Auteur Topic: mannetje of popje???  (gelezen 8341 keer)

deejee

• Gast
mannetje of popje???
« Gepost op: juni 07, 2005, 14:44:53 pm »
Wij zijn bezig met een vriendinnetje voor ons D.J. :hart:, Op dit moment zijn wij in afwachting van de DNA-test. D.J. is nu 4 jaar en is een mannetje. Waarom een vrouwtje?? Meer gevoelsmatig. We hebben diverse kenners gesproken inmiddels en allemaal hebben ze hun eigen verhaal. Dus hebben we zelf besloten dat het een vrouwtje moet gaan worden.
D.J. is niet dominant (is zelfs bang voor de parkiet) en heel lief en rustig. Te rustig naar ons idee. Dus we hopen dat ie wat activer wordt met een partner erbij.

Wellicht heeft iemand hier nog gedachten over, dan horen wij dat graag :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: mannetje of popje???
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2005, 14:54:41 pm »
Je wilt dus weten wat wij erbij zouden zetten?  ;)

deejee

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 07, 2005, 15:20:42 pm »
Yep!!
Ik weet het blijft natuurlijk altijd een gok. Niemand kan je garantie geven. Maar bij 2 mannen krijg ik meer het gevoel dat ze op den duur "macho" gedrag gaan vertonen. D.J. ziet ons als partner nu en wellicht met een man erbij dat dat problemen geeft??

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juni 07, 2005, 15:22:46 pm »
Ik denk ook dat het goed is om er een popje bij te zetten. Dat is toch het natuurlijkst en ze missen uiteraard een echte partner. Maar ga je dan een baby kopen of een die wat ouder is?

deejee

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 07, 2005, 15:28:05 pm »
De witkuif waar we nu mee bezig zijn is nu 7 weken oud. Als het goed is horen we morgen wat het geslacht is. Als het een vrouwtje is dan kunnen we haar gelijk ophalen. We willen graag een vogel die we, net als D.J., weer in ons gezin kunnen passen. ;)

deejee

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2005, 15:29:48 pm »
Bye the way. Hoe kan ik een foto van onze D.J. plaatsen bij mijn naam??? ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: juni 07, 2005, 15:38:58 pm »
Kijk hier maar even hoe je foto's kunt plaatsen. Als je de url van de foto (die dus ergens op het internet moet staan) die je als avatar wilt dan naar Neophema Plaza stuurt, zet hij hem er vast wel voor je op..
 ;)
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2005, 20:07:07 pm door Loes »

senna

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 07, 2005, 18:29:08 pm »
Hoi,

Ik hoop dat deejee dan niet omslaat in een jaloerse schreeuwende papegaai. Dat zie je namelijk wel eens gebeuren als er plots een kleintje bij komt. Wees daar in ieder geval op bedacht. ik denk dat een popje wel de juiste keus is..... :)

Vind je 7 weken een goede leeftijd om een baby op te halen? Voor een baby vind ik het een beetje vroeg. Niet dat jullie er misschien een probleem mee hebben maar door de verhuizing raken ze vaak in de stress en neemt hun weerstand af. Ze worden dan vatbaarder voor ziektes.

Maak ook goede afspraken ivm testen op evt polyoma en PBFD, garantie enzo. Of is ze al getest?

Ik ben benieuwd naar de foto's.......... :thumbsup:

gr corina

deejee

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 09, 2005, 10:01:53 am »
Nee, wij vinden 7 weken niet te vroeg, hoe vroeger hoe beter. Hij zit nu ook maar zielig in een emmer in zijn eentje.

D.J. was ook 7 weken toen we hem kregen en dat ging ook perfect. :thumbsup:
En jaloers is ie zeker niet. We zetten sinds vorige week (om te oefenen) steeds de parkiet bij hem in de kooi. Daar gaat ie voor op de loop. Inmiddels went ie al een beetje aan haar, maar wil nog  niet echt naast haar zitten. Die kleine parkiet heeft ooit eens in zijn voet gebeten vandaar.
D.J. is zoals je zit niet dominant en laat het gewoon toe dat die kleine in zijn kooi bivakeert. :)

Ciao!!  ;)

senna

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juni 09, 2005, 11:24:12 am »
Hoi,

Je zegt zoals je ziet, maar........waar moet ik dan kijken? Ik zie helemaal niets  :)

Of je een baby neemt van 7 weken is geheel je eigen keus. Ik vind het erg jong. Ik doe mijn papegaaien niet met 7 weken weg. Ik zou veel te bang zijn dat er iets met hun gebeurd. En nogmaals als het fout gaat wil dat niet zeggen dat het aan jullie legt. Er zijn veel oorzaken waardoor het mis kan lopen. Hun weerstand is gewoon niet zo groot.

In een emmer zeg je.......... :o wat is dit voor een kweker?

gr corina

deejee

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2005, 11:30:25 am »
Hoi Corina,

Een hele lieve, goeie kweker!!
Weet je wat ik nou zo jammer vindt, dat je alleen de negatieve dingen uit mijn berichten pikt om te reageren!! :'(

Je had ook leuk kunnen reageren op het verhaal van de parkiet, maar nee, je praat steeds alleen maar over dingen die er mis (kunnen) gaan.

JAMMER :CENS

groeten

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #11 Gepost op: juni 09, 2005, 11:31:38 am »
ZET HAAR NIET METEEN IN DE KOOI HE BIJ D.J.
eVEN RUSTIG OPBOUWEN.MISSCHIEN IS DIT BEKEND BIJ JE MAAR LIEVER EEN KEER TEVEEL GEZEGD DAN 1 KEER TE WEINIG.

VEEL PLEZIER MET HET JONKIE.

ROB

deejee

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: juni 09, 2005, 11:35:32 am »
Hoi Rob, :-*

Bedankt voor het advies.

We zijn al op de hoogte wat wel en niet te doen, maar je hebt gelijk een gewaarschuwd mens telt voor twee.

We laten ze eerst in twee aparte kooien rustig wennen. Die kleine is natuurlijk ook nog een hulpeloos jong en D.J. is al 4 dus, rustigheid is zeker geboden.

Thanks!! :thumbsup:

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Edels in top!!!
« Reactie #13 Gepost op: juni 09, 2005, 11:40:55 am »
Mooi,ik las er niets over maar dat was dus al bekend

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: juni 09, 2005, 11:43:34 am »
Citaat
We zijn al op de hoogte wat wel en niet te doen, maar je hebt gelijk een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Dat is nou precies waarom Corina zo reageert... om te waarschuwen en niet om negatief te doen ofzo.. als je haar zou kennen zou je dat al niet eens denken... Het is gewoon bezorgdheid, vandaar dat ze negatieve dingen er uit pikt.. Ze kweekt zelf met veel liefde papegaaien en die zitten niet in een emmer.. maar die liggen lekker tussen knuffels en zo... Maar ja, helaas gaat dat niet bij iedere kweker zo... Enne dat van je parkiet is leuk, maar heel wat anders volgens mij als een grote rivaal erbij die de eerste tijd heel veel aandacht krijgt omdat ie nog gevoerd moet worden etc. We hadden hier pas iemand die een jonge witkuif bij haar twee papegaaien (grijze en jardine) kreeg en die Jardine is gewoon idioot jaloers, er is even weinig met hem te beginnen...  ;)
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2005, 11:46:00 am door Loes »