en fruit. Iik vind dat de ontlasting er goed uitziet. Niet dun of zo. Ongeveer hetzelfde als dat hij alleen zaad kreeg. Tot nu toe ben  ik dus tevreden met nutribird. Zijn er nog meer mensen die tevreden zijn met nutribird, of ben ik te snel tevreden?

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 25, 2005, 18:10:53 pm »
Hai,

ik weet dat Senna tevreden is over nutribird, maar mijn vogels zullen het absoluut niet krijgen, ik hoor er veel te veel rare dingen over,

mvg Frank

pipo

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 27, 2005, 11:58:56 am »
Hai Frank, wat voor rare dingen dan? Ik ben nu blij dat hij deze pellets lust, want hij is zeer kieskeurig zoals het een grijze betaamt. :) Ik weet natuurlijk ook niet wat het op den duur gaat doen, maar het is toch beter dan alleen zaad,  wat hij eerst alleen maar kreeg van de vorige eigenaar.

carlito

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 27, 2005, 21:49:00 pm »
de pellets kunnen er inderdaad voor zorgen dat je vogel de juiste en nodige voedings stoffen binnenkrijgt, bij zaadmengeling selecteren de vogels meestal grondiger  wat ze lusten en niet lusten

Freebird

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 27, 2005, 22:32:45 pm »
Ja Frank, wat is er aan de hand dan met Nutribird? Want mijn kakatoe Kira krijgt dat ook te eten en ze ziet er goed en speels uit.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 28, 2005, 10:04:05 am »
Er zijn verschillende soorten pellets in de handel heb ik begrepen, maar wat zijn nu de beste? Die van de dierenarts (Harrison) vertik ik om te kopen........ >:( dat zijn toch geen normale prijzen? Wat is een goed alternatief? Ik denk dat Gino het wel snel zal eten want die lust eigenlijk alles wel!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: juni 28, 2005, 10:14:32 am »
Er zijn hier al heel veel topics over pellets, druk op de knop Zoeken en typ pellets in...
Ik vind Ecobird een goed alternatief voor de Harrisons.. Ook daar is een topic over volgens mij.. ;)

Cheetah

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juni 28, 2005, 13:29:49 pm »
Ook ik heb ecobird een tijd gebruik. Daar was ik erg over tevreden.
Het is alleen een kunst om je vogel erop te krijgen en het ruikt net salmiak.

Nu gebruik ik Harissons, als je het omrekent ben je ongeveer even duur uit. Ik heb 2 grijsjes, voor 2 kilo harissons betaal ik 41 euro.
Dit is 20 euro per vogel en daar doe ik 2 maanden mee per vogel. Dus 10 euro in de maand vind ik echt NIET veel voor een vogel.

dutchgerard

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 28, 2005, 16:13:14 pm »
41 euro............. 90 gulden! sorry hoor maar dat vind ik niet normaal.
Wat denk je dat de dierenarts er voor betaald? Ik heb horen fluisteren dat hij 6,95 per kilo betaald. Is het niet schandalig?  >:D

jb

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juni 28, 2005, 18:22:46 pm »
In ieder geval heb je hiervoor bijna 9 kg ecobird. Dus dat scheelt nogal wat. Overigens: wondervoeding bestaat niet, bij deze dierenarts krijg je wel eens die indruk.